| کد مطلب: ۱۰۱۲۴۳۳
لینک کوتاه کپی شد

اخـــبار کوتاه

بهره‌برداری از کارخانه بازیافت پسماندهای ساختمانی آبعلی
کارخانه بازیافت پسماندهای ساختمانی و عمرانی مجتمع پردازش و دفع آبعلی با دستور معاون اول رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید. اسحاق جهانگیری در ادامه بازدید و افتتاح طرح‌های مدیریت شهری با حضور در مجتمع پردازش و دفع آبعلی در جریان روند کاری کارخانه بازیافت و استحصال شن و ماسه از پسماندهای عمرانی و ساختمانی شهر تهران قرار گرفت. این مجتمع در سال ۹۹، ۱۴ هزار تن در روز شن و ماسه از پسماندهای ساختمانی و عمرانی پایتخت را بازیافت کرده است. دانه بندی شن و ماسه، انواع بلوک، کول و محصولات بتنی از جمله تولیدات این شرکت دانش بنیان است.

امضای یادداشت
تفاهم ایران و پاکستان
یادداشت تفاهم همکاری میان ایران و پاکستان برای ایجاد بازارچه های مرزی در طول مرز مشترک، از سوی وزرای امور خارجه دو کشور امضا شد. با امضای این یادداشت تفاهم و با هدف ارتقای روابط اقتصادی دو کشور و رفاه مرزنشینان، طرفین توافق کردند بازارچه‌های مرزی مشترک را در طول مرز مشترک دو کشور ایجاد نمایند. بر این اساس، در مرحله اول سه بازارچه در نقاط مرزی کوهک-چدگی، ریمدان-گبد و پیشین-مند افتتاح می‌گردد و بازارچه‌های مرزی مشترک در سه نقطه مرزی دیگر نیز بعدا ایجاد خواهد شد. این بازارچه‌ها بر اساس توافقات به عمل آمده میان طرفین و طبق روش‌های تعیین شده توسط دو کشور اداره خواهند شد.

امیدواریم با طرح‌ مدافعان سلامت، مفهوم ‌ایثارگری رسمیت یابد
نایب رئیس مجلس در آیین رونمایی از طرح مدافعین سلامت اظهار داشت: یکی از موارد مهمی که بعد از نظارت‌ها و سرکشی‌ها متوجه شدیم این بود که به کادر درمان کرونا توجه چندانی نمی‌شود. وقتی می‌گوییم کادر بهداشت و درمان؛ مشغول مجاهدت هستند ما باید از آنها پشتیبانی‌هایی انجام دهیم و آنها بدانند مجلس و دولت به فکرشان هستند و به وضعیت آنها رسیدگی می‌کنند. سید امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب ما را به حوزه فعالیت مدافعان سلامت به‌عنوان حوزه جهادی توجه داده‌اند، گفت: طرح مدافعان سلامت، شامل این است که ایثارگران مدافعان سلامت شامل چه افرادی می‌شود و چه سازمان‌هایی مشمول خدمات‌رسانی به این عزیزان هستند. وی افزود: امیدواریم با اجرای طرح‌ مدافعان سلامت به مفهوم‌ایثارگری در مقابله با کرونا رسمیت داده شود و یک قدم‌ ناچیزی در جهت پاسداشت ایثارگران حوزه سلامت برداریم.

نامزدی تاجزاده شکاف
ایجاد می‌کند
دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی درباره احتمال کاندیداتوری سید مصطفی تاجزاده برای شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و نظر رسانه منتسب به کارگزاران درخصوص احتمال شکاف بین اصلاح‌طلبان، گفت: این‌که حضور ایشان باعث شکاف اصلاحات می‌شود باید جمع جبهه اصلاحات آن را بررسی کنند. غلامحسین کرباسچی اظهار داشت: من با اصل اعلام کاندیداتوری فردی مخالف نیستم، مخصوصا ایشان که یک‌سری صحبت‌های داشته‌اند و بعضی از دوستان هم به آن اشکال وارد کرده‌اند. به نظرم خوب است اگر وزارت کشور و شورای نگهبان ایشان را تایید کنند و فکر می‌کنم این امر امتحان خوبی است که مشاهده کنیم مردم این نوع لحن و گفتار را انتخاب می‌کنند یا خیر. وی در خصوص گزینه نهایی کارگزاران بیان کرد: هنوز شخصی اعلام کاندیداتوری نکرده است، نه آقای ظریف و نه آقای جهانگیری هنگامی که فردی اعلام نکرده است و می‌گوید من نمی‌آیم چگونه کاندیدا کنیم؟

ارتش در صحنه حاضر است
به دنبال پیام محبت‌آمیز مقام معظم رهبری و فرمانده معزز کل قوا به ارتش جمهوری اسلامی ایران که به مناسبت 29 فروردین روز ارتش و بزرگداشت حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان صادر شد؛ امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش طی پیامی از ابراز لطف فرماندهی معظم کل قوا تشکر کرد. در بخشی از پیام سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی آمده است: ضمن امتنان از ابراز لطف آن رهبر عظیم الشأن، قلب‌های همه کارکنان جان بر کف و خانواده های ولایی و صبور آنان که مخاطب لطف و عنایت بزرگوارانه آن رهبر فرزانه قرار گرفتند، آکنده از شوق و شعف شد و دعای افطار و ذکر سحر سربازان ولایت با درخواست خاضعانه برای استدام سایه پر برکت آن رهبر حکیم از درگاه ربوبی درآمیخت. ارتش جمهوری اسلامی ایران به درگاه خداوند بزرگ شاکر است که تحت رهبری‌های مدبرانه آن فرماندهی معظم همواره در صحنه حاضر است و برای انجام هرگونه ماموریت آمادگی دارد و به تبعیت از فرمان مطاع، آمادگی‌های ارتش ولایت‌مدار افزایش و نقش آفرینی‌ها گسترش خواهد یافت.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار