| کد مطلب: ۱۰۱۲۱۴۴
لینک کوتاه کپی شد

اصولگرايان مراقب تتلوي- ٢ باشند

آرمان ملی - مطهره شفیعی: این روزها اصولگرایان برای کسب رای انتخاباتی و ایجاد انگیزه در رای‌دهندگان به هر اقدامی متوسل می‌شوند و آن اندازه در کسب نتیجه عجول هستند که تجارب شکست‌خورده قبلی را فراموش می‌کنند. چند روزی است که اصولگرایان از شخصی به نام «امید دانا» به عنوان حامی سعید محمد نام می‌برند و ظاهرا تصور آن را دارند که حمایت این فرد خارج‌نشین می‌تواند محرکی برای جلب توجه باشد. این بخش از اصولگرایان فراموش کردند در انتخابات سال 96 به پیروزی در انتخابات با مطرح کردن «تتلو» امیدوار بودند اما نتیجه‌ای جز شکست برای آنها نداشت و اقدامات بعدی تتلو بعد از انتخابات سبب شرمندگی آنها شد.
حامیان مدعی اصولگرایی امید دانا
در ابتدا لازم است به تعدادی از تعاریف اصولگرایان از امید دانا در فضای مجازی پرداخته شود: «‌#امید_دانا یه‌آدم وطن‌پرست هستش که فقط نظراتش‌رو در جهت منافع ملی بیان می‌کنه و تو این تقریبا یک‌سالی که تحلیل‌هاش‌رو دیدم واقعا منطقی و درست بوده. هر چی بیشتر می‌گذره بیشتر از بعضی افراد تندرو و بی‌ترمز بدم میادش و فاصله می‌گیرم...» یا « امید دانا جوان رشیدی است. رشادت و ازخود‌گذشتن در راه وطن، صبر نیاز دارد» همچنین: «‌یکی از نکاتی که در محبوبیت دکتر سعید محمد، به چشم میاد، ترویج حس وطن‌پرستیه. به‌طوری‌که اونایی که نظام‌رو قبول ندارن هم قبولش دارن. یک فعال رسانه‌ای به اسم امید دانا هم پرچمدار این جریان بود و به طرفداری از محمد پرداخت. این نکته قابل توجهی‌ست... .» در میان موج حمایت از امید دانا که در نزد برخی به سمبل حمایت از سعید محمد تبدیل شده، افراد محدودی هم چنین نوشتند: «‌کاری که الان داره امید دانا برای بعضیا می‌کنه شبیه کاری می‌شه که تتلو سال ۹۶ برای انتخابات کرد‌، خود دانید... .»
امید دانا کیست؟
امید دانا از بازداشت‌شدگان سال 88 است که سال 91 بولتن‌نیوز، رسانه دلواپس اصولگرا درباره او نوشت: «‌امید دانا پس از تحمل حبس در ایران به کمک عناصر وابسته به سلطنت‌طلبان [‌فواد پاشایی از حزب مشروطه] در استکلهم شهر کمونیست‌ها پناهنده می‌شود. گفتنی است این شهر متعلق به کمونیست‌های ایرانی است و ایرانیانی که در این شهر زندگی می‌کنند در تجمعات خود فقط و فقط پرچم شیر و خورشید را بالا می‌برند و دیگر هیچ. این نوع تظاهرات به دلیل نفوذی است که احزاب کمونیست توانسته‌اند در این شهر و در ایرانیان ساکن آن داشته باشند. امید دانا که هنوز چندی از آمدنش نمی‌گذرد از جانب سلطنت‌طلبان ماموریت می‌یابد تا آرامش را در این شهر بر‌هم‌زند و پرچم متعلق به سلطنت‌طلبان (شیر و خورشید تاجدار) را به اهتزاز در‌آورد. وی در تظاهراتی که برای اعلام همبستگی با زندانیان سیاسی ترتیب داده شده بود، پرچم شیر و خورشید تاجدار را به همراه عکس رضا پهلوی بالا می‌برد و همین حرکت کافی است تا تظاهرات برپا شده، لغو شود و دو‌دستگی در میان ایرانیان مخالف نظام ایجاد شود.» امید دانا پس از پناهندگی دچار پارادوکس می‌شود و اقدامات و اظهارات متناقض او بیانگر عدم‌تعادل سیاسی و فکری اوست؛ چنانکه از یک‌سو خودش را سلطنت‌طلب معرفی می‌کند و آنطور که مشرق نوشته در سال 98 چنین توئیتی را منتشر کرده است: «‌کسی که دو مرتبه در حساس‌ترین شرایط کشور فرار می‌کند، نمی‌تواند قهرمان من میهن‌پرست باشد! قهرمان من بشار اسد و آقای خامنه‌ای‌ست که ایستاده‌اند و در برابر مافیای بی‌نظمی جهان مقاومت می‌کنند! تاریخ برای کسانی که می‌ایستند، ارزش قائل می‌شود.»
توجه رسانه‌های اصولگرا به امید دانا
رسانه‌های اصولگرا با علم به مواضع امید دانا هر کجا که نیاز باشد به او متوسل می‌شوند، مانند باشگاه خبرنگاران که خرداد 97 با انتشار فیلمی نوشت: «‌امید دانا فعال اپوزیسیون در گفت‌و‌گویی که با روح‌ا... میرزاخانی همخانه و دوست‌سابق سام سرابی داشته است، سوالاتی درباره او و روح‌ا... زم، دو سردبیر آمدنیوز پرسیده و به افشای اطلاعاتی از آنها پرداخته است.» مشخص نیست چرا رسانه‌های مدعی اصولگرایی مصاحبه دانا را منبع مهمی تلقی و به آن استناد می‌کنند! یا برای سایت اصولگرای دانا آنچه امید دانا در خارج کشور انجام می‌دهد دارای اهمیت است؛ چنانکه فروردین 96 نوشت: «‌امید دانا چند ماه پیش در برنامه‌ای با اشاره به فعالیت‌های فخرآور گفته بود با آنکه با بسیاری از کارهای او مخالف است و بر کتابش (رفیق آیت‌ا...) نقدهای بسیاری دارد، اما ترجیه می‌دهد فعلا سکوت کند. با این حال، اقدامات فخرآور در ماه‌های اخیر و تلاشش برای مطرح کردن خود در بین عناصر اپوزیسیون سبب شده سکوت «امید دانا» بشکند.» این توجه ظاهرا از سوی نیروهای تازه‌کار و فاقد دانش صورت می‌گیرد؛ چرا که نویسنده هنوز نمی‌داند در جمله‌ای که نگاشته باید از «ترجیح» به‌جای «ترجیه» استفاده می‌کرد. سال 94 هم جام‌نیوز نوشت: «‌امید دانا در حمله‌ای کوبنده به رضا پهلوی گفت خط‌مشی ما با خط‌مشی شما یکی نیست.»
اصولگرایان سکوت نکنند
اکنون امید دانا بازی سیاسی را آغاز کرده؛ چنانکه خود را حامی سعید محمد کاندیدای احتمالی انتخابات 1400 نشان می‌دهد و از سوی دیگر به انتقاد از کاندیداهای احتمالی اصلاح‌طلبان می‌پردازد. با توجه به عدم‌ثبات دانا نمی‌توان از حالا دانست قصد اصلی او چیست؛ اما آنچه سبب زمین‌خوردن اصولگرایان و کاندیداهای آنها می‌شود، عدم‌موضع‌گیری در برابر امید دانا است؛ چرا که در غیر این صورت می‌تواند تتلوی شماره 2 باشد که شکست را به اصولگرایان هدیه دهد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار