| کد مطلب: ۱۰۱۱۰۸۹
لینک کوتاه کپی شد

خبــــر

تشکیل ۲ هزار پرونده
تخلف صنفی
آرمان ملی: معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: نزدیک به ۲ هزار پرونده تخلف صنفی در روزهای ابتدایی سال ۱۴۰۰ تشکیل شده است. سیدجواد احمدی تصریح کرد: حضور فعال و گسترده بازرسان سازمان های صنعت سراسر کشور در اجرای طرح نظارتی نوروز به منظور ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و برخورد با تخلفات اقتصادی، از مهمترین اهداف برگزاری طرح نظارتی نوروز ۱۴۰۰ بوده است. وی افزود: اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز ۱۴۰۰ در راستای نیازهای داخلی و با همکاری نهادها و دستگاه‌های مرتبط، همدلی و همراهی عموم مردم و با بهره گیری از حداکثر ظرفیت ها و توانمندی بازرسان این سازمان در بازرسی و نظارت دقیق بر نحوه عملکرد بنگاه‌های اقتصادی در سراسر کشور انجام شد.

آغاز عقد قرار داد
با کارخانجات چایسازی
مهر: رئیس سازمان چای کشور گفت: کارخانجات چایسازی می توانند با مراجعه به این سازمان نسبت به عقد قرار داد برای خرید برگ سبز چای در فصل جدید برداشت اقدام کنند. حبیب جهانساز با اشاره به اعلام قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای برای سال جاری، اظهار کرد: بر اساس دستور العمل ابلاغ شده برگ سبز درجه یک با قیمت شش هزار و ۶۹۰ تومان و برگ سبز درجه دو نیز با قیمت چهار هزار و ۷۸۱ تومان خریداری می‌شود. وی به اقدامات انجام شده از سوی سازمان چای کشور اشاره کرد و افزود: بعد از ابلاغ قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای، این سازمان تمهیدات و اقدامات لازم برای ساماندهی ناظران و عقد قرار داد با کارخانجات چایسازی را در دستور کار قرار داده است.

کاهش شدید قیمت
تخم مرغ درب مرغداری
مهر: رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری به ۱۲ هزار تومان رسیده است، گفت: این رقم دو هزار تومان کمتر از نرخ مصوب تخم مرغ است. ناصر نبی پور با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری به ۱۲ هزار تومان رسیده است، گفت: این رقم دو هزار تومان کمتر از نرخ مصوب تخم مرغ و شش هزار تومان از قیمت تمام شده تولید آن کمتر است. وی با اشاره به افزایش هزینه‌های تولید برای تولیدکنندگان افزود: سال گذشته تولیدکنندگان ریزمغذی متیونین (اسید امینه‌ای که در ساختار پروتئین وجود دارد) را ۲۰ تا ۲۲ هزار تومان خریداری می‌کردند اما هم اکنون قیمت آن به ۱۳۰ هزار تومان رسیده و با در شرایط فعلی، هزینه تمام شده تولید هر کیلوگرم تخم مرغ بالای ۱۸ هزار تومان است.

رشد ۴.۳ درصدی
تولید خودرو در سال 99
ایرنا: بررسی آمارهای منتشره سامانه کدال حاکی از تولید ۹۰۰ هزار و ۷۱۴ دستگاه خودرو توسط ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو در سال ۹۹ است، آماری که در هم‌سنجی با سال ۹۸ رشد ۴.۳۳ درصدی نشان می‌دهد. بررسی آمارهای منتشره سامانه کدال حاکی از تولید ۴۸۰ هزار و ۳۳۸ دستگاه خودرو از سوی گروه صنعتی ایران‌خودرو در سال ۹۹ است. برپایه این آمارها، تا پایان اسفندماه پارسال ۳۴۶ هزار و ۵۷۵ دستگاه در گروه پژو، ۵۵ هزار و ۲۲۰ دستگاه در گروه سمند، ۱۳ هزار و ۳۰ دستگاه رانا و ۵۵ هزار و ۳۲۰ دستگاه دنا در ایران‌خودرو تولید شد. در مدت یاد شده، این گروه صنعتی همچنین موفق به تولید ۹۴ دستگاه دانگ‌فنگ، چهار هزار و ۹۷۱ دستگاه هایما، چهار هزار و ۷۹۴ دستگاه در گروه وانت و سایر محصولات و ۱۸۱ دستگاه پژو ۲۰۰۸ شد. در این آمار، تولید ۱۵۳ دستگاه تارا به عنوان خودروی نوبرانه این گروه صنعتی نیز مشاهده می‌شود. جمع تولیدات ایران‌خودرو در سال ۹۹ در هم‌سنجی با سال ۹۸ (تولید ۳۹۳ هزار و ۸۱۲ دستگاه خودرو) رشد ۲۱.۹۷ درصدی نشان‌ می‌دهد.

افت ۱۳ هزار واحدی شاخص بورس
ایرنا: شاخص کل در بازار بورس روز گذشته ۱۳ هزار و ۴۱۴ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۲۶۹ هزار واحد رسید. بر این اساس بیش از یک میلیارد و ۳۶۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۸ هزار و ۶۹ میلیارد ریال داد و ستد شد. همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با یک‌هزار و ۲۰۳ واحد کاهش به ۴۳۹ هزار و ۹۱۶ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۷۸۴ واحد افت به ۲۸۶ هزار و ۶۰۸ واحد رسیدند. شاخص بازار اول ۱۱ هزار و ۳۰ واحد و شاخص بازار دوم ۲۲ هزار و ۹۳۸ واحد کاهش داشتند.

بازار مرغ به زودی آرام می‌شود
آرمان ملی: معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با بهبود روند توزیع مرغ در تمام استان‌ها، در یک تا دو روز آینده آرامش بیشتری را در بازار شاهد خواهیم بود. مرتضی رضایی با بیان اینکه تنش بازار مرغ ناشی از افزایش تقاضا در بازار و عملکرد ضعیف در توزیع است، افزود: قرارگاه ساماندهی مرغ کشور با تمامی دستگاه‌های مرتبط با تولید، نظارت و توزیع با دستور رئیس جمهوری تشکیل شده است و شبانه روزی در تمام کشتارگاه‌ها نیروهایی مستقر هستند. وی درباره توزیع نهاده‌ها با ارز ترجیحی گفت: تمام نهاده‌های وارداتی ذرت و سویای مورد نیاز پرورش طیور برای مرغ اجداد، گله‌های مادر و جوجه‌های گوشتی، کامل تأمین می‌شود و نظام‌مند (سیستمی) در سامانه بازارگاه بین مرغدارانی که جوجه ریزی کرده اند در کمترین زمان توزیع می‌شود. وی افزود: قیمت اعلام شده توسط ستاد ساماندهی گوشت مرغ کشور شامل قیمت تمام شده به علاوه ۱۰ درصد سود برای مرغداران بوده است یعنی ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان در مرغداری و حدود ۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان در کشتارگاه قیمت مرغ می‌شود که ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان برای مصرف کننده تعیین شده است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار