| کد مطلب: ۱۰۲۲۴۱۶
لینک کوتاه کپی شد

جدال سخت یاران «فرهاد» مقابل « الهلال»

آرمان‌ملی: تیم فوتبال استقلال از ساعت 21و30 امشب (دوشنبه) در ورزشگاه «زعبیل» دوبی در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ‌قهرمانان آسیا به مصاف الهلال می‌رود.
پیش بازی
تیم فوتبال استقلال ایران در مرحله گروهی لیگ‌قهرمانان آسیا با تیم‌های الدحیل قطر، الاهلی عربستان و الشرطه عراق همگروه بود و توانست در پایان این مرحله با ۱۱ امتیاز به‌عنوان تیم صدرنشین راهی مرحله حذفی شود. تیم استقلال باید در مرحله یک‌هشتم نهایی به مصاف الهلال عربستان برود. مدیران الهلال در فصل نقل‌وانتقالات تابستانی توانستند بازیکنان زیادی را به خدمت بگیرند. از جمله بازیکنانی که به تیم الهلال اضافه شدند می‌توان به موسی مارگا، متیوس پریرا و آندره کاریو اشاره کرد. استقلال و الهلال ۷ بار در لیگ‌قهرمانان به مصاف یکدیگر رفته‌اند که ۴ بار استقلال برنده شد و سه بار هم الهلال از سد حریف ایرانی‌اش گذشت. در جام باشگاه‌های آسیا هم این دو تیم سه بار باهم بازی کردند که هرکدام یکبار برنده شدند و در آن بازی هم که با تساوی به پایان رسیدند، الهلال در ضربات پنالتی از سد استقلال گذشت که البته در آمار تساوی محسوب می‌شود. عبدا... عطیف دچار مصدومیت شده و محمد کنو نیز محروم است. سه بازیکن خارجی به‌نام‌های گوستاوو کوئلار، آندره کاریلو و لوسیانو ویتو در این مسابقه حضور نخواهند داشت و از لیست آسیایی الهلال حذف شده‌اند. کادرفنی الهلال کوئلار و کاریلو را به‌دلیل حضور در تیم‌های ملی کلمبیا و پرو و تاخیر در بازگشت به ریاض از لیست آسیایی خط زده است. در آن طرف میدان تیم استقلال علیرضا رضایی، دروازه‌بان دوم خود را به‌دلیل ابتلا به کرونا در اختیار ندارد. مصاف استقلال و الهلال عربستان به ال‌کلاسیکوی آسیا معروف و همواره مصاف این ۲ تیم از حساسیت بالایی برخوردار بوده است. استقلال در فصل نقل‌وانتقالات بازیکنانی از جمله دیاباته، مسعود ریگی، مهدی قائدی، محمد نادری و رشید مظاهری را از دست داده و با جذب امین قاسمی‌نژاد تا حدودی خط‌حمله خود را ترمیم کرده است. استقلال و الهلال به‌عنوان تیم‌هایی که سابقه قهرمانی در آسیا را دارند، پیش از این بار‌ها و بار‌ها رو به‌روی یکدیگر قرار گرفته‌اند و در واقع جنگ این دو تیم به‌خاطر داشتن دو و سه قهرمانی در آسیا، به نوعی جنگ غول‌های آسیاست. در واقع با قرعه‌ای که پیش آمده، از دید بسیاری از کارشناسان، این بازی به نوعی یک فینال آسیایی است که یکی از دو تیم باسابقه از این رقابت‌ها حذف خواهد شد.
صحبت‌های مجیدی
فرهاد مجیدی در نشست خبری پیش از دیدار تیم فوتبال استقلال مقابل الهلال عربستان در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ‌قهرمانان آسیا، اظهارداشت: خیلی خوشحالم در باشگاه الوصل هستم. خاطرات خوبی از حضور در این باشگاه دارم و از همه مهمتر با آدم‌های بسیار خوبی مانند کاپیتان راشد مدیر فعلی باشگاه الوصل کار کردم که از ایشان تشکر ویژه می‌کنم. الوصلی‌ها در این یک هفته تمام امکانات را در اختیارمان قرار گذاشتند و کمال همکاری را با ما داشتند. وی در ادامه افزود: خوب می‌دانیم دوشنبه بازی بسیار سختی برابر الهلال عربستان داریم. از نظر من، الهلال بهترین تیم عربستان است و ما سعی کردیم در هفته گذشته روی تمام نقاط ضعف و قوت تیم عربستانی کار کنیم و امیدوارم بتوانیم بازی خوبی انجام دهیم. سرمربی تیم فوتبال استقلال یادآور شد: رو راست باید بگویم با مشکلات و کارشکنی‌های زیادی به این بازی رسیدیم، اما خیلی قاطعانه به هواداران استقلال این پیغام را می‌دهم که مطمئن باشند بازیکنان ما با تمام وجودشان برای استقلال بازی خواهند کرد. مجیدی در واکنش به اینکه گفته می‌شود مشکلات تیمش زیاد است و در حال حاضر هم یکی از دروازه‌بان‌ها و مربیان استقلال به کرونا مبتلا شده‌اند، گفت: نه تنها من، بلکه همه بازیکنان تصمیم گرفته‌اند درباره مشکلات فکر نکنیم و تمرکزمان برای دیدار پیش‌روست. سوالات زیادی در ذهن ماست که بدون جواب باقی‌مانده است. دور مقدماتی مسابقات در عربستان انجام شد که در گروه سختی قرار گرفته بودیم. همان‌جا از فدراسیون فوتبال عربستان تشکر کردم که بازی‌ها را به بهترین نحو ممکن برگزار کردند. ما با زحمت بازیکنان به‌عنوان تیم نخست صعود کردیم و حق‌مان است که در خانه خودمان بازی کنیم، حالا چرا در ایران بازی نمی‌کنیم جوابش را نمی‌دانم! تیم‌ملی سوریه 10 روز پیش در ایران بازی کرد، چه فرقی بین بازیکنان سوریه و عربستان وجود دارد؟
نظر یزدانی
سیاوش یزدانی، بازیکن تیم فوتبال استقلال در نشست خبری قبل بازی تیمش برابر الهلال عربستان در مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های لیگ‌قهرمانان آسیا اظهارکرد: خوشحالم که در این مرحله از مسابقات قرار داریم. یک تجربه بسیارخوبی برای من بوده است. با یکی از تیم‌های بزرگ آسیا بازی داریم. این بازی به ال‌کلاسیکوی آسیا معروف است. او ادامه داد: ما از یکی از گروه‌های سخت به مرحله سخت صعود کردیم و الان خیلی انگیزه داریم. ما چند بازیکن خوب خود را از دست داده‌ایم و هنوز لیگ‌ ما هم شروع نشده است اما این دلیل نمی‌شود که نتوانیم بازی خوبی انجام دهیم. امیدوارم که بتوانیم عملکرد خوبی داشته باشیم. یزدانی در خصوص بازی‌نکردن در ترکیب تیم‌ملی گفت: تیم‌ملی بازیکنان بزرگ زیادی دارد. اکثر بازیکنان تیم‌ملی لژیونر هستند و من بعداز یک مصدومیت طولانی به میادین بازگشتم و طبیعی بود که در آن بازی‌ها به میدان نروم. اینها به‌نظر سرمربی برمی‌گردد. هرکسی دوست دارد برای تیم‌ملی کشورش بازی کند و من دوست دارم نماینده خوبی برای استقلال در تیم‌ملی باشم.
حضور «پین»
«گابریل پین» مربی جدید تیم فوتبال استقلال پس از حضور این تیم در دوبی، سه‌شنبه هفته گذشته با پروازی تهران را به مقصد دوبی ترک کرد و به جمع آبی‌پوشان پیوست. هزینه پرواز گابریل پین به شهر دوبی، حدود ۲۶۰۰ یورو شد که باشگاه استقلال با وجود محدودیت‌های مالی، هزینه این بلیت را پرداخت کرد. پین به‌محض ورودش به دوبی و حضور در جمع آبی‌ها ۳۰ درصد مبلغ قرارداد خود را دریافت کرده است و با صدور کارت مربیگری‌اش در تیم استقلال روی نیمکت آبی‌ها در بازی مقابل الهلال عربستان خواهد نشست.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار