| کد مطلب: ۱۰۲۲۴۱۴
لینک کوتاه کپی شد

خـــبر

قاتل فراری دستگیر شد
رئیس پلیس شهرستــان لارستان در استان فارس از دستگیری یک قاتل پس از ۵ سال فرار در این شهرستان خبر داد. سرهنگ داود امجدی توضیح داد: بهمن‌ماه سال ۹۵ مردی ۳۵ ساله در بندرعباس به‌دلیل درگیری و مشاجره لفظی بر سر معامله موادمخدر توسط فردی ۴۱ ساله با سلاح گرم به قتل می‌رسد و قاتل به سمت لارستان متواری می‌شود. به گزارش ایسنا، امجدی افزود: با ارجاع نیابت قضائی به لارستان موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت عمومی این شهرستان قرار گرفت و ماموران با انجام اقدامات فنی و تخصصی، از هویت قاتل مطلع شدند. امجدی خاطرنشان کرد: کارآگاهان زبده پلیس لارستان در بررسی‌های فنی متوجه شدند که قاتل موردنظر با هویت جعلی (علی‌اکبر)، به‌دلیل تصادف در یکی از بیمارستان‌های بندرعباس تحت مداواست. فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه ماموران با اخذ نیابت قضائی به بندرعباس اعزام و با اقدامات تخصصی موفق شدند متهم را دستگیر کرده و به لارستان انتقال دهند، گفت: قاتل در بازجویی اولیه به جرم خود اقرار کرد. امجدی با اشاره به اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شده است، بیان کرد: افرادی که بخواهند امنیت و آرامش شهروندان را به مخاطره بیندازند پلیس با آنان برخورد قانونی و سخت خواهد کرد.
شناسایی ۲۵ فقره زورگیری
رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران‌بزرگ از دستگیری ۲ سارق زورگیر و کشف ۲۵ فقره سرقت خبر داد. سیدعلی شریفی بزرگ بیان‌داشت: 2 نفر مظنون توسط ماموران کلانتری ۱۳۷ نصر دستگیر و با توجه به اینکه دستگیرشدگان فوق در خیابان گیشا با یکدستگاه موتورسیکلت پلاک مخدوش در حال پرسه‌زنی بوده‌اند با دستور قضائی برای بررسی تخصصی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی قرار گرفتند. وی عنوان کرد: در تحقیقات صورت گرفته از آنها در ابتدا منکر هر گونه سرقتی بودند؛ اما با اقدامات پلیسی و پی جویی‌های انجام شده در نهایت هر دو متهم به بیش از ۲۵ فقره سرقت به‌عنف (زورگیری) در سطح شهر تهران با همدستی فرد دیگری به‌نام «کامران» اعتراف کردند. رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران ابرازداشت: متهمان معترف شدند، با مخدوش‌کردن پلاک موتورسیکلت به‌صورت ۳ نفره و با استفاده از اسپری اشک‌آور و چاقو سوژه‌ها آنها که رهگذران و عابران پیاده و سرنشینان خودرو‌هایی که تنها هستند را شناسایی و اموالشان را در نقاط خلوت با تهدید سرقت می‌کردند. سیدعلی شریفی با بیان اینکه تاکنون ۲۲ تن از مالباختگان شناسایی شده‌اند، افزود: دستگیری سارق متواری در دستور کار پلیس قرار دارد.
بسته‌های تریاک در صندوق عقب پژو
فرمانده انتظامي شهرستان نائين از کشف بيش از 208 کيلو تریاک در عملیات ماموران این فرماندهی طی بازرسی از یک دستگاه خودروی سواری پژو 405 خبر داد. سرگرد هادي کيان‌مهر، بيان داشت: ماموران فرماندهی انتظامي شهرستان نائین در راستای مقابله بی‌امان با قاچاقچیان و سوداگران مرگ حين کنترل و نظارت هوشمندانه خودروهای عبوری در یکی از محورهاي مواصلاتي شهرستان به يکدستگاه خودروی سواري پژو 405 مشکوک و به آن دستور توقف دادند اما راننده بدون توجه به ایست ماموران با سرعت به سمت جاده خاکی حاشیه جاده رفت. وي افزود: ماموران بلافاصله به تعقیب خودرو پرداخته و در یک عملیات ضربتی آن را متوقف و در بازرسي از صندوق عقب آن 208 کيلو و 840 گرم ترياک کشف کردند. فرمانده انتظامی شهرستان نائین با اشاره به دستگیری راننده خودرو و تحویل آن به مرجع قضائی گفت: طرح‌ها و برنامه‌های مقابله با قاچاقچیان موادمخدر با شدت و جدیت تمام انجام می‌شود و ماموران پلیس با تلاش خود اجازه نخواهند داد سوداگران مرگ به هدف خود که کسب منفعت‌طلبی با آلوده‌کردن جوانان این مرز بوم است، دست یابند.
توقیف 988 هزار نخ سیگار
فرمانده انتظامی استان مرکزی از عمليات پليس در توقیف یکدستگاه وانت نیسان حامل 988 هزار نخ سیگار قاچاق در يكي از محورهاي مواصلاتي شهرستان دليجان خبر داد. سردار حسن مفخمی‌شهرستانی بیان داشت: در ادامه اجراي طرح‌هاي مبارزه با قاچاق کالا، ماموران انتظامي شهرستان دليجان از تردد يکدستگاه وانت نیسان حامل کالاي قاچاق در يكي از محورهاي مواصلاتي اين شهرستان مطلع شدند و رسيدگي به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. وی خاطرنشان کرد: در اجراي تمهيدات انجام شده از سوي ماموران انتظامي، خودرو شناسايي و در عملياتي توقيف و مورد بازرسي قرار گرفت. فرمانده انتظامي استان مركزي افزود: در بازرسی از اين خودرو، 988 هزار نخ سیگار قاچاق به ارزش 6 ميليارد ريال در ارزيابي كارشناسان اداره مبارزه با قاچاق كالا و ارز پليس آگاهي اين شهرستان كشف شد. سردار مفخمی‌شهرستانی با اشاره به حمل دخانيات كشف شده در اين عمليات به مقصد يكي از استان هاي مركزي كشور تصریح کرد: در اين عمليات 2 نفر دستگير و پس از تشكيل پرونده، تحويل مراجع قضائي شدند. فرمانده انتظامی استان مرکزي در پايان با قدرداني از نقش مهم و اثرگذار شهروندان در انجام موفقيت‌آميز ماموريت‌هاي مختلف پليسي از آنان خواست تا به منظور حمايت از توليدات داخلي و مبارزه هدفمند با عرضه کالاي قاچاق، همواره از خريد اين گونه کالاها خودداري كنند و موارد مشكوك را در اين رابطه نيز به فوريت‌هاي پليسي 110 اطلاع دهند .

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار