| کد مطلب: ۱۰۱۹۰۱۲
لینک کوتاه کپی شد

اخـــبار کوتاه

حکم علیه شهروند
ایرانی ـ کانادایی
وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که یک شهروند ایرانی-کانادایی ساکن کانادا، اتهام خود مبنی‌بر نقض تحریم‌های آمریکا از طریق صادرات تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی به ایران را پذیرفته و به جرم خود اعتراف کرده است. وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای نوشت که آرش یوسف جم، یک ایرانی دوتابعیتی ۳۳ ساله که در انتاریو زندگی می‌کند طرح خرید کالا از سه شرکت آمریکایی و صادر کردن آن‌ها به ایران را داشته است. به گفته دادگستری، وی سعی داشته با ارسال این کالاها به امارات و سپس از آنجا به ایران، مقصد نهایی این کالاها را پنهان کند. حکم این دوتابعیتی در تاریخ ۱۴‌ اکتبر صادر خواهد شد و ممکن است به حداکثر پنج‌سال حبس در زندان فدرال آمریکا و پرداخت جریمه نقدی ۲۵۰۰۰۰دلاری محکوم شود.

برخورد با عوامل خاطی
رئیس سازمان زندان‌ها گفت: با عوامل خاطی اعزام بکتاش آبتین برخورد شد. محمدمهدی حاج‌محمدی با اشاره به اتفاق افتاده درخصوص بکتاش آبتین در توئیتر نوشت: درخصوص کیفیت اعزام آقای بکتاش آبتین به بیمارستان، با عوامل خاطی برخورد شد و تحقیقات در این‌خصوص ادامه دارد. طی روزهای اخیر تصویری در فضای مجازی درباره انتقال بکتاش آبتین محکوم زندانی و از نحوه انتقال او به بیمارستان منتشر شده است.

راه‌آهن سراسری جنوب مسدود شد
به‌دلیل خارج شدن شش واگن از ریل یک قطار باربری، راه‌آهن سراسری جنوب به مرکز کشور در محدوده بلاک بیشه - قارون لرستان مسدود شد. به‌دلیل خروج از خط، شش واگن باری در منطقه لرستان، محور جنوب مسدود و از بامداد روز جمعه یکم مردادماه مسدود و حرکت قطاها در این محور متوقف شد. بنا براین گزارش ماموران راه‌آهن بلافاصله به محل اعزام و هم‌اکنون در حال هدایت واگن‌ها به روی خط هستند. روابط‌عمومی راه‌آهن اعلام کرد با اقدام به‌موقع و تلاش مأموران راه‌آهن، این مسیر به‌زودی بازگشایی خواهد شد و همچنین اقدامات لازم برای از سرگیری سیر روان قطارها و انجام سفر مسافران به مقاصد مورد نظر در این محور پیش‌بینی و در حال انجام است.

گذشت زمان به نفع کسی نیست
یک سخنگوی اتحادیه اروپا در امور سیاست خارجی و امنیتی با اشاره به اینکه هنوز تاریخی برای از سرگیری مذاکرات غیرمستقیم هسته‌ای ایران و آمریکا مشخص نشده است، گفت: «فرصت دادن به دیپلماسی امری مهم است، اما گذر زمان به نفع کسی نیست. بنابراین باید از تأخیرهای بی‌مورد جلوگیری شود و در اسرع وقت و با انعطاف‌پذیری لازم به مذاکرات برگردیم.» او افزود : «ما مذاکره درباره مسیر آتی برجام و تحولات در افغانستان را تأیید می کنیم، اما جزئیات بیشتری از آن را نمی‌توانیم به اشتراک بگذاریم.» این سخنگو در پاسخ به پرسشی درباره تماس تلفنی چهارشنبه محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران با جوزپ بورل، مسول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و اینکه آیا تاریخی برای از سرگیری مذاکرات مطرح شده است، عنوان کرد: «هنوز تاریخ مشخصی برای از سرگیری مذاکرات وین مشخص نشده است. هماهنگ‌کننده ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا، به‌عنوان هماهنگ‌کننده مذاکرات، همچنان در تماس نزدیک با شرکت‌کنندگان در برجام از جمله ایران، و همچنین ایالات متحده است تا اطمینان حاصل شود که مذاکرات در اسرع وقت از سر گرفته می‌شود.»

انتقاد از هجوم مسافران به شمال
نماینده بابل در مجلس از کوتاهی وزارت کشور در ممانعت از ورود سیل‌آسای مسافران به استان‌های شمالی در تعطیلات کرونایی انتقاد کرد. علی کریمی فیروزجایی گفت: هجوم بی‌سابقه مسافران به استان‌های شمالی در تعطیلات کرونایی سلامت مردم این استان‌ها را به مخاطره افکنده است .این نماینده مجلس با اشاره به وضعیت قرمز مازندران در نقشه کرونایی کشور، افزود: مسئولیت بالا رفتن آمار مبتلایان کرونا در شمال طی هفته‌های آینده با وزارت کشور است.

اتاق فکر اصلاح‌طلبان فعال شد
«اصلاح‌طلبان برای بازسازی ارتباط با مردم، حاکمیت و اصولگرایان اتاق فکر تشکیل داده‌اند». حسن رسولی بر این باور است که فضای اختلافی که بین اصلاح‌طلبان در زمان انتخابات به وجود آمده چندان محل اعتنا نیست بلکه طبیعی است. این چهره سیاسی اصلاح‌طلب عنوان می‌کند که علت اصلی ایجاد جبهه اصلاحات ایران نیز کاهش این اختلاف‌نظرات و در راستای افزایش وفاق و هماهنگی بوده و تا زمانی که تجدید سازمان رأی اصلاح‌طلبان و حتی اصولگرایان در انتخابات در پروژه‌های انتخاباتی در قالب سازمان جبهه‌ای ادامه پیدا کند، تداوم چنین رویکردهای متفاوتی، طبیعی و واقعی است. حسن رسولی احتمال انحلال جبهه اصلاح‌طلبان ایران را منتفی می‌داند و می‌گوید: جلسات هفتگی جبهه اصلاح‌طلبان ایران برای آسیب‌شناسی پساانتخاباتی با طرح سوال «چه باید کرد؟» برقرار است و تا سه، چهار هفته آینده، بحث آسیب شناسی به پایان می‌رسد.

کشف محموله سلاح و مهمات جنگی
مسئــول روابــط‌عمـــومی قـــرارگاه حمــــزه سیدالشهداء(ع) اعلام کرد: یک محموله سلاح و مهمات جنگی توسط قرارگاه حمزه سیدالشهدا علیه‌السلام نیروی زمینی سپاه در مرزهای شمالغرب کشور کشف و ضبط شد. مسئول روابط‌عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهداء‌(ع) اظهار کرد: اشرار و گروهک‌های ضدانقلاب قصد داشتند این محموله را جهت اقدامات خرابکارانه و ضدامنیتی از مرزهای شمال غرب به داخل کشور وارد کنند که با اشرافیت و رصد کامل اطلاعاتی رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهداء(ع) ناکام ماندند. آذربایجان‌غربی با سه کشور ترکیه، جمهوری آذربایجان و عراق نزدیک هزار کیلومتر مرز مشترک دارد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار