| کد مطلب: ۱۰۱۵۸۷۳
لینک کوتاه کپی شد

تعظیم یانکی‌ها به سروقامتان ایران

آرمان‌ملی: تیم‌ملی والیبال ایران در بازی هفتم خود در رقابت‌های لیگ‌ملت‌ها به مصاف آمریکا رفت و توانست با نتیجه قاطعانه 3 بر صفر این تیم را شکست دهد و پنجمین پیروزی خود را در این مسابقات ثبت کند.
ست اول
این بازی در ست اول با امتیازگیری ملی‌پوشان کشورمان آغاز شد. در ادامه صابر کاظمی با زدن سرویس‌های خوب امتیاز‌های پی‌درپی را برای تیم‌ملی کشورمان کسب کرد تا فاصله خوبی از نظر امتیاز با آمریکایی‌ها در همان ابتدای بازی داشته باشیم. روند بازی با تلاش آمریکایی‌ها تغییر کرد و آنها توانستند بازی را در امتیاز‌ ۶ بر ۶ به تساوی بکشانند تا بازی پایاپایی را از ۲ تیم شاهد باشیم. وقت استراحت فنی اول با برتری آمریکا‌یی‌ها در امتیاز‌های ۸ بر ۷ همراه بود و در وقت استراحت فنی اول «الکنو» نکات خوبی را به بازیکنان تیم‌ملی گوشزد کرد. بعداز وقت‌استراحت فنی اول این شاگردان آلکنو بودند که خوش درخشیدند و فاصله امتیازی خود را رفته‌رفته با آمریکایی‌ها زیاد کردند. همین امر باعث شد تا «جان‌اسپراو» سرمربی تیم‌ملی آمریکا در خواست وقت استراحت کند تا نکاتی را به بازیکنان خود منتقل کند. این دیدار با درخشش ستارگان والیبال ایران پیش‌رفت تا تیم‌ملی کشورمان به امتیاز ۱۶ برسد و وقت استراحت فنی دوم ۱۶ بر ۱۲ به‌سود ملی‌پوشان ما تمام شود. عملکرد بازیکنان تیم‌ملی به‌حدی عالی بود که امتیاز‌ها را یکی پس از دیگری برای ایران کسب کردند تا فاصله زیادی را با آمریکایی‌ها ایجاد کنند. همین عملکرد خوب ملی‌پوشان ایران بازهم سرمربی آمریکایی‌ها را مجبور کرد تا وقت‌استراحت دوم خود را هم درخواست کند. در ادامه بازی بازهم برتری از آن بازیکنان تیم‌ملی والیبال کشورمان بود و عملکرد خوب ملی‌پوشان باعث شد تا ست اول با امتیاز ۲۵ بر ۱۹ به‌سود سرو قامتان ایران به پایان برسد.
ست دوم
بازی در ست دوم پایاپای بود و امتیاز‌ها بین ۲ تیم تقسیم شد. در ادامه ست دوم این بازیکنان تیم‌ملی ایران بودند که بازهم با هوشیاری هرچه تمام‌تر نتیجه بازی را ۸ بر ۵ کردند تا وقت‌استراحت فنی اول در ست دوم با برتری ملی‌پوشان کشورمان پیگیری شود. در جریان ست‌دوم این آمریکایی‌ها بودند که امتیاز‌های پی‌درپی را کسب کردند تا ۲ تیم در امتیاز‌ ۹ به تساوی برسند. بازی در ست‌دوم بسیار حساس و پایاپای از سوی هر ۲ تیم تا امتیاز ۱۴ دنبال می‌شد، تا اینکه ملی‌پوشان ایران با زیرکی ۲ امتیاز گرفتند تا بازهم در وقت‌استراحت فنی دوم برتری از آن تیم‌ملی ایران باشد. گرفتن وقت‌های استراحت از سوی «جان‌اسپراو» جواب داد و آمریکایی‌ها فاصله امتیازی خود را به یک امتیاز رساندند. این‌بار «آلکنو» سرمربی تیم‌ملی والیبال کشورمان در خواست وقت‌استراحت کرد تا نکات مهمی را به شاگردان خود گوشزد کند. گرفتن وقت استراحت آلکنو جواب داد، در ادامه بازی ملی‌پوشان کشورمان با هوشیاری بازی را بازهم در ست دوم ۲۵ بر ۲۳ به‌سود خود به پایان رساندند.
ست سوم
ست سوم را هم ملی‌پوشان ایران خیلی خوب آغاز کردند و با گرفتن امتیاز‌های پی‌درپی توانستند بازهم فاصله خود با آمریکایی‌ها را زیاد کنند. همین فاصله امتیازی باعث شد سروقامتان ایران با پیروزی ۸ بر ۵ به‌وقت‌استراحت فنی اول بروند. در ادامه مسابقه درخشش جوانان ایرانی، «اسپراو» را ناچار کرد تا درخواست وقت‌استراحت کند تا نکاتی را به بازیکنان خود انتقال دهد. در ادامه بازی اشتباهات بازیکنان تیم‌ملی باعث شد تا ۲ تیم در امتیاز ۱۵ برابر شوند. ملی‌پوشان ایران تنها با گرفتن یک امتیاز از آمریکایی‌ها نتیجه را ۱۶ بر ۱۵ کردند تا وقت‌استراحت فنی دوم هم به‌سود ملی‌پوشان پیگیری شود. روند بازی بعداز وقت‌استراحت فنی دوم به‌سود آمریکایی‌ها شد و آنها توانستند از تیم‌ملی والیبال کشورمان پیش بیفتند، اما در ادامه‌ این ملی‌پوشان ایران بودند که با تلاش‌های خود نتیجه را در امتیاز ۲۱ به تساوی کشاندند تا همچنان برای پیروزی در ست سوم امیدوار بمانیم. آمریکایی‌ها با استفاده از تجربیات خود توانستند بازهم ۲ امتیاز از ملی‌پوشان پیش بیفتند. همین امر سبب شد تا آلکنو در خواست وقت‌استراحت دهد تا با شاگردان خود صحبت کند. شاگردان آلکنو که نمی‌خواستند بازی را در ست سوم از دست بدهند بازی را در امتیاز ۲۳ بر ۲۳ مساوی کردند و در ادامه با عملکرد خوب از آمریکا پیش افتادند. ست سوم نیز ۲۵ بر ۲۳ به‌سود ملی‌پوشان به پایان رسید. این دیدار در نهایت با نتیجه ۳ بر صفر به‌سود تیم‌ملی کشورمان به پایان رسید.
امتیاز‌آورترین
صابر کاظمی‌جوان ملی‌پوش والیبال ایران در این رقابت عملکرد بسیارخوبی از خود به نمایش گذاشت و با کسب ۱۸ پوئن، امتیازآورترین بازیکن زمین نام گرفت. میثم صالحی دیگر ملی‌پوش والیبال ایران با کسب ۱۴ امتیاز، عنوان دومین بازیکن را به‌نام خود ثبت کرد. «پچ» و «موگوتوتیا» دو بازیکن آمریکا با کسب ۱۲ امتیاز به‌عنوان امتیازآورترین بازیکنان تیم‌ملی آمریکا معرفی شدند.
آمار ایران
در این مسابقه تیم‌ملی والیبال کشورمان توانست 42 امتیاز از حمله، 7 امتیاز از دفاع، 7 امتیاز از سرویس و 16 امتیاز از اشتباهات تیم آمریکا به‌دست بیاورد. به این ترتیب شاگردان آلکنو در تمام فاکتورها عملکردی بهتر از حریف داشتند. در طرف مقابل آمریکا 35 امتیاز از حمله، 6 امتیاز از دفاع، 3 امتیاز از سرویس و 16 امتیاز از اشتباهات تیم ایران کسب کرد. ایران در بازی بعدی خود امروز (پنجشنبه) 20خرداد از ساعت 12و30 به مصاف صربستان می‌رود.
صحبت معروف
سعید معروف پس از پیروزی 3 بر صفر تیم‌ملی والیبال ایران مقابل آمریکا در لیگ‌ملت‌های 2021 اظهارداشت: من فکر می‌کنم ما در سرویس و دفاع عالی بودیم. ما توانستیم 3 امتیاز خوب از این بازی بگیریم چون در اسپک عالی بودیم. وی ادامه داد: همیشه با آمریکا بازی‌های سختی داریم، اما خوشبختانه در دفاع عالی بودیم و توانستیم فشارهای آنها را کنترل کنیم و در نهایت بازی را 3 بر صفر به‌سود خود تمام کنیم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار