| کد مطلب: ۱۰۱۳۲۹۲
لینک کوتاه کپی شد

خــــبر

دستگیری مردی با ۳ کیلو شیشه
رئیس پلیس مترو تهران بزرگ از کشف 3 کیلوگرم شیشه در بازرسی از ساک‌دستی یکی از مسافران مترو، خبر داد. سرهنگ سعید عطااللهی گفت: در راستای مبارزه با سوداگران مرگ و واردکنندگان موادافیونی که از مترو برای سهولت تردد استفاده می‌کنند، ماموران پلیس، کنترل مسافران، به‌خصوص مسافرانی که پس از خروج از پایانه‌های مسافربری، از مترو برای تردد استفاده می‌کنند را مدنظر قرار دادند. وی تصریح کرد: یکی از مسافران که ساکی در دست داشت و آدرس مکانی را پرس‌وجو می‌کرد به ماموران پلیس نزدیک و جویای آدرس شد، اما ماموران متوجه رفتار مشکوک وی شدند و پس از تعدادی سوال از متهم که پاسخ درستی به سوالات ماموران نمی‌داد، ساک همراهش مورد بازرسی قرار گرفت. رئیس پلیس مترو تهران در پایان با اشاره به اینکه در بازرسی از ساک‌دستی متهم ۳ کیلوگرم شیشه کشف شد، افزود: متهم دستگیر و برای تحقیقات تکمیلی در اختیار پلیس پیشگیری قرار گرفت.

سارقان میلیاردی طلا دستگیر شدند
فرمانده انتظامي استان کردستان از دستگيري 2 سارق غیربومی طلا و جواهرات میلیاردی درعملیات ضربتی پلیس شهرستان بانه خبر داد. سردار علی آزادی اظهارداشت: با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس آگاهی شهرستان بانه و طرح شکایتی مبنی بر سرقت 900گرم طلا و جواهرات از منزل وی، بررسی موضوع و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت. وی افزود: با بررسی‌های میدانی و انجام تحقیقات تخصصی پلیسی و اشراف اطلاعاتی ماموران پلیس آگاهی 2 سارق حرفه‌ای که اصالتا اهل استان‌های مجاور بودند، شناسایی و مراتب دستگیری آنان به فوریت در دستور کار قرار گرفت. فرمانده انتظامی کردستان تصریح کرد: با هماهنگی مراجع قضائی و اخذ نیابت، ماموران به استان موردنظر اعزام و طی یک عملیات غافلگیرکننده پلیسی موفق به دستگیری سارقان شدند. سردار آزادی با اشاره به دستگیر یک مالخر و کشف مقادیری طلا ازمخفیگاه وی عنوان داشت: با هوشیاری ماموران، مابقی طلاها که به‌صورت آب‌شده در کمد لباس منزل متهم مخفي شده بود، کشف و تحویل مالباخته شد. فرمانده انتظامی کردستان با اشاره به تکمیل پرونده ومعرفی متهمان به مراجع قضائی، گفت: کارشناسان ارزش این مقدار طلای سرقتی کشف شده را بیش از 10 میلیارد ریال برآورد کردند. وی در پایان خاطرنشان کرد: این اقدام هوشمندانه و تلاش مجدانه ماموران پلیس، مراتب قدردانی و رضایت شهروندان را به‌همراه داشته است.

فالگیر اینترنتی اخاذ به‌دام افتاد
رئیس پلیس فتا استان مازندران خبر داد: فردی که با ترفند دعانویسی و رمالی در فضای‌مجازی از هموطنان غرب استان مازندران کلاهبرداری می‌کرد توسط کارآگاهان پلیس فتا شهرستان آمل شناسایی و دستگیر شد. سرهنگ سامع‌خورشاد اعلام کرد: متهم با درج و انتشارآگهی رمال و فالگیری در فضای‌مجازی، پس از جلب اعتماد و سوءاستفاده از سادگی قربانیان با دادن وعده‌های دروغین و امیدواهی با دریافت مبالغی هنگفت، اقدام به کلاهبرداری از افراد می‌کرد. وی افزود: طی‌ رصدهای مستمر کارآگاهان پلیس فتا مازندران در فضای‌مجازی، کانالی در شبکه اجتماعی موردشناسایی قرار گرفت و مشخص شد شخصی با درج آگهی دعانویسی، طلسم و رمال اقدام به تجویز و ارسال بسته‌های مصرفی در قبال دریافت مبالغ می‌کرد. این مقام انتظامی تصریح کرد: با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی متهم به هویت معلوم در یکی از شهرهای استان‌ مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مراجع قضائی، متهم توسط پلیس فتا شهرستان آمل دستگیر و به‌همراه ادله‌های دخیل در ارتکاب جرم، به پلیس فتا آمل انتقال یافت. سرهنگ خورشاد افزود: در بازجویی‌های اولیه متهم منکر هرگونه بزه‌ارتکابی شد؛ اما پس از مواجه‌شدن با دلایل، مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان ضمن اعتراف به بزه‌ارتکابی، انگیزه خود را کسب منافع مالی بیان داشت. این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: اخیرا کلاهبرداری مالی به روش طالع‌بینی و دعانویسی به یکی از روش‌های مجرمان در فضای‌مجازی تبدیل‌شده است؛ ازاین‌رو به کاربران توصیه می‌کنم با تقویت باورهای دینی و افزایش آگاهی، راه سوءاستفاده و سودجویی را از این کلاهبرداران گرفته و به تبلیغاتی که از طریق فضای‌مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، اعتماد نکرده و فریب نخورند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار