| کد مطلب: ۱۰۲۲۶۳۰
لینک کوتاه کپی شد

مهدوی‌کیا می‌تواند در «امید» موفق باشد!

انتخاب مهدی مهدوی‌کیا به‌عنوان سرمربی تیم‌ملی امید با استقبال از سوی اهالی فوتبال همراه شد. مجید جلالی کارشناس فوتبال کشورمان در این خصوص صحبت کرد. وی اعتقاد دارد در کنار مهدوی‌کیا باید در کادر ایشان 2 نوع از مربیان وجود داشته باشند. یک، فردی که در حوزه فوتبال پایه کشور صاحب‌نظر است و دوم، فردی که تجربه کار بین‌المللی را داشته باشد و بتواند در بهترین شرایط کمبودها را پوشش دهد
درباره انتخاب مهدوی‌کیا به‌عنوان سرمربی تیم‌ملی چه نظری دارید؟
او چهره‌ای بین‌المللی است و مسلما برای کسب موفقیت، نقش اعضای کادرفنی وی اهمیت بسیار زیادی دارد. او می‌تواند با گروه کاملی از مربیان که در اختیارش قرار می‌گیرد، شرایط را به‌سمت موفقیت پیش ببرد.
مشکلاتی برای هدایت تیم‌ملی امید ایران در سال‌های اخیر وجود داشته است!
مشکلات مشابه بوده است. اول اینکه باشگاه‌ها راغب نبودند در بلندمدت بازیکن به تیم امید بدهند و به‌طورکامل اجازه دهند تا بازیکنان در خدمت تیم باشند. برای این موضوع باید فکری اساسی شود تا هم باشگاه‌ها آسیب نبینند و هم تیم امید از شرایط مناسبی بهره‌مند شود. موضوع دوم خدمت سربازی و خروج از کشور است. فدراسیون باید راه معقولی را برای این موضوع پیدا کند. مساله سوم تشکیل تیمی است که بتواند چالش‌های گوناگون را مدیریت کند و در مواجهه با اتفاقات غیرمنتظره تصمیمت درستی گرفته شود. شاید وارد تورنمنت‌هایی شویم که نتیجه نگیریم اما نباید این موضوع باعث تشنج شود و باید اردوها را به‌گونه‌ای مدیریت کنیم که ثبات در تیم امید افزایش پیدا کند تا شانس این تیم بیشتر از گذشته شود.
تیم‌ملی امید باید بازی‌های تدارکاتی خوبی نیز داشته باشد!
فدراسیون باید بازی‌های تدارکاتی را برای تیم‌ملی فراهم کند. فکر می‌کنم در کنار مهدوی‌کیا باید در کادر ایشان 2 جور از مربیان وجود داشته باشند. یک، فردی که در حوزه فوتبال پایه کشور صاحب‌نظر است و دوم، فردی که تجربه کار بین‌المللی را داشته باشد و بتواند در بهترین شرایط کمبودها را پوشش دهد. این موضوع خیلی مهم است تا در بازی‌های آسیایی که سال آینده در چین برگزار می‌شود، تیم‌ملی بتواند نتایج خوبی کسب کند. در یکی، دو دوره گذشته بازی‌های تدارکاتی خوبی برای تیم امید انجام شده و در این دو سال اخیر به‌خاطر اثرات کرونا بازی‌هایی کمتری را شاهد بودیم. من فکر می‌کنم با رایزنی مسائل حل شود، ضمن اینکه مهدوی‌کیا روابط بسیار خوبی دارد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار