| کد مطلب: ۱۰۱۲۴۹۸
لینک کوتاه کپی شد

تراشه‌ واکسنی‌ام آرزوست

ندا حائری

اخبار امروز را در حالی پیگیری می‌کنیم که آقای ایلان ماسک معروف، مدیر کمپانی‌های تسلا و اسپیس‌ایکس، بالاخره موفق شد سر اهالی ناسا گول بمالد و آنها را قانع کند که بهترین فضاپیما و موشک برای ارسال انسان‌ها به ماه در سال ۲۰۲۴ که به پروژه‌ آرتمیس معروف است، فضاپیماهای اسپیس‌ایکس بوده و بدین صورت دو رقیب دیرینه و سنتی خود را کاملا از میدان به خارج هدایت کرد.
از یک طرف دیگر، در حالی که ما هنوز درگیر این مسائل هستیم که آیا غربالگری دوران بارداری امری‌ست ضروری یا خیر و بچه را خدا داده و هرچه داده، خوش داده، همین آقای ایلان ماسک، این بار در کمپانی تسلا، یک تراشه‌ مغزی طراحی کرده که شاید در آینده با استفاده از آن بتوان افرادی را که دارای ناتوانی جسمی و مغزی هستند، درمان کرد. درواقع این تراشه به‌گونه‌ای طراحی شده که می‌توان آن را در قسمت تخریب‌شده‌ مغز افراد قرار داد و با کمک آن، ایرادات به‌وجود آمده در عملکرد انسان‌ها را برطرف کرد.
به نظرم اگه می‌شد این تراشه رو یه‌جوری وارد کشور گربه‌ای خودمون هم بکنیم بد نبود. البته احتمالا مشکلی که به‌وجود میومد این بود که اول می‌گفتن وارداتش ممنوعه، بعد می‌گفتن پول هست تراشه نیست، بعد می‌گفتن پول هست، تراشه هم هست، تحریم نمی‌ذاره. آخرشم می‌گفتن بیاین این تراشه، هرکی دوست داره پول بده بخردش.
و قصه از جایی تلخ می‌شد که وقتی تراشه می‌خواست به آدم‌هایی که واقعا بهش نیاز داشتن متصل بشه یه مدیری، مسئولی، چیزی پیدا می‌شد و می‌گفت که این تراشه حق منه، سهم منه. چون من خیلی باهوشم و باید باهوش‌تر‌شم. یا مثلا من با دیدن یه‌چیزایی خیلی یه چیزاییم نمی‌شه و احتمالا مورد دارم و ترجیح می‌دم با استفاده از این تراشه اون بخش یه‌چیزایی مغزمو فعال کنم که درست عمل کنه و هیچ بخشی‌م زیرسوال نره خدایی نکرده.
یعنی می‌گم همیشه یه‌راهی هست که ثابت کنه ما آریایی‌های اصیلِ همیشه در صف، خیلی هم خوش‌شانس بودیم که در این زمانه‌ جذاب و بی‌های و هوی لال‌پرست داریم زندگی می‌کنیم و ای کاش حالا که تیم‌های خفن فوتبال از شرکت در سوپرلیگ انصراف دادن، آقای پرز ناامید نشه و بیاد یه سوپرلیگ استقامتی تحت‌عنوان «چگونه در هر شرایطی دوام بیاورید» برای ما گربه‌ای‌نشینان برگزار کنه.
پس فعلا خدانگهدار تا صبح آن روز شیرین!

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار