| کد مطلب: ۱۰۱۵۸۷۱
لینک کوتاه کپی شد

خبــــر

توقیف 2 پراید سرقتی در آزادراه‌ها‌
رئیس پلیس راه تهران بزرگ از توقیف ۲ دستگاه پراید سرقتی در محور قدیم جاجرود و آزادراه تهران - شمال خبر داد. نورا... خادم بیان داشت: تردد ۲ دستگاه خودروی پراید سرقتی در محور قدیم جاجرود و آزادراه تهران- شمال از مرکز عملیات پلیس تهران دریافت شد. وی افزود: گزارش اولیه نشان از این داشت، ۲ دستگاه پرایدسرقتی که سابقه ثبت سرقت در سامانه پلیس به شیوه زورگیری دارند در حال تردد در این محور‌ها هستند که بلافاصله طرح استقرار ماموران پلیس‌راه در محور جاجرود و آزادراه تهران- شمال در دستور کار قرار گرفت. رئیس پلیس‌راه تهران با اشاره به اینکه در این ۲ عملیات مستقل خودرو‌های سرقتی توقیف شدند، افزود: در این رابطه ۲ راننده خودرو نیز دستگیر و جرم ارتکابی اعتراف کردند. این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: هر ۲ متهم پس از تحقیقات اولیه به‌همراه خودروی توقیفی در اختیار پلیس پیشگیری برای سیر مراحل قضائی قرار گرفتند.
دستگیری قاچاقچی 137کیلو شیشه
جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان، از توقیف یکدستگاه کامیون، دستگیری یک قاچاقچی و کشف 137کیلو و 500 گرم شیشه در ایست و بازرسی مرصاد خبر داد. سرهنگ عبدالعلی روانبخش اظهارداشت: ماموران ایست و بازرسی مرصاد هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور بم- کرمان به یکدستگاه کامیون بنز مشکوک و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند. وی افزود: با بررسی مدارک و چهره‌زنی دقیق، شک ماموران نسبت به جاساز موادافیونی در این کامیون تبدیل به یقین شد و سرانجام در بازرسی تخصصی از این کامیون 137 کیلو و 500 گرم شیشه جاساز شده کشف و راننده آن دستگیر شد. جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه این مقدار ماده اعتیادآور شیشه در یکی از کشورهای همسایه در این کامیون جاساز و از مرزهای شرقی وارد کشور شده بود؛ بیان داشت: متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد. سرهنگ روانبخش در پایان خاطرنشان کرد: تولید روانگردان‌های صنعتی بسیار خطرناک‌تر از موادمخدر سنتی است و دشمن تلاش می‌کند تا از طریق تولید و توزیع آنها بیش از پیش به نسل جوان ما ضربه بزند.
انهدام باند سارقان خودرو سند نمره‌کار
معاون مبارزه با سرقت وسایل‌نقلیه پلیس آگاهی از دستگیری ۲ برادر سارق خودرو خبر داد که با همکاری یکدیگر، خودرو‌های سرقتی را با سند نمره به سایر افراد می‌فروختند. شمس‌الدین میرزکی بیان داشت: کارآگاهان اداره دوم در تحقیقات پلیسی مطلع شدند که خودرو‌ها تصادفی که قابل بازسازی و تعمیر نداشته بعدازمدتی در شهر‌های غربی کشور در حال تردد است. وی با اشاره به اینکه کارآگاهان در تحقیقات پلیسی به‌دست آوردند که خریداران خودرو‌های تصادفی ۲ برادر سارق خودرو هستند، افزود: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی به‌دست آمد که خودرو‌های در حال تردد در شهر‌های غربی، فاقد اصالت بوده و پلاک خودرو و مشخصات آن با خودروی فابریک مطابقت نداشته و خودرو‌ها سرقتی‌اند. معاون مبارزه با سرقت وسایل‌‌نقلیه پلیس آگاهی تهران عنوان کرد: با شناسایی مخفیگاه متهمان هر ۲ سارق در عملیات‌های مستقل دستگیر و به ۵ فقره سرقت خودرو و فروش آنها با سند نمره معترف شدند. میرزکی افزود: با اعتراف صریح متهمان به بزه‌انتسابی هر ۲ متهم با دستور قضائی برای ادامه تحقیقات و کشف سایر سرقت‌های ارتکابی تحت‌نظر بوده و تلاش برای شناسایی سایر سرقت‌ها کماکان ادامه دارد.
باند زورگیران مسلح منهدم شد
فرمانده انتظامي استان سیستان‌و‌بلوچستان از انهدام و دستگیری اعضای باند زورگیران مسلح جاده‌ها در شهرستان دلگان با 4 فقره زورگیری خبر داد . سردار احمد طاهری اظهارداشت: در راستای طرح برخورد با مخلان نظم و امنیت عمومی و همچنین پیشگیری و کنترل جرائم خشن، در پي وقوع چندین فقره زورگیری و سرقت مسلحانه خودرو در جاده‌های شهرستان دلگان و اعلام شکایت تعدادی از شهروندان موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت عمومی و همچنین تیمی از کارآگاهان زبده اداره مبارزه با جرایم جنايي پليس آگاهي استان و شهرستان دلگان قرار گرفت. وي افزود: در تحقيقات اوليه پلیس از شاکيان و مالباختگان در خصوص وقوع سرقت‌ها در چگونگی و نحوه زورگیری سارقان مسلح مشخص شد، افراد زورگیر طعمه‌های خود را در جاده‌ها و همچنین نقاط کور و غیرقابل دسترس شناسایی و با نزدیک‌شدن به آنها با تهدید سلاح‌گرم اقدام به سرقت اموال، وجوه نقد و یا خودرو آنان می‌کردند . فرمانده انتظامی استان بیان کرد: این اقدام مجرمانه و خشن باعث شد موضوع به‌صورت ویژه توسط ماموران پیگیری شود که با تلاش شبانه‌روزی و انجام تحقیقات فنی در کشف جرم در نهایت ماموران موفق شدند هویت متهمان را که 3 نفر بوده و به‌صورت باندی دست به ارتکاب فعالیت‌های مجرمانه می‌زدند شناسایی و هر سه عضو این باند را به‌صورت شبانه و در حالی که قصد زورگیری دیگری در محور اصلی شهرستان دلگان داشتند دستگیر کنند .سردار طاهری با اشاره به اینکه در بازرسی از اعضای دستگیر شده این باند مسلح، یک قبضه سلاح کلاش به‌همراه مقادیری مهمات جنگی وچندین تیغه خشاب کشف‌وضبط شد، افزود: متهمان پس از تحقيقات فني و مواجهه با دلايل و مدارک موجود، به 4 فقره سرقت مسلحانه و زورگیری به‌صورت باندی اعتراف کردند که متهمان با تشکیل پرونده و پایان تحقیقات به مراجع قضائی تحویل و سپس روانه زندان شدند.
60 هزار میلیارد ریال کلاهبرداری
فرمانده انتظامی استان کرمان از دستگیری اعضای یک باند 3 نفره جعل اسنادومدارک زمین‌های مسکونی و تجاری با کلاهبرداری‌هایی به ارزش 60 هزار میلیارد ریال خبر داد. سردار عبدالرضا ناظری اظهارداشت: همکاران بنده در پلیس آگاهی استان در پی بررسی چندین فقره شکایت و کلاهبرداری مالی از شهروندان موفق شدند اعضای یک باند 3 نفره جعل اسناد و مدارک که عمدتا زمین‌های ارزشمند و یا فاقد اصالت سند را با تهیه اسناد جعلی به فروش می‌رساندند شناسایی و دستگیر کنند. وی افزود: این افراد زمین‌های ارزشمند واقع در مرکز استان و محدوده برخی شهرستان‌ها را شناسایی و آنها را با تنظیم سند جعلی و روش‌های فریبکارانه به شهروندان جویای زمین می‌فروختند که تاکنون فروش زمین‌های متعددی در برخی شهرستان‌ها و در مرکز استان محرز شده و تحقیقات بیشتر از آنها ادامه دارد. فرمانده انتظامی استان کرمان تصریح کرد: ارزش ریالی زمین‌هایی که این افراد جعل سند کرده و به فروش رسانده‌اند از سوی کارشناسان امر بیش از 60 هزار میلیارد ریال عنوان شده و رسیدگی به ابعاد دیگر این پرونده به‌منظور احقاق‌حق تمامی شکات و شهروندانی که اغفال شده‌اند در حال انجام است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار