| کد مطلب: ۱۰۱۸۸۶۲
لینک کوتاه کپی شد

کوتـــــاه

تایید خروج 1/2 میلیون
دُز واکسن
تسنیم: کارشناس شرکت دارویی برکت، با تایید خارج شدن ۱.۲ میلیون دُز واکسن برکت از چرخه تولید گفت: واکسن‌هایی که «استاندارد لازم» نداشته‌اند، حذف و کنار گذاشته شده‌اند. اصغر عبدلی همچنین افزود: اخبار درباره کمبود مواد اولیه «کاملا شایعه‌سازی» است. شرکت داروسازی برکت در حال حاضر مواد اولیه موردنیاز برای تولید ۱۰۰ میلیون دُز واکسن کرونا دارد.

بدون پیامک برای واکسن نروید
آرمان ملی: وزارت بهداشت در اطلاعیه‌ای تاکید کرد که متولدین ۱۳۴۰ و قبل از آن، از هر‌گونه مراجعه حضوری به مراکز واکسیناسیون قبل از نوبت دهی و دریافت پیامک، خودداری کنند. در اطلاعیه شماره ۱۰ وزارت بهداشت آمده است: به اطلاع هموطنان گرامی متولدین سال ۱۳۴۰ و قبل از آن می‌رساند جهت دریافت نوبت واکسیناسیون کووید۱۹ در سامانه سلامت به نشانیsalamat.gov.ir ثبت نام نموده و در پی دریافت پیامک برای تزریق واکسن به مراکز مندرج در پیامک نوبت مراجعه نمایند.

الزام حفاظت از توچال
آرمان ملی: در سیصد و یازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهــر تهــران، ری و تجریش، کوه «بی بی شهربانــو» به طرح الزام شهرداری تهران به حفاظت از میراث طبیعی در بخشی از اراضی حریم جنوبی رشته کوه توچال اضافه شد . خلیل‌آبادی، عضو شورای شهر در این رابطه گفت: ما به دنبال حمایت و دفاع از منافع مردم هستیم، چراکه کارخانه سیمان رعایت مر قانون را نمی‌کند. هیچ‌کجا در کنار خانه‌های مردم انفجار ایجاد و مازوت مصرف نمی‌کنند و حمل و نقل‌شان باعث آزار سکنه نمی‌شود، با این حال در شهرری این امر به واسطه کارخانه سیمان صورت گرفته است. در ادامه با بررسی‌های صورت گرفته در راستای پیشنهاد حسن خلیل‌آبادی، مبنی بر اضافه شدن کوه بی بی شهربانو به این طرح، طرح مذکور با ۱۸ رای موافق تصویب شد.

عدم مرمت یادبود مصدق
آرمان ملی: عضــو کمیسیون فرهنگــی و اجتماعی شورای شهر تهران درباره عــدم مرمت یادبود دکتر مصدق به شهرداری تهران تذکر داد. حجت نظری افزود: در ابتدای آغاز به کار شورای پنجم، آقای باربد گلشیــری در هفتیمن دوسالانه مجسمه سازی تهران از عدم مرمــت یادمان دکتر مصدق به اعضا شورای شهر تهران، ری و تجریش گلایه کرد و خواستار مرمت و احیا این یادمان تاریخی شد. حال برای بار دوم بنده تذکر می‌دهم تا اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران به ویژه اداره کل اوقاف و امور خیریه شهرستان ری نسبت به ترمیم و احیا این یادمان ارزشمند و تاریخی اقدام کند.

برخورد با دانشجوی متقلب
ایلنا: معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور در واکنش به شرکت برخی افراد در امتحانات مجازی به جای دانشجویان گفت: نمره‌ای که دانشجو می‌گیرد منحصر به یک آزمون نبوده و مجموعه‌ای از آزمون‌های مستمــر در طــول ترم است به همین خاطر امکان موفقیت‌آمیز بودن تقلب در امتحان را خیلی کم می‌کند. مرتضی محسنی افزود: در عین حال به دانشگاه‌های پیام نور استانی هم تاکید شده، اگر گزارشی مبنی بر تقلب یا امتحان دادن به جای دیگری را دریافت کردند، فورا در کمیته‌های انضباطی مساله را بررسی کنند و طبق مقررات با دانشجو برخورد کنند.

سیل‌وآبگرفتگی در ۱۰ استان
مهر: رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرســانی به ۷۳۷ نفر در حــوادث جــوی و اقلیمی چهــار روز شنبه در کشــور خبــر داد. مهدی ولی‌پور افزود: ۳۰ شهرستان در ۱۰ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، البرز، کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان، سمنان، مازندران، هرمزگان و کردستان در چهار روز گذشته درگیر سـیل و آب‌گرفتگی بودند. علاوه بر امدادرســانی به ۷۳۷ سیل‌زده، ۱۹۴ نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند. همچنین با تلاش بی‌وقفه امدادگران، ۴۳ نفر به مناطق امن منتقل شدند.

بیمه سلامت در خدمات اوتیسم
آرمان ملی: مدیرعامل انجمـن اوتیسم ایــران گفت: پوشش خدمــات بیمــه‌ای توانبخشی مربوط به افــراد اوتیســم توسط سازمان بیمه سلامت و ســایر سازمان‌های بیمه‌گر پایه آغاز شد. سعیــده صالح غفاری اظهار کرد: بیمه نیروهای مسلح نیز خدمات مربوطه را تحت پوشش قــرار دادند تا افراد تحت پوشش این بیمه نیــز از این خدمات بهره‌مند شوند. البته یک بخش این آیین نامه باقی مانده که این بخش در مورد تعرفه مربوط به این خدمات است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار