| کد مطلب: ۱۰۱۵۰۱۲
لینک کوتاه کپی شد

اخـــبار کوتاه

اهداف مذاکرات
وین را تحریف نکنید
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: وزرای خارجه آمریکا و انگلیس در تلاش برای جلب رضایت دشمن قسم‌خورده برجام، اهداف مذاکرات وین را تحریف می‌کنند. سعید خطیب‌زاده در صفحه توئیتر خود نوشت: «وزرای خارجه آمریکا و انگلیس در تلاش برای جلب رضایت دشمن قسم‌خورده برجام، اهداف مذاکرات وین را تحریف می‌کنند. مایه دلسردی است! رژیم خونخوار اسرائیل که سعی بر جلب رضایتش دارید تمام تلاشش را کرده تا توافق را تخریب کند. به جای اعتبارزدایی از خودتان، بر احیای توافق اصلی - که تنها راه حل روی میز است تمرکز کنید.

من بخشی از تغییر وضع موجودم
یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: من از دو سال و نیم پیش تا به حال بخشی از تغییر وضعیت موجودم نه بانی وضعیت موجود. عبدالناصر همتی در صفحه شخصی خود در تویتتر نوشت: «‏برخی افرادی که خود از بانیان این وضعیت هستند می‌گویند عملکرد همتی بخشی از وضعیت فعلی است. من از دو سال و نیم پیش تا به حال بخشی از تغییر وضعیت موجودم نه بانی وضعیت موجود. اگر روند قبلی سیاست‌های ارزی و پولی ادامه می یافت با شوک اقتصادی ناشی از کرونا چیزی برای رقابت باقی نمی‌ماند.»

تبریک به بشار اسد،
دولت و ملت سوریه
وزارت امور خارجه ایران با صدور بیانیه‌ای برگزاری موفق انتخابات سوریه و پیروزی بشار اسد را به دولت و ملت سوریه تبریک گفت. در این بیانیه آمده است: برگزاری موفق انتخابات و مشارکت گسترده مردم سوریه گام مهمی در استقرار صلح، ثبات، آرامش، بازسازی و شکوفایی سوریه است. در این بیانیه تاکید شده است: جمهوری اسلامی ایران ضمن احترام به تصمیم مردم سوریه، از حق تعیین سرنوشت ملت سوریه و آینده آن کشور بدون هرگونه دخالت خارجی حمایت کرده و پیروزی قاطع رئیس جمهور اسد در این انتخابات را به ایشان و مردم مقاوم سوریه تبریک می‌گوید.

ملی شدن نفت نخ
دولتی شدن نفت
یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ گفت: صندوق ملی صنعت نفت ایران را تشکیل می‌دهیم ملی شدن نفت، یعنی اینکه مالکیت نفت و درآمدهایش متعلق به یکایک ملت باشد. محسن رضایی در صفجه اینستاگرام خود نوشت، «عده‌ای، ملی شدن نفت را به دولتی شدن نفت، تقلیل دادند به طوری که عملا مردم نقشی در مالکیت نفت و درآمدهای نفتی نداشته باشند. به ملت عزیز، سربلند و صبور ایران می‌گویم؛ دولت اقدام و تحول که ان‌شاءا... با رأی شما ملت عزیز ایران تشکیل می‌شود، صندوقی را که مالک نفت و گاز و فرآوردهای نفتی و گازی است تشکیل می‌دهد و ۳۰درصد سهام آن را برای بهبود معیشت مردم مستقیما به یکایک ایرانیان، ۴۰درصد سهام را به تامین سرمایه‌گذاری‌های دولت در بخش‌های مختلف پیشرفت کشور و ۳۰ درصد سهام را برای نسل‌های آینده ایرانیان به صندوق توسعه ملی می‌دهد.»

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار