| کد مطلب: ۱۰۲۲۶۸۵
لینک کوتاه کپی شد

کــوتـاه

واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال
آرمان ملی: استانـــدار تهــــران دربـــاره واکسیناسیون افــراد بالای 18 سال کـــه از روز سه‌شنبه در استان آغاز خواهد شد، گفت: این اقدامات در راستـــای این بود که سرعت واکسیناسیون برای افراد بالای ۱۸ سال بیشتر شود و ظرف یک یا دو هفته این کار به پایان برسد. انوشیروان محسنی بند‌پی افزود: همه شهرستان‌ها اعلام آمادگی کردند که تمام اقدامات برای سرعت بخشی به واکسیناسیون را انجام می‌‌دهند.

کتاب رایگان برای
سیستان و بلوچستان
ایسنا: رئیس سازمــان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی دربــاره تامیـن کتاب برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت گفت: طبق قانون، ما کتاب رایگان را صرفا برای استان سیستان و بلوچستان ارسال می‌کنیم. حسن ملکی افزود: غیر از این در هیچ جای قانون و مقررات مصوبه‌ای نیامده که اگر در استانی دانش‌آموزان یا خانواده‌هایی نتوانستند کتاب تهیه کنند، کتاب رایگان در اختیارشان قرار بگیرد، مگر اینکه مورد خاصی باشد و این مورد خاص در ابتدا به استان آنها منعکس می‌شود و پس از آنجا به سازمان پژوهش می‌آید.

نوبت‌دهی هوشمند
دُز دوم واکسن
آرمان ملی: مرکز مدیریـــت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در اطلاعیه‌ای از راه‌اندازی نوبت‌دهی هوشمند دُز دوم واکسن کرونا خبر داد. افرادی که دُز اول واکسن را دریافت کرده‌اند می‌توانند از یک هفته قبل از تاریخ اعلام شده برای دریافت دُز دوم، از طریق سامانه salamat.gov.ir محل، تاریخ و ساعت دریافت دُز دوم خود را انتخاب کنند. سامانه بر اساس نوع واکسن دُز اول تزریق شده به هر فرد، صرفا مراکزی را نمایش می‌دهد که امکان تزریق دُز دوم همان واکسن را دارند.

تزریق واکسن به کنکوری‌ها
آرمان ملی: وزیر بهداشت از تــزریق واکسن کرونا به کنکوری‌ها خبر داد. بهــرام عین‌اللهی با اشاره به بازگشایی دانشگاه‌ها، افزود: مقداری محدود واکسن برای ۱۷ ساله‌ها که قصد شرکت در کنکور را دارند اختصاص دادیم که با خیال راحت به تحصیل و حضور در کلاس‌های مختلف بپردازند.

راه‌اندازی اتاق صوتی در «شاد»
آرمان ملی: حسیــن صادقـــی، سخنــگوی اپلیکیشن شاد از ارتقای این شبکه در سال تحصیلی ۱۴۰1ـ۱۴00 خبر داد و گفت: سرورهای شبکه ارتقا یافته است و در نسخه جدید شبکه شاد برای سال تحصیلی جدید، امکان تبادل صوتی همزمان معلم و دانش‌آموزان فراهم شده و در واقع یک اتاق صوتی راه‌اندازی شده که این امکان را به معلم می‌دهد تا به طور همزمان با چند دانش‌آموز گفت‌وگو کند. سرویس آزمون‌ساز نیز یکی دیگر از قابلیت‌هایی است که در کنار ظاهر زیبای آن به شاد اضافه شده است.

ورزشگاه‌ها اواخر مهر
باز می‌شود
آرمان ملی: علیرضا زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونای تهران، گفت: با روند نزولی بیماری کرونا در پایتخت و سرعت واکسیناسیون، پیش‌بینی می‌کنم از اواخر مهر افرادی که دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده باشند می‌توانند در استادیوم‌ها حضور پیدا کنند.

دستورالعمل طب سنتی
برای کرونا
ایسنا: مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درخصوص تدوین دستورالعمل کمیته علمی کشوری کرونا برای استفاده از طب سنتی برای درمان کرونا، در عین حال بر لزوم گسترش پوشش بیمه‌ای خدمات طب سنتی تاکید کرد. نفیسه حسینی یکتا افزود: این دستورالعمل در بخش‌های مختلف از جمله پیشگیری با تکیه بر سبک زندگی و توصیه‌های ساده برای بیماران سرپایی، بیماران بستری با شدت‌های مختلف بیماری و با تکیه بر توصیه‌های ساده و در دسترس و رژیم‌های غذایی تنظیم شده است.

ویزا در فرودگاه ‌صادر نمی‌شود
آرمان ملی: طبق اعلام روابط‌عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) صدور ویزا در ایام اربعین حسینی رایگان خواهد بود و امکان صدور ویزا در فرودگاه امام خمینی (ره) یا در فرودگاه‌های عراق میسر نیست. زائران باید پیش از سفر اقدام به اخذ ویزای زیارتی از طریق مراجع ذیصلاح کنند. بر همین اساس افرادی که قصد تشرف به عتبات عالیات را دارند باید پیش از خرید بلیت، اقدام به دریافت ویزا کنند.

حمایت از دانش‌آموزان کم‌برخوردار
آرمان ملی: قرارگاه محرومیــت‌زدایی بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، رزمایش آوای مهر را در دستور کار قرار داد. این قرارگاه برنامه‌های متعددی را در چشم‌انداز فعالیت‌های خود قرار داده است که از این میان می‌توان به ترویج ازدواج آسان با سبک زندگی ساده و تامین جهیزیه، اکرام ایتام ، توزیع سبد کالا، درمان رایگان بیماران صعب‌العلاج، حمایت تحصیلی از دانش‌آموزان و دانشجویان و حمایت از جامعه حاشیه‌نشینی در سراسر کشور اشاره کرد که در قالب رزمایش‌های متنوع به جامعه هدف اهدا می‌گردد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار