| کد مطلب: ۱۰۱۶۹۸۵
لینک کوتاه کپی شد

اخـــبار کوتاه

توصیه هسته‌ای به رئیسی
امام‌جمعه موقت اصفهان نیز با اشاره به پیشینه تولید واکسن در کشورهای اروپایی گفت: برخی کشورهای مدعی واکسن کشورهای دیگر را به اسم خود تولید کردند؛ با تبعیض مدیران را مقدم کردند و سیاه‌پوستان را واکسن نزدند یا دیر زدند و حتی در زمانی که ایران اسلامی واکسن نداشت اجازه ندادند واکسن مناسب و مکفی در اختیار کشور قرار گیرد. حجت الاسلام مهدوی با اشاره به سابقه استکبار در مذاکرات تصریح کرد: ادامه مذاکرات چیزی جز تحقیر، زیاده‌خواهی و تحمیل خوی استکباری نتیجه‌ای دیگر نخواهد داشت و به جای رفع تحریم‌ها به شکل مطلق می‌خواهند ۴ تا ۶ ماه تحریم‌ها را بردارند و لذا به جد از رئیس‌جمهور منتخب و مجلس انقلابی می‌خواهیم در مذاکرات کوتاه نیایند و دستورات رهبر معظم انقلاب را مو به مو اجرا کنند.
تخفیف به بعضی‌ مجازات‌ها
معاون اول قوه قضائیه گفت: در قانون مشخص شده است که به بعضی از مجازات‌ها تخفیف داده شود و مجازات‌ها را تقلیل داد و براساس آن عمل خواهد شد. غلامحسین محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در زمان ریاست آقای رئیسی در قوه قضائیه شاهد حبس‌زدایی و احکام جایگزین حبس بودیم، چقدر ضرورت دارد که در زمان رئیس بعدی دستگاه قضا نیز این موضوع ادامه پیدا کند؟ گفت: در قانون مشخص شده است که به بعضی از مجازات‌ها تخفیف داده شود و مجازات‌ها را تقلیل داد و براساس آن عمل خواهد وی اضافه کرد: قانون، همان قانون است و براساس همین قانون عمل خواهد شد.
فرانسه منتظر
تصمیم نهایی برجامی ایران
وزیر خارجه فرانسه گفت که این کشور منتظر است که ایران تصمیمات نهایی برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با قدرت‌های جهانی را اتخاذ کند. ژان ایو لودریان گفت: ما منتظر مقامات ایران هستیم تا تصمیمات سخت نهایی را بگیرند تا توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ احیا شود. سید عباس عراقچی رئیس تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات وین اخیرا با بیان اینکه وقت آن رسیده که طرف‌های برجام باید تصمیم سخت خود را برای احیای آن بگیرند، گفته بود: می‌توانیم بگوییم مسیر زیادی را تا الان آمده‌ایم و به اواخر کار نزدیک شده‌ایم. همانطور که پیش از این گفتم مسیر باقیمانده مسیر ساده‌ای نخواهد بود ولی من امیدوار هستم و فکر می‌کنم اگر طرف‌های مقابل بتوانند تصمیمات خود را بگیرند ما انشاءا... می‌توانیم به یک توافق برسیم که مورد خواست ما بوده و مطلوب ما خواهد بود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار