| کد مطلب: ۱۰۱۴۲۶۵
لینک کوتاه کپی شد

فقط VAR می‌توانست پنالتی استقلال را تشخیص دهد

خداداد افشاریان سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال در خصوص اتفاقات اخیر مسابقات لیگ‌برتر و اعتراض به داوری‌ها اظهارداشت: حدود یک هفته است که ابلاغ کمیته داوران به‌دست من رسیده است و در این یک هفته به‌دلیل مسابقات حساسی که در لیگ‌برتر برگزار شده اتفاقاتی رخ داده است که فوتبالی‌ها را نگران کرده است و لازم است توضیح دهم چه اتفاقاتی رخ داده است.
داوران
وی افزود: ما در حال حاضر برای 8 بازی لیگ‌برتر خودمان 69 تا داور داریم. یعنی 69 داور هستند که وارد فهرست شدند و یک داوری پشت دروازه یا داور چهارمی گرفته و وارد مجموعه شده‌اند و 100 نفر کمک‌داور داریم. این یکی از مواردی بود که داوران ما نتوانستند در طول فصل عملکرد خوبی داشته باشند و باعث عصبانیت‌شان شد. یک داور باتجربه ما که همیشه تمرین می‌کند و خودش را آماده نگه می‌دارد فقط 6 بار قضاوت کرده و عملا انگیزه خودش را از دست داده است و انگیزه ندارد و داور دیگری که وارد لیست شده در طول 20 هفته فقط یک داوری گرفته است. یعنی نه آن داور جدید داور می‌شود نه داور باتجربه می‌تواند عملکرد همیشگی را داشته باشد. داورهای بین‌المللی ما به من زنگ می‌زنند و همه خسته و بی‌انگیزه هستند و این یک اتفاق سمی و خطرناک است که داوران شرایط خوبی ندارند. افشاریان ادامه داد: ما باید برای فصل آینده این شرایط را تغییر دهیم و مثل کشورهای صاحب فوتبال اروپایی براساس تعداد مسابقات یک تعداد داور مشخص تعیین کنیم و به آنها ابلاغ بدهیم تا در رأس کار قرار بگیرند و حضور داشته باشند.
دربی
وی در مورد قضاوت اکبریان در دربی تصریح کرد: در مورد دربی باید بگویم که من خودم اکبریان را با مسئولیت خودم داور دربی انتخاب کردم و مسئولیت اتفاقات رخ داده را هم قبول می‌کنم. بنیادی‌فر داور اول فهرست ماست ولی اکبریان چون در دپارتمان قبلی به او قضاوت دربی داده نشده بود و آماده بود و نمراتش بیشتر از سایرین بود او را با مسئولیت خودم در دربی گذاشتم و مسئولیتش هم با من. شما یک صحنه که نصف پای امیری رفت روی پای قائدی را بردارید، داوری دیگر چه ایرادی داشت؟ همه کشورهای صاحب سبک داوران را آموزش می‌دهند اما در نهایت به این رسیدند که بازهم VAR باشد. کدام آدم در ورزشگاه دید که آن صحنه پنالتی است؟ من ندیدم حتی در صحنه اول تلویزیون. خود آقای مجیدی می‌داند چه می‌گویم. این پنالتی VAR بود ولاغیر. شک نکنید تا صد سال بعد، همین اتفاق می‌افتد مگر اینکه VAR بیاید. همه ما این را می‌دانیم و خود آقای مجیدی هم می‌داند و من هیچ خرده‌ای به اکبریان بابت صحنه نمی‌گیرم.
دستمزد
افشاریان در مورد اسپانسر داوران لیگ‌برتر هم اظهارداشت: قرار اسپانسر برای یکسال مبلغ 3 میلیارد تومان قرارداد بسته شده که رقم بسیار کمی است. امیدوارم اسپانسر ما نیز کمک کند تا اتفاقات خوبی رخ دهد. وی افزود: آقای عزیزی‌خادم دستور دادند که دستمزد داوران لیگ‌برتر 300 درصد افزایش پیدا کند. از فصل بعد این تغییرات ایجاد می‌شود. من به ایشان گفتم که 300 درصد برای رده‌های دیگر مانند دسته یک و دو و لیگ بانوان پایین است. آقای عزیزی‌خادم گفتند برای سایر رده‌ها باید کارشناسی شود و در اولین جلسه به تصویب فدراسیون خواهد رسید.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار