| کد مطلب: ۱۰۱۱۱۷۷
لینک کوتاه کپی شد

بنــگــاه

عبور ذخایر مس از ۸میلیارد تن
یک مقام مسئول گفت: با کشف یک میلیارد تن ذخیره جدید، ذخایر مس در سال گذشته از ۸میلیارد تن عبور کرد. اردشیر سعدمحمدی اظهار کرد: در سال گذشته ۱۰۱هزار متر حفاری عمقی انجام شد که نتیجه این اکتشافات یک میلیارد تن ذخیره جدید با عیار نیم‌درصد بود. به‌این‌ترتیب ذخیره مس در سال گذشته از ۸میلیارد تن عبور کرد و بیش‌از ۳۵هزار میلیارد تومان به ارزش برجای ذخیره اکتشاف شده اضافه شد. وی با بیان اینکه ظرفیت فعلی کارخانه‌های کنسانتره یک میلیون و ۲۵۰هزار تن است، افزود: قرار است ظرف ۴سال آینده ظرفیت تولید را به دو میلیون و ۳۰۰هزار تن برسانیم. همچنین مقرر شده ظرفیت تولید کاتد را نیز به ۶۰۰هزار تن افزایش دهیم. طبق برنامه‌ریزی‌ها ارزش درآمد شرکت نیز باید به ۴.۵میلیارد دلار برسد. سعدمحمدی گفت: در سال جاری سه کارخانه جدید افتتاح خواهیم کرد که از این طریق ۴۰۰هزار تن به تولید کنسانتره اضافه می‌شود؛ یعنی ۸۰۰میلیون دلار به درآمد افزوده خواهد شد. همچنین در قالب ۲۹پروژه ۲.۴میلیارد یورو به اضافه ۳۰هزار میلیارد تومان طرح تعریف کرده‌ایم. این اتفاقات باعث می‌شود جزء ۱۰شرکت برتر دنیا در تولید مس باشیم.

افزایش ذخیره مجتمع طلای موته
با بهره‌برداری از معدن طلای دره‌اشکی در سال جاری تعداد معادن فعال مجتمع به ۳معدن خواهد رسید. علیرضا طالاری، مدیر مجتمع طلای موته با بیان اینکه هم‌اکنون تعداد دو معدن در مجتمع فعال است، گفت: ازسال ۹۴ به‌دنبال اخذ مجوز زیست‌محیطی برای دریافت پروانه معدن دره‌اشکی بودیم که سرانجام بعد‌از گذشت ۵سال موفق به دریافت این مجوز شدیم. وی تصریح کرد: با بهره‌برداری از معدن طلای دره اشکی علاوه‌بر اینکه ذخیره طلای مجتمع از حدود دو میلیون و ۵۰۰هزار تن به سه میلیون تن افزایش خواهد یافت و طول عمر مجتمع نیز افزایش می‌یابد. وی خاطرنشان کرد: بعد از اکتشافات تکمیلی از معدن یادشده ۵۰۰هزار تن به ذخایر معدنی مجتمع اضافه می‌شود. همچنین طرح مدار آبگیری و استحصال طلا از سد باطله قدیمی ازجمله طرح‌های توسعه‌ای مجتمع طلای موته است. وی درخصوص میزان تولید شمش طلا در سال ۹۹ افزود: میزان تولید مجتمع در سال‌ جاری درمجموع ۳۲۱کیلو شمش طلا است که نسبت به برنامه از رشد ۷درصدی برخوردار است. همچنین برای سال جاری نیز تولید ۳۰۰کیلو شمش طلا پیش‌بینی شده است.

تولید 242هزار تنی
زغال سنگ در نگین طبس
بررسی آمارهای منتشره سامانه کدال حاکی از تولید 242هزار و 44تن زغال‌سنگ ازسوی شرکت زغال‌سنگ نگین طبس در سال 99 است. براساس این گزارش جمع تولیدات این شرکت در سالی که گذشت در مقایسه با سال 98 افت 4.23درصدی داشته است. بر پایه آمارهای یادشده 18هزار و 23تن از این تولیدات مربوط‌به اسفندماه سال گذشته است. مجموع فروش این شرکت در سالی که گذشت نیز به 1853میلیارد و 288میلیون ریال رسید.

جابه‌جایی 3رکورد جدید
در فولاد امیرکبیر کاشان
مدیر بهره‌برداری شرکت فولاد امیرکبیر کاشان از ثبت سه رکورد جدید در این شرکت تا پایان سال 99 خبر داد. حمیدرضا فضل‌الهی اظهار کرد: شرکت فولاد امیرکبیر کاشان یکی‌از شرکت‌های وابسته فولاد مبارکه است و این شرکت موفق شد در سال 99 در خط اسیدشویی رکورد 232هزار و 454تن را به ثبت برساند. رکوردی که در سال 98 برابر با 188هزار و 404تن بوده است و رکورد جدید افزایش بیش‌از 44هزار تنی را نشان می‌دهد. وی افزود: همچنین رکورد 155هزارو 15تن برای خط گالوانیزه که در سال 99 به ثبت رسیده است، نسبت به سال 98 (150هزار و 57تن) 5هزار تن افزایش تولید را نشان می‌دهد. مدیر بهره‌برداری شرکت فولاد امیرکبیر کاشان ادامه داد: دیگر رکورد این مجموعه در سال 99 نیز مربوط به خط نورد سرد بوده است. این خط در سال 99 رکورد تولید 227هزار تن را به ثبت رسانده که نسبت به سال 98 (206هزار و 473تن) تقریباً 21هزار تن افزایش یافته است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار