| کد مطلب: ۱۰۲۱۳۷۵
لینک کوتاه کپی شد

مردم، شايسته اين شرايط نيستند

آرمان ملی: رئیس جمهــور با بیان اینکه شرایط امروز کشور شایستــه ملت بزرگ ایران نیست و حتما باید این شرایط تغییر کند، گفت: در برخی حوزه‌ها عقب ماندگی‌های جدی داریم که باید با کار و تلاش شبانه روزی جبران شود. وی در بازدید از بیمارستان کرونایی اهواز که از سوی وزیر کشور و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همراهی می‌شد، نسبت به رفع فوری کمبودهای درمانی و بیمارستانی اعم از افزایش تخت های بیمارستانی، تامین اکسیژن مورد نیاز مراکز درمانی و همچنین تامین نیازمندی‌های بخش مراقبت‌های ویژه دستوراتی به وزیر بهداشت صادر کرد. اهم اظهارات سید ابراهیم رئیسی از این قرار است:
مردم باید احساس پیشرفت و اجرای عدالت داشته باشند. عدالت باید اجرا شود. باید نشان دهیم مصمم به اجرای عدالت هستیم. عدالت یعنــــی هر چیزی جای خود باشد. هر کسی در جای خود باشد و هر اقدامی در جای خود انجام شود. قانون بهترین ملاک برای اجرای عدالت است، قانونمداری باید یک اصل باشد و تلاش شود تا قانون اجرا شود. اگر قانون ضعف داشته یا ابهام دارد، اصلاح شود اما قانون اجرا شود. قانون گرایی با انقلابی گری با هم می‌سازد. در نظام ولایت فقیه هیچ بن‌بستی نداریم، مقام معظم رهبری نسبت به امور کشور مسلط هستند و سازوکارهایی هم طراحی شده که بن‌بست نداشته باشد.
وزرا منافع فسادخیز را بشناسند و بسترهای فسادزا را اصلاح کنند تا هر روز شاهد اتفاق و پرونده جدیدی نباشیم. مخصوصا در بخش‌های اقتصادی و آنجا که دولت می‌خواهد به بخش خصوصی امتیاز بدهد. در اینجا باید حساس بود. پیام هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری در سال 80 همچنان زنده است و باید ملاک باشد. من نسبت به مبارزه با رانت و فساد به مردم قول دادم که از روز اول در دولت آن را مدنظر قرار داده و تاکید کنم، بنابراین باید بسترهای رانت خواری و فساد شناسایی و اصلاح شود.
وزیر راه و شهرسازی با جدیت دنبال کند تا این وعده ساخت یک میلیون مسکن محقق شود. ما باید دولت «صادق الوعد» باشیم و به وعده‌های خود عمل کنیم. باید در مسائل اقتصادی، سیاسی داخلی و خارجی از عبرت‌های دولت‌های پیشین استفاده کنیم تا مشکلات گذشتگان را تکرار نکنیم. انسان از یک سوراخ نباید دو بار گزیده شود. با استفاده از تجربیات گذشته نباید دنبال مسائلی برویم که موجب ناکامی شده و آنچه که موجب موفقیت شده است را دنبال کنیم. دو مساله اهم در کنار مسائل مهم داریم؛ همه دستگاه‌ها باید برای مهار کرونا تلاش کنند البته محور وزارت بهداشت است اما سایر بخش‌ها هم باید کمک کنند آنچه انجام شده لازم اما کافی نیست. باید موفق شویم در زمان کوتاه مساله‌ واکسیناسیون و سلامت را دنبال کنیم. آنچه انجام شده خوب بوده اما کافی نیست. ما نباید منفعل باشیم حتما باید پیشگیری و پیش‌بینی‌های لازم انجام شود تا به شرایط غالب شویم.
واردات واکسن و افزایش تولید داخل با جدیت دنبال می‌شود. مبالغ واردات واکسن هم تامین شده است، وزارت خارجه هم باید در این زمینه جدیت داشته باشد. بخش‌های رسانه‌ای هم مهم هستند تا افکار عمومی اغناء شود که دستورالعمل‌ها رعایت شود. معیشت مردم، مهار گرانی و تورم هم از اولویت‌های دولت است، شرایط تحریم وجود دارد اما ما می‌توانیم مشکلات را حل کنیم باید مردم را هم مشارکت بدهیم. هر جا مردم به میدان آمده‌اند مشکلات حل شده است. مردم آماده کمک به دولت هستند.
میثاق با امام، میثاق با همه خوبی‌ها و پاکی‌هاست، خدمت به مردم در اندیشه امام خمینی (ره) جایگاه ویژه‌ای دارد، البته همه دولت‌ها و مسئولان در عالم مدعی خدمت به مردم هستند و در سخنان خود می‌گویند به مردم خدمت می‌کنیم، اما در اندیشه امام خدمت معنای خاصی دارد. در منظومه اندیشه امام خمینی (ره)، خدمت به مردم برای خداست و اولین گام در این خدمت خداباوری است و ابتدا باید همه مسئولان پاسخگوی خدا باشند. در دیدار اولین دولت بعد از انقلاب با امام خمینی (ره)، ایشان به توجه به مردم تاکید داشتند. نگاه امام خمینی(ره) به مردم تشریفاتی و سیاسی نبود و امام حقیقت مردم را باور داشت. اگر امام خمینی (ره) فرمود میزان رای ملت است، به آن باور داشت. محور این دولت نیز امانتداری مسئولیت برای خدمت به مردم است.
نکته دیگر آموزه‌های امام خمینی(ره) اعتماد به داشته‌های ملت است. شعار امام خمینی (ره) اتکال به خدا و اعتماد به نفس بود که این دو از آموزه‌های رهبری هم وجود دارد. ما به اندیشه‌های امام در عمل و اقدام پایبند هستیم. این دولت نیاز دارد همه آحاد ملت و سلیقه‌ها و گروه‌ها با همه وجود خود را همراه دولت بدانند، دولت هم خود را خدمتگذار و متعلق به همه می‌داند. این حقی برای آحاد ملت و تکلیفی بر عهده ماست. دولت نسبت به همه مردم با هر سلیقه سیاسی، گویش و در هر نقطه‌ای از کشور خود را مکلف دانسته و آنها را صاحب حق می‌داند.
استان خوزستان مردمان بسیار خوبی دارد که در مقاطع مختلف از همه توان خود برای دفاع از کشور مایه گذاشتند و حق بزرگی بر گردن ملت‌ ما دارند. نسبت به مردم خوزستان وظایف مضاعفی داریم و ان شاءا... در این سفر که البته سفر کوتاهی است بتوانیم بخشی از مشکلات این استان را برطرف کنیم. با وزرا و مسئولین استانی برای یافتن راه‌حل‌های مناسبت برای رفع سریع مشکلات استان، مشورت خواهیم کرد و تصمیمات مناسبی طراحی و اتخاذ می شود. همه دغدغه من و دولت مردمی این است که مشکلات همه مردم کشور و به‌ویژه این استان مقاوم را با مشارکت خود مردم حل کنیم و تردید ندارم که به لطف خدا بسیاری از این مشکلات حل خواهد شد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار