| کد مطلب: ۱۰۱۱۲۱۹
لینک کوتاه کپی شد

فراســـــو

ادامه محدودیت‌ها و قرنطینه در اروپا
با گسترش کرونا
گسترش لجام گسیخته کرونای جهش‌یافته در کشورهای اروپایی موجب تشدید تدابیر امنیتی و تمدید محدودیت‌ها و قوانین قرنطینه در قاره سبز شده‌است. نگرانی از ورود افراد آلوده به ویروس جهش‌یافته کرونا موجب شده مرزهای آلمان روی همسایگانش همچنان بسته بماند. دولت آلمان به دلیل تعداد زیاد آلودگی‌های کرونا در هلند، پس از عید پاک این کشور همسایه را به عنوان منطقه شیوع بالا طبقه‌بندی کرده است. نشریه هاندلزبلات روز یکشنبه به نقل از موسسه روبرت کخ اعلام کرد افرادی که از هلند وارد آلمان می‌شوند باید در هنگام ورود آزمایش منفی کرونا نشان دهند. شرط قرنطینه ۱۰ روزه نیز برای مسافران بدون تغییر باقی می‌ماند.
۱۳ کشور در فهرست کشورهای قرمز
هلند پس از جمهوری چک، لهستان و فرانسه که هم مرز با ایالت نوردراین-وستفالن و نیدرزاکسن است، چهارمین کشور همسایه آلمان به شمار می‌رود که در هفت روز بیش از ۲۰۰ آلودگی جدید در هر ۱۰۰ هزار نفر ثبت کرده و به عنوان یک منطقه با شیوع بالا طبقه‌بندی می‌شود. از بین ۲۶ کشور عضو اتحادیه اروپا، ۱۳ کشور از جمله هلند از روز سه‌شنبه در مناطق با شیوع بالا و ۱۳ کشور در مناطق با خطر کامل یا جزئی طبقه بندی می شوند. هلند با حدود ۱۷ میلیون نفر از اواسط ماه دسامبر در تعطیلات کرونایی به سر می‌برد و از اواخر ژانویه (اوایل بهمن) نیز قانون منع رفت‌و آمد در شب را به اجرا گذاشته است. با این وجود، تعداد آلودگی‌ها در این کشور همچنان در حال افزایش است.
تشدید قوانین کرونایی در اسلواکی
در اسلواکی، تعداد مرگ‌های مربوط به ویروس کرونا از ۱۰ هزار نفر گذشته است. مقامات از مرگ ۷۷ نفر دیگر خبر می‌دهند، به این ترتیب از زمان ابتلا به همه‌گیری ۱۰ هزار و ۱۰۵ نفر در این کشور ۵/۵ میلیون نفری جان خود را از دست داده‌اند. اسلواکی مانند سایر کشورهای اروپای مرکزی در سال گذشته از موج اول کرونا جان سالم به در برد و نسبتا آلودگی و مرگ کمتری داشت. اما موج اخیر بار سنگینی بر دوش بیمارستان‌ها گذاشته و منجر به محدودیت‌های بیشتری در زندگی عمومی شده است.
تردید در صحت آمارهای کرونایی آلمان
مقامات بهداشتی در آلمان طی یک روز ۱۲ هزار و ۱۹۶ مورد جدید آلودگی کرونا را به انستیتوی روبرت کخ (RKI) گزارش دادند. علاوه بر این طی ۲۴ ساعت ۶۸ مرگ جدید ثبت شد. دقیقاا یک هفته پیش، روبرت کخ در یک روز ۱۷ هزار و ۱۷۶ مورد آلودگی جدید و ۹۰ مورد مرگ‌و‌میر جدید را ثبت کرده بود. با این حال این موسسه اشاره می‌کند که معمولا در تعطیلات عید پاک آزمایشات کمتری انجام و گزارش می‌شود. علاوه بر این، ممکن است مقامات بهداشتی و مقامات مسئول هر روز آمارهای خود را به این موسسه ارسال نکنند. در نتیجه، تعداد موارد گزارش شده ممکن است از نظر اطلاعاتی نادرست باشد. تا صبح روز یکشنبه تعداد آلودگی‌های جدید گزارش شده در آلمان طی هفت روز به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۲۷ نفر بوده است. روز قبل این میزان ۱۳۱ و سه هفته پیش ۷۹ نفر اعلام شده بود. که این مساله نشان‌دهنده سرعت گسترش کرونای جهش یافته در این کشور است. تقریباً دو سوم مردم آلمان موافق ممنوعیت سفر برای تعطیلات به خارج از کشور در مبارزه با بیماری همه‌گیر کرونا هستند. در یک نظرسنجی توسط موسسه تحقیقات نظر YouGov به نمایندگی از آژانس مطبوعاتی آلمان، ۶۴ درصد موافق چنین اقدامی بودند، فقط ۲۶ درصد مخالف آن هستند. ۱۰ درصد هیچ اطلاعاتی ارائه ندادند.
حمله به مراکز واکسیناسیون در ایتالیا
شنبه شب یک ایستگاه واکسیناسیون در شهر برشا واقع در لمباردی با کوکتل مولوتف مورد حمله قرار گرفت. پلیس گزارش داد که در این حمله هیچ‌کس آسیب ندید. سه هفته پیش نیز افراد غریبه دروازه موسسه عالی بهداشت ایتالیا (ISS) در رم را آتش زدند. این حمله باعث خسارت مالی زیادی شد. مقامات قضایی تحقیقات در این خصوص را آغاز کرده‌اند. در پی این حملات اقدامات احتیاطی امنیتی در مورد موسسه مذکور و مراکز واکسیناسیون در ایتالیا تشدید شده است. این در حالی است که با ادامه روند واکسیناسیون تعداد کشته شدگان مربوط به ویروس کرونا در روز شنبه نسبت به روز قبل از آن دوباره کاهش داشت. وزارت بهداشت ایتالیا اعلام کرد تعداد ۳۷۶ مورد فوت کرونا در روز شنبه ثبت شده است که روز پیش از آن این آمار۴۸۱ مورد بوده است. تعداد ابتلا نیز ۲۱ هزار و ۲۶۱ مورد ثبت شد که این میزان در روز جمعه ۲۱ هزار و ۹۳۲ مورد بود.
افزایش شمار مبتلایان در روسیه
در روسیه، مقامات ۸ هزار و ۸۱۷ آلودگی جدید را طی ۲۴ ساعت گزارش دادند که ۱۹۰۰ مورد از آنها در پایتخت مسکو بودند. در مجموع بیش از 58/4 میلیون نفر آزمایش ویروس کرونا مثبت داشته اند. در همین حال ۳۵۷ نفر دیگر در ارتباط با ویروس جان خود را از دست دادند. اداره آمار Rosstat که آمارهای کرونایی را اعلام می کند، تعداد کشته شدگان را بیش از ۲۲۵ هزار نفر اعلام کرده است.
گواهینامه های واکسیناسیون
دولت انگلیس می خواهد گواهینامه های واکسیناسیون را معرفی کند تا استادیوم ها، سینما ها یا کلوپ های شبانه با کمترین خطر کرونا دوباره برای بازدید کنندگان باز شود. «مایکل گوو» معاون نخست وزیر این کشور در یک یادداشت میهمان در ساندی تلگراف نوشت: با توجه به ضربه ای که صنایع شبانه و سرگرمی طی یک سال گذشته متحمل شده اند، ما باید در مورد همه چیزهایی که می تواند به افتتاح زودتر آن کمک کند فکر کنیم. این مدل قرار است در رویدادهای انتخابی - مانند فینال جام حذفی در استادیوم ومبلی لندن و یک شب باشگاهی و یک شب سینما در لیورپول آزمایش شود. به نوشته تلگراف، ممکن است ماه ها طول بکشد تا یک برنامه واقعا کارآمد تهیه شود. «بوریس جانسون» نخست‌وزیر می‌خواهد برنامه‌های گواهی واکسیناسیون و سفرهای بین‌المللی را با جزئیات بیشتر در روز دوشنبه اعلام کند. این در حالی است که گواهینامه‌های واکسیناسیون در انگلیس بحث برانگیز شده است. نه‌تنها نمایندگان مخالف، بلکه چندین نفر از اعضای حزب محافظه کار جانسون نیز از این برنامه انتقاد کرده و آنها را تبعیض‌آمیز و تفرقه‌انگیز دانستند.
تمدید تدابیر سختگیرانه کرونایی در فرانسه
در سرتاسر فرانسه اقدامات سختگیرانه‌ای حداقل برای چهار هفته دیگر برای مبارزه با ویروس کرونا تمدید شده است. طبق گفته دولت، قوانین جدید به طور رسمی از روز شنبه لازم‌الاجرا شد. پس از این ساعت منع رفت و آمد شبانه در سراسر کشور آغاز می شود. این قانون طی ماه های گذشته در زمان های مختلف اجرا شده است. در حال حاضر بیشتر مغازه های سراسر کشور بسته شده‌اند. علاوه بر این محدودیت های مسافرتی دوباره اعمال می‌شود. به عنوان مثال گشت‌و‌گذار و رفت و آمد فقط در ۱۰ کیلومتری محل سکونت مجاز است. افراد برای سفر در مسافت‌های بیشتر به دلایل معتبر نیاز دارند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار