| کد مطلب: ۱۰۱۶۳۷۰
لینک کوتاه کپی شد

کــوتاه

افزایش شمار هواپیماهای تجاری
در هشت سال گذشته
آرمان ملی: وزارت راه و شهرسازی با اشاره به افزایش تعداد هواپیماهای تجاری کشور در ۸ سال گذشته، اعلام کرد: در ۹ ماهه نخست سال ۱۳۹۹، ۳۲۳ هواپیما در ناوگان تجاری کشور موجود و ۱۵۸ هواپیمای فعال مشغول جابه‌جایی مسافران بوده‌اند. در طول ۸ سال گذشته اقدامات قابل توجهی برای توسعه صنعت هوانوردی کشور انجام شده که ساماندهی مسیرهای هوایی، توسعه زیرساخت‌های ناوبری و کمک ناوبری و افزایش ظرفیت فرودگاهی از آن جمله هستند، اما یکی از مواردی که کمتر از آن صحبت شده است، افزایش تعداد هواپیماهای تجاری ناوگان هوانوردی کشور است. آمار منتشر شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری نشان می‌دهد که در ســال ۱۳۹۲، یعنــی آغــاز کار دولــت تدبیــر و امــید، ۲۵۴ هواپیما در ناوگان تجــاری کشــور وجــود داشتــه که از این میــان، ۱۴۷ فروند هواپیما فعال بوده‌اند. اما در ۹ ماهه نخست سال ۱۳۹۹، یعنی سال آخر این دولت ۳۲۳ هواپیما و ۱۵۸ هواپیمای فعال مشغول خدمت رسانی به مسافران بوده‌اند. هواپیماهای زمین‌گیر، هواپیماهایی هستند که قابلیت پرواز دارند، اما به علت نبود قطعات مورد نیاز، عدم صرفه تجاری یا مشکلات حقوقی از چرخه پروازی خارج شده‌اند.
دعوت از انبوه‌سازان برای ساخت مسکن
با وام‌ ۴۵۰ میلیونی
آرمان ملی: مدیر عامل بانک مسکن از انبوه سازان خواست تا با استفاده از وام ۴۵۰ میلیونی ساخت وساز، عقب ماندگی در بخش ساخت مسکن را جبران کنند. محمود شایان با اشاره به افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن، افزود: اکنون سقــف تســهیلات ســاخت مســکن به روش‌هــای مــعمــول ۲۰۰ میلیون تومان به ازای هر واحد مسکونی است که امسال سقف تسهیلات مسکن برای سازندگانی که از فناوری‌های نوین در فرایند ساخت استفاده کنند بیش از دو برابر و به ۴۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. شایان گفت: از انبوه‌سازان دعوت می‌کنم که با توجه به شکاف عرضه با تقاضای مسکن از این تسهیلات ویژه بانک مسکن بهره ببرند تا بتوانیم به تدریج عقب‌ماندگی‌های تولید مسکن در کشور را جبران کنیم.
انعقاد قرارداد همکاری وزارت صمت و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء
آرمان ملی:آیین امضای قرارداد احداث واحد ۷۰ هزار تنی تولید پودر آلومینا از ماده معدنی نفلین سینیت میان ایمیدرو و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ع) برگزار شد. آیین امضای قرارداد احداث واحد ۷۰ هزار تنی تولید پودر آلومینا از ماده معدنی نفلین سینیت میان ایمیدرو و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ع) با حضور وزیر صمت و معاونان وزارتخانه، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ع)، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی برگزار شد. طبق قرارداد ایمیدرو با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ع) در فاز نخست پروژه سالانه۷۰ هزار تن پودر آلومینا از ماده معدنی نفلین سینیت در شهرستان سراب تولید می شود که تاثیر قابل ملاحظه ای در خروج ارز از کشور می‌گذارد.
رشد تولید ۲۳ محصول منتخب صنعتی
آرمان ملی: معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام‌کرد: از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت‌ماه از بین ۲۸ محصول اصلی و منتخب بخش صنعت کشور ۲۳ محصول رشد تولید داشتند. سعید زرندی افزود:‌ در دو ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ روند تولید، صادرات غیرنفتی، پروانه‌های تاسیس، بهره‌برداری و سایر مجوزهایی که توسط این وزارتخانه صادر می‌شود در مدار رشد و افزایش قرار گرفته است. به گفته این مقام مسوول، از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت‌ماه بیش از ۶۰۸ هزار دستگاه انواع لوازم‌خانگی (۳۱ درصــد رشـد)، ۱۲۷ هزار دستگاه انواع خودرو سواری (هشت درصد رشد)، پنج میلیون تن فولاد خام (۱۴ درصد رشد)، ۱۱ میلیون تن سیمان (۱۱ درصد رشد) و ۵۱ هزار تن مس (۱۴ درصد رشد)، از مهمترین اقلام تولیدی بخش صنعت و معدن بوده‌اند. معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجــارت ادامــه‌داد: از ۱۱ محصول منتخب معدنی و صنایع معدنی در ۲ ماهه امسال، ۹ محصول با رشد تولید مواجه بوده و ۲ محصول کاهش تولید داشته‌اند.
اصلاح ساختار تولید با همکاری دانشگاه
آرمان ملی: رییس سازمان ملی استاندارد ایران، استاندارد را پل ارتباطی بین صنعت و دانشگاه معرفی کرد و گفت: برای اصلاح ساختار تولید و خدمات متناسب با شرایط و قوانین موجود با دانشگاه همراه می‌شویم. غلامرضا شریعتی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین این سازمان و دانشگاه صنعتی شریف، ارتقای سطح کیفی را از اولویت‌های سازمان استاندارد برشمرد و افزود: رشد کیفی در تولید مورد توجه همه مسوولان قرار دارد به‌طوری‌که در قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد به آن توجه شده است. وی، بهره‌مندی از اندوخته‌های علمی دانشگاه را در اجرای قوانین و الزامات کیفی موثر دانست و گفت: برای ارتقای سطح کیفی تولید و خدمات لازم است روش، فرآیند، مقررات و مجموعه زنجیره تولید طبق الزامات استاندارد باشد.
انتشار بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد اوراق بدهی
بر اساس آمار، عرضه اوراق بدهی دولتی افزایش یافته و عرضه سایر اوراق مالی اسلامی با نوسان همراه بوده است، به‌گونه‌ای که از ۲۲۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اوراق منتشر شده، ۱۸۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان آن اوراق بدهی دولتی است. اطلاعات وضعیت فروش اوراق مالی اسلامی تا پایان سال گذشته از سوی بانک مرکزی منتشر شد که مجموع اوراق بدهی منتشر شده در آن سال، ۲۲۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بوده که با افزایش ۱۱۳.۷ درصدی مواجه شده است. در این بازه زمانی اوراق بدهی دولتی ۱۰۷.۹ درصد رشد را در پایان سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرد که البته در بخش اسناد خزانه اسلامی، اوراق سلف موازی استاندارد و اوراق منفعت درصد تغییرات منفی بوده است

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار