| کد مطلب: ۱۰۱۱۰۹۲
لینک کوتاه کپی شد

خبــــر

صدور مجوز افزایش سرمایه بانک مرکزی
آرمان ملی: هیات وزیران به بانک مرکزی اجازه داد از اطلاعات موجود در پایگاه اطلاعات هویتی، عملکــردی و دارایی مودیان مالیاتی استفاده کند. ضمن اینکه سرمایه بانک مرکزی نیز از محل اندوخته احتیاطی افزایش یافت. هیــات وزیــران در جلسه ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ به پیشنهاد بانک مرکزی، سازمان امور مالیاتی کشور را مجاز کرد از اطلاعات موجود در پایگاه اطلاعات موضوع ماده (۱۶۹) مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، اطلاعــات مــورد نیاز جهت استقرار سامانه‌های سنجش اعتبار و شناسایی روابط اشخاص را با رعایت طبقه‌بندی مربوط و در حد نیاز در اختیار بانک مرکزی قرار دهد. همچنین هیات وزیران در جلسه مورخ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ و به استناد قانون پولی و بانکی کشور، با پیشنهاد مجمع عمومی‌ بانک مرکزی مبنی بر افزایش سرمایه بانک مرکزی جمهوری اسلامی‌ایران از محل اندوخته احتیاطی موافقت کرد. بر این اساس، سرمایه بانک مرکزی به مبلغ ۶۳ هزار و ۳۹۵ میلیارد ریال رسید.

توزیع ۱۴۰۰ تن مرغ در پایتخت
ایلنا: معــاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: روز گذشته بیش از 1400 تن مـرغ در تهران تخلیه شد، صف‌های طویل کامیون‌ها به وجود آمده تا مرغ به تهران تحویل داده شود. امید گیلانپور در مورد آخرین وضعیت توزیع مرغ اظهار کرد: «به طور طبیعی مرغ تهران از سه استان شمالی و چند استان دیگر تامین می‌شود. در نتیجه مرغ به قدر کفایت تامین شده و هیچ نگرانی از حیث تامین مرغ وجود ندارد، خوشبختانه بازار هم واکنش بسیار مناسبی نشان داده است. او در مورد وضعیت دیگر استان‌ها افزود: «تقریبا در همه استان‌ها امروز مرغ توزیع شده و بازار در حال بازگشت به آرامش است، خبرهای همکاران من از استان‌های مختلف حاکی از این است که بازار واکنش بسیار مناسبی نشان داده است.»

کاهش درآمد صادرات گاز
فارس: آمارهای رسمی‌نشان می‌دهد درآمد کشور از محل صادرات گاز در سال گذشته ۶۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ کاهش یافت. براساس آمارهای رسمی‌گمرک در 12 ماهه سال 99، بالغ بر 2 میلیارد و 651 میلیون دلار گــاز طبیعــی صادر شد. طبــق این آمار، صادرات گاز مایع شده به نسبت دوازده ماهه سال 98، با افت 60 درصدی روبه‌رو شده است. سال 98 بیش از6/6میلیارد دلار گاز صادر شده بود. گاز ایران به دو کشور عراق و ترکیه صادرات می‌شود که به دلیل انفجار بخشی از خط لوله صادراتی گاز ایران در خاک ترکیه در تاریخ 12 فروردین ماه و تعلل مسئولان دولتی در پیگیری این موضوع، صادرات ایران به ترکیه تا 10 تیرماه قطع شده بود و همین امر نقش مهمی‌در کاهش حجم و ارزش صادرات گاز ایران در سال 99 داشت.

7/1 میلیون مرد در ایران بیکارند
ایسنا: از جمعیت حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفری بیکاران بیش از 7/1 میلیون نفر مرد هستند. اخیرا مرکز آمار ایران گزارشی از وضعیت اشتغال و بیکاری را منتشر کرد که نشان داد جمعیت فعال به حدود 6/25 میلیون نفر می‌رسد که از این تعداد 1/23 میلیون نفر شاغل و 4/2 میلیون نفر بیکارند. با این حال نرخ بیکاری نسبت به زمستان سال گذشته حدود 9/0 درصد کاهش و به 7/9 رسیده است. بررسی جزئیات بیشتر از این حکایت دارد که از جمعیت بیکار، 7/1 میلیون نفر را مردان تشکیل می‌دهند که نرخ بیکاری بین آنها 4/8 درصد است، در زمستان ۱۳۹۸ جمعیت مردان بیکار 9/1 میلیون نفر با نرخ بیکاری 2/9 ثبت شده بود. براین اساس از تعداد مردان بیکار حدود ۱۸۳ هزار نفر کم شده است. در بین زنان جمعیت بیکار ۶۸۵ هزار نفر با نرخ 5/16 است ولی در سال گذشته زنان بیکار 9/812 میلیون نفر با نرخ بیکاری 2/17 بوده اند، بنابراین از جمعیت زنان بیکار 9/126 هزار نفر کم شده است.

کاهش ۳۴ درصدی
ورود آب به سدها
مهر: آخرین گزارش‌ وضــعیت سدهای بزرگ کشور نشان می‌دهد، تا ۱۳ فــروردین ۱۴۰۰ از مجموع ظرفیت 5/50 میلیارد مترمکعبی مخازن سدها، ۵۸ درصد مخازن پر شده است. براساس آمار بهره‌برداری از سدهای مخزنی کشور تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ در سال آبی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ از مجموع ظرفیت 5/50 میلیارد مترمکعبی مخازن سدها، ۵۸ درصد مخازن پر شده است. بر این اساس، به تبع روند کاهشی بارش‌ها، حجم ورودی آب از ابتدای سال آبی ۱۴۰۰-۹۹ تاکنون برابر با ۱۹ میلیارد و ۸۴۰ میلیون مترمکعب بوده که نسبت به مدت مشابه سال آبی قبل از آن (۲۹ میلیارد و ۹۲۰ میلیون مترمکعب)، بیانگر کاهش ۳۴ درصدی ورودی آب به مخازن سدهای کشور است. این گزارش حاکی است، آخرین وضعیت سدهای کشور نشان می‌دهد که میزان ذخایر آب در مخزن سدها به ۲۹ میلیارد و ۳۳۰ میلیون مترمکعب رسیده که در مقایسه با سال آبی ۹۹-۹۸ (۳۳ میلیارد و ۳۷۰ میلیون مترمکعب) دارای ۱۲ درصد کاهش است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار