| کد مطلب: ۱۰۱۱۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد

کوتـــــاه

نتایج آزمایشات «نامداری»
آرمان ملی: پزشکی قانونی اعلام کرد که نتایج آزمایشات آزاده نامداری هنوز مشخص نشده و اخبار منتشره در مورد نحوه فوت وی تکذیب می‌شود. بر اساس این گزارش تعیین علت قطعی مرگ پس از روشن شدن نتایج تمامی آزمایشات و بر اساس نتایج آن و همچنین معاینات انجام شده و یافته‌های بررسی صحنه جرم انجام و نتیجه به اطلاع مقام محترم قضائی رسانده خواهد شد.

بگذارید دریاچه ارومیه
خشک شود!
آرمان ملی: معــاون محیط‌زیــست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: کدام انسانی می‌تواند نابودی سرزمینش را قبول کند؟ هیچ فردی که وطنش را دوست دارد چنین چیزی را نمی‌پذیرد. مسعود تجریشی توضیح داد: باورهای غلطی هم داریم، ما از بس شاهد خشکی تالاب‌هایمان بودیم که این موضوع برای ما عادی شده است. در میاندوآب امام جمعه مهاباد به من گفت که مگر کویر نمک خشک نشده است، پس بگذارید این هم خشک شود. معاون وقت آب وزارت نیرو می‌پرسید که چرا نباید تمام آب تجدیدپذیر را مصرف کنیم، همان فرد یک سال بعد از این که معاون وزیر بود در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت که نباید همه آب تجدیدپذیر مصرف شود.

تردد از خط ویژه
برای چه کسانی؟
ایسنا: رئــیس پلیس راهور ناجا تاکید کرد: تمام نمایندگان مجلس مجوز تردد از خط ویژه را ندارند. سـردار سید کمال هادیانفر اظهار کرد: صرفا مجوزهای دارای هولوگرام معتبر است و تنها مرجع صدور مجوز تردد پلیس راهور بوده و رده های مسئول در آن نیز به طور سالانه از سوی شورای امنیت کشور مشخص می‌شود. وزرا و قائم مقام وزرا و معاونان برخی از وزرا با تایید شورای امنیت کشور نیز از جمله افرادی هستند که مجوز تردد برایشان صادر می شود. وی همچنین افزود: با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، ورود خودروهای غیربومی به ۲۲۷ شهر قرمز و نارنجی ممنوع شده است.

تملک باغ علاء‌الدوله
ایسنا: شهردار منطقه 12 گفت: تنها بخش به‌جامانده از خانه-باغ علاءالدوله، حاکم تهران در دوره‌ ناصرالدین‌شاه و انقلاب مشروطه، واقع در حد فاصل خیابان لاله‌زار و خیابان فردوسی خریداری شد. علی‌محمد سعادتی با اشاره به نگرانی‌های پیشین کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در مورد این باغ، گفت: همواره این نگرانی وجود داشت که با تجاری‌سازی در این پلاک و بدون رعایت حریم‌های ارتفاعی در محدوده‌های ارزشمند تاریخی، موقعیت حصار ناصری و صفوی به خطر بیفتد.

افزایش کرایه اتوبوس
آرمــان مــلی: مــدیــرعامــل شــرکت واحد اتوبوسرانی تهران از افزایش ۳۵درصدی نرخ کرایه اتوبوس از اول اردیبهشت خبر داد. محمود ترفع با بیان اینکه متوسط افزایش نرخ بلیت اتوبوس در ســال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ برابر ۳۵ درصد است، گفت: به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود از ابتدای اردیبهشت سال ۱۴۰۰ نرخ کرایه اتوبوسرانی را تا سقف ۳۵ درصد نسبت به سال ۱۳۹۹ افزایش داده به نحوی که متوسط افزایش نرخ از ۲۵ درصد فراتر نرود. اساس مصوبه شورای شهر تهران و ابلاغ فرمانداری، نرخ بلیت مترو در پایتخت از اول اردیبهشت ۲۵ درصد افزایش می‌یابد.

انتقال ۲۸ اثر باستانی به ایران
آرمان ملی: رئیس پلیس بین الملل ناجا از انتقال ۲۸ شیء باستانی از کشور اتریش به ایران خبر داد. سردار هادی شیرزاد افزود: این آثار باستانی متعلق به دوران هخامنشی، اشکانی و ساسانی، با پیگیری‌های پلیس بین الملل ناجا و همکاری اینترپل وین در تیر ماه سال گذشته تحویل نماینده جمهوری اسلامی ایران در کشور اتریش شد.

سقوط چنار در خیابان ولیعصر
ایلنا: معاون خدمات شهری شهرداری منطقه ۶ تهران از سقوط چنار ۶۰ ساله در خیابان ولیعصر در پی وزش باد خفیف خبر داد. علیرضا علی بخشی گفت: علت سقوط این درخت پوسیدگی طوقه و ریشه آن بوده است. باد خفیفی در حال وزیدن بود و باعث شد تا پوسیدگی طوقه درخت باعث سقوط آن شود. محیط بن درخت نشان می‌دهد که حداقل ۵۰ تا ۶۰ سال سن داشته است.

اتصال مترو به راه‌آهن
آرمان ملی: بر اساس همکاری مشترک شرکت راه‌آهن و شرکت مترو تهران، پروژه اتصال ایستگاه متروی میدان راه‌آهن تهران به شبکه راه‌آهن سراسری کشور از طریق یک گالری ارتباطی به ثمر نشست. برای نخستین بار در کشور است که شبکه راه‌آهن سراسری ایران به یک ایستگاه از متروی کلانشهر پایتخت متصل شد. این امر با احداث یک گالری به‌طول 60 متر و تعبیه 2 دستگاه پله‌برقی از سوی شرکت مترو تهران، با هزینه‌کرد 20 میلیارد تومان جنبه عملیاتی پیدا کرد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار