| کد مطلب: ۱۰۱۸۹۵۲
لینک کوتاه کپی شد

کوتـــــاه

برخورد جدی با کودک همسری
ایسنا: رئــیس اداره بهزیستــی ورامین خواستار برخورد جدی با کودک همسری شد و از خانواده‌ها خواست در این خصوص تحقیقات کافی را داشته باشند تا دچار آسیب‌هــای پس از آن نشوند. اعظم هراتی برای جمــع آوری متکــدیان از سطــح شهر خاطر نشان کرد: ۱۳ اداره و نهاد برای جمع آوری متکدیان متولی هستند که بهزیستی هم یکی از آنها است، ولی متولی اصلی شهرداری است که باید در جمع آوری متدکیان و کارتن خواب ها اهتمام کافی را داشته باشد.

پرونده پزشکی
سحر جعفری جوزانی
ایسنا: معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی درباره آخرین وضعیت پرونده پزشکی سحر جعفــری جــوزانی که به دلیل تزریق بوتاکس در فک از سـوی پزشک معالج، دچار مشکل شده، گفت: در زمینــه این پرونده ما از طریق فضای مجازی متــوجه شدیم، بعد پرونده‌ای را تشکیل دادیم و چندین بار از خانم جعفری جوزانی و پزشکان دعوت کردیم که در سازمان حضور یابند و ببینیم که موضوع چیست. فتاحی افزود: به هــر حال موضوع باید کارشناسی و بررســی شــود و ببینیم که اتفاقی که رخ داده جزو عوارض پزشکی است یا به دلیل قصور و تقصیر پزشک است. پزشک معالج هم هفته قبل حضور پیدا کرد و ادعایشان این بود که بعد از انجام این اقدام دیگر بیمار را ندیدند و ویزیت نکردند.

لغو مجوز تردد فرمانداری‌ها
آرمان ملی: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا درباره مصوبه تشدید محدودیت های تردد در شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی و همچنین محدودیت ورود به استانهای تهران و البرز گفت: برابر تازه ترین آمارها متاسفانه کشور وارد پیک پنجم کرونا شده و بر این اساس ۱۶۹ شهر کشور در وضعیت قرمز و ۱۶۶ شهر در وضعیت نارنجی قرار دارد. سردار سید کمال هادیان فر با بیان این که در مجموع ۴۴۸ شهر کشور دارای وضعیت قرمز و نارنجی و زرد بود و از این تعداد ۳۳۵ شهر در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند، اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا ماموران پلیس راهور در مبادی ورودی تمام شهرهای قرمزو نارنجی مستقر بوده نسبت به اعمال قانون خودروهای غیر مجاز اقدام خواهد کرد.
44 منطقه درگیر فرونشست
آرمان ملی: رئیس سازمان نقشه برداری کشور گفت: فرونشست‌ها در ۴۴ منطقه و ۱۰۹ نقطــه در کشــور اســت و اگر به همین صــورت برداشت‌ها ادامه یابد، دیگر قابل جبران نیست. جعفر زاده ایمن آبادی اظهار کرد: اکنون ۱۴ گسل بزرگ تهران در حال رصد است و این چهار دستگاه اطلاعات را رصد می‌کننــد و امروز بــدون هیچ نوع ابلاغ اسناد بالادستی دور هــم جمع شدند تا باهم هم‌افزایی کنند. این داده‌ها می‌تواند آلارم‌های به موقع به مردم بدهد‌ و هزینه‌های خسارت‌های جانی و مالی را کاهش دهد.

زندانیان واکسینه شوند
مهر: رئیس سازمان زندان‌ها از واکسینه شدن مددجویان تهرانی خبر داد و گفت: برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و کنترل سویه دلتا سایر زندانیان کشور در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار بگیرند. محمدمهدی حاج محمدی گسترش این طرح در سطح کشور را نیازمند تمهید ستاد ملی مبارزه با کرونا و در اولویت قرار دادن زندانیان در طرح‌های واکسیناسیون عمومی دانست و از برنامه ریزی برای اعطای مرخصی به زندانیان واجد شرایط در این ایام خبر داد.

تولید 900هزار واکسن اسپوتنیک
آرمان ملی: شرکت اکتوور در اطلاعیه‌ای از تلاش برای تولید ماهانه900 هزار دز واکسن اسپوتنیک وی در کشور خبر داد. در متن این اطلاعیه آمده است:بر مبنــای جدول زمان بندی، این مجموعه پس از اخــذ تایید فوق الذکر ماهانه 900 هزار دز واکسن اسپوتنیک وی و یا 3.5 میلیون دز، واکسن اسپوتنیک لایت را در اختیار وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی قرار خواهد داد تا بر اساس پروتکل توزیع در اختیار همگان قرار گیرد.

مراکز واکسیناسیون باز هستند؟
مهر: رئیس مرکــز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشــت، در ارتباط با فعالیت مراکز واکسیناســیون در تعطــیلات ۶ روزه استان‌های تهران و البرز گفت: اغلب این مراکز دایر خواهند بود. کیانــوش جهانــپور افزود: آن دسته از مراکز واکسیناسیون که به گروه‌های هدف پیامک زده‌اند، دایر و فعال خواهند بود. آن دسته از مراکز که پیامک ارسال کرده‌اند، دایر خواهند بود و هموطنان نباید نگران تعطیلی مراکز واکسیناسیون باشند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار