| کد مطلب: ۱۰۲۲۴۰۵
لینک کوتاه کپی شد

کوتــاه

میلاد حاتمی
توبه حقیقی کرده است
باشگاه خبرنگاران: وکیل میلاد حاتمی گفت: میلاد حاتمی توبه حقیقی کرده و نادم است. هنوز رای قطی محکومیت برای حـــاتمی صادر نشده است. رسول کوهپایه‌زاده افزود: آنچه از محتوای اظهارات موکل استنباط می‌شود صداقت و ندامت متهم است؛ همکاری گسترده او با ضابطان و مراجع در کشف جرم و سایر مجرمان در مرحله تحقیقات نشان دهنده همین صداقت، ندامت و توبه حقیقی است که مطابق مقررات موضوعه از موجبات تخفیف و تعلیق مجازات است. موکل من صرفا در مظان اتهام بوده و مطابق با مقررات و قوانین موضوعه تحقیقات مقدماتی به صورت محرمانه انجام می‌شود؛ اشخاصی که در جریان این تحقیقات هستند موظف به حفظ اسرارند.
افزایش دو برابری سهمیه اربعین
ایسنا: معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران از احتمال افزایش سهمیه این استان در اربعین از ۴۰۰۰ به ۸۰۰۰ نفر خبر داد. گودرزی افزود: با رایزنی‌های صورت گرفته ظاهرا دولت عراق با اعزام ۶۰ هزار نفر زائر ایرانی برای مراسم اربعین موافقت کرده است. رسما مطلبی در این خصوص به ستاد اربعین استان از سوی ستاد اربعین کشور اعلام نشده است و لذا سهمیه استان تهران فعلا همان ۴۰۰۰ نفر در قالب اعزام موکب داران تعیین شده است. فعالیت ستاد اربعین استان تهران همچون سالیان گذشته و طبق دستور ستاد اربعین کشور در شهر نجف خواهد بود و موکب داران استان تهران نیز در این شهر استقرار خواهد داشت.
تسهیلات ویژه سازمان وظیفه
ایلنا: رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: به کلیه مشمولان فارغ التحصیل مقاطع تحصیلی دیپلم و بالاتر که در سال ۱۳۹۹ فارغ‌التحصیل شده و در مراکز دانشگاهی در مقاطع بالاتر پذیرفته شده‌اند تا پایان مهرماه مهلت داده شده تا نسبت به تعییین تکلیف وضعیت خدمتی خود اقدام کنند. سردار تقی مهری افزود: کلیه مشمولان دیپلم فارغ التحصیل خرداد تا شهریور ماه سال ۱۳۹۹ که برابر ضوابط قانونی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مجاز با آزمون یا بدون آزمون در نیمسال اول سال ۱۴۰۰ (مهرماه) پذیرفته شده‌اند تا ۳۰ مهر ماه ۱۴۰۰ مهلت داده می‌شود تا نسبت به ثبت نام اقدام و یا در صورت عدم تمایل به ادامه تحصیل نسبت به تعیین تکلیف خدمتی خود از طریق دفاتر پلیس+۱۰ اقدام کنند.
بزرگراهی که بن‌بست است
فارس: عضو شورای شهر تهــران توضیحاتی درباره سرانجام پروژه ۲۵ ساله شهید بروجردی در تهران و موانع پیش‌روی این پروژه ارائه داد. ناصر امانی با اشاره به اینکه تملک ملکی مزروعی در مسیر این پروژه یکی از موانع افتتاح نشدن بزرگراه شهید بروجردی است که کمیسیون ماده ۵ با طرح تملک آن موافقت نکرده و امیدواریم اقدامات لازم به‌زودی در این راستا انجام شود. بنابراین افتتاح کنونی این پروژه مشکلات تردد شهروندان را حل نمی‌کند و بزرگراه زیرسطحی کار شده و شبیه بزرگراه امام علی است لذا شهروندان باید از پل روگذر تردد کنند ولی دسترسی محلی در این راستا پیش‌بینی نشده است.
آغاز واکسیناسیون سربازان
آرمان ملی: نماینده تهران در مجلس از آغاز واکسیناسیون سربازان از هفته آینده خبر داد. علی خضریان در مطلبی در صفحه توئیتر خود نوشت: «با عنایت به اهمیت سلامت جوانانی که به سربازی اعزام می‌شوند و اجتماع غیرقابل انکار سربازان در تامین امنیت کشور، طی روزهای گذشته از وزارت بهداشت و ستاد کل نیروهای مسلح پیگیر واکسیناسیون سربازان بودم؛ مطلع شدم این مهم برای ۴۰۰هزار نفر از هفته آینده آغاز خواهد شد.»
استفاده از ظرفیت‌ طب ایرانی
آرمان ملی: مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تاکید اسناد بالادستی کشور، توسعه منطقی و روشمند و استفاده تلفیقی از ظرفیت‌های طب ایرانی در نظام سلامــت را دغدغه این وزارتخانه دانست. نفیسه حسینی یکتا با اشاره به شیوع کرونا و اثرات این بحران بر کشور، استفاده از ظرفیت طب سنتی ایرانی به شکل منطقی و عالمانه را در این زمینه کمک‌کننده دانست و گفت: تدوین دستورالعمل طب ایرانی در کووید ۱۹ که مورد تایید کمیته علمی کشوری این بیماری است، نمودی از استفاده منطقی و علمی در طب سنتی ایران برای کمک به بیماران کرونایی است.
پیش‌ثبت‌نام سفر اربعین از امروز
آرمان ملی: پیش‌ثبت‌نام اعـــزام به اربعین حسینــی از صبح امروز (دوشنبه) به‌صورت غیرحضــوری از طریق سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir آغاز می‌شود. افرادی که فاقد بیماری زمینه‌ای و هر دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند و با توجه به بسته بودن مرزهای زمینی صرفا مجاز به تشرف از طریق هوایی خواهند بود؛ مضافا اینکه داشتن گواهی نتیجه منفی آزمایش PCR برای مسافرت مورد نیاز است. استعلام‌های لازم برای اخذ تایید تزریق دو دوز واکسن کرونا از طریق وزارت بهداشت انجام می‌شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار