| کد مطلب: ۱۰۱۱۰۷۴
لینک کوتاه کپی شد

رد ادعاهای نادران علیه بذرپاش

آرمان ملی: حواشی پیرامون انتخاب مهرداد بذرپاش به عنوان رئیس دیوان محاسبات از حیث نداشتن 20 سال سابقه کار باعث شد تا این انتخاب مجلس بارها با مخالفت‌ها و واکنش‌هایی از سوی برخی نمایندگان و چهره‌های سیاسی مواجه شود. چنانکه الیاس نادران ابتدا به کمیسیون اصل نود و سپس به قوه قضائیه نامه نوشت و اسناد و مدارک خود را برای عدم صلاحیت مهرداد بذرپاش در جهت تصدی دیوان محاسبات ارائه و گفت که اگر قوه قضائیه هم اقدام موثری نکند مدارک را برای مقام معظم رهبری خواهد فرستاد. این در حالی است که روز گذشته دیوان محاسبات از رد شکایت نادران از بذرپاش خبر داد. حال باید دید رئیس کمیسیون تلفیق مجلس مساله را مختومه خواهد دانست یا اینکه باز هم پیگیر این مساله از جای دیگری خواهد بود.
همه حواشی یک انتخاب
پس از شروع به کار مجلس یازدهم در خرداد ماه سال گذشته یکی از تصمیمات مهم مجلس انتخاب ریاست کل دیوان محاسبات بود که در این راستا افرادی هم برای تصدی این پست معرفی و مدارک ارائه دادند که در میان حواشی بسیاری که در آن روزها بر سر این مساله بود بالاخره در اول مرداد ۹۹ مهرداد بذرپاش نماینده سابق مجلس توسط مجلس یازدهم با ۱۵۸ رأی نمایندگان به‌عنوان رئیس دیوان محاسبات انتخاب شد. هر چند که آن روزها قالیباف در جایگاه رئیس مجلس با اشاره به اختلافات و حواشی به وجود آمده در ماجرای انتخاب رئــیس دیـــوان محاسبات گفت:« گذشته‌ها گذشته، بیاییم کار کنیم.» اما این مساله نیز باعث نشد که برخی مخالفان انتخاب بذر پاش ساکت بنشینند. چنانکه احمد توکلی رئیس هیأت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت پیش از این انتخاب طی نامه‌ای به قالیباف خواستار تجدیدنظر در معرفی او برای این پست شده بود. اما مخالفت اصلی از سوی الیاس نادران رئیس کمیسیون تلفیق مجلس و نماینده تهران صورت گرفت. جایی که وی بیان کرد: کمیسیون اصل نود به شکایت نمایندگان درباره این انتصاب رسیدگی نکرده است. انتخاب رئیس دیوان محاسبات یک آیین‌نامه اجرایی دارد که کمیسیون بودجه پیشنهاد می‌دهد و کمیسیون آیین‌نامه آن را مصوب می‌کند. آقای بحرینی در کمیسیون تدوین آیین نامه این را تغییر دادند به اینکه باید ۲۰ سال سابقه مدیریتی داشته باشد نه فقط سابقه کار.» نادران با اشاره به سندی که بذرپاش به عنوان بیست سال سابقه کار ارائه کرده افزود: «ایشان با توجه به سن و سال و دوره‌هایی که مدعی بود کار کرده، نتوانست ۲۰ سال سابقه کار را به مجلس ارائه کند؛ لذا سند گواهی کارش در آن موسسه پژوهشی را آورد که به نظرم پذیرفتنی نبود. بعدا کسی که نامه را امضا کرده بود در کمیسیون اصل ۹۰ اقرار کرد که برگه جعلی است و البته گفت با حسن نیت این کار را کردیم. » البته این پایان کار نبود و نادران پس از ناامیدی از کمیسیون اصل نود مجلس از قوه قضائیه پیگیر شد و مدارک را برای آنها نیز فرستاد و در این راستا گفت«نظام باید تکلیفش را مشخص کند و مجلس و قوه قضائیه هم باید تکلیفشان را روشن کنند. من حتی اگر از قوه قضائیه اقدام موثری نبینم، مدارک و مستندات را برای رهبری می‌فرستم که تعیین تکلیف کنند. این امر با حیثیت نظام مرتبط است.» این در حالی است که کمتر از یک سال از ریاست بذرپاش بر دیوان محاسبات می‌گذرد اما هنوز هیچ تغییری پیرامون وی و نهاد تحت مسئولیتش رخ نداده است.
رد ادعای نادران
دیوان محاسبات اعلام کرد: دو مرجع قضایی با رسیدگی جداگانه، اتهام الیاس نادران علیه مهرداد بذرپاش رئیس کل دیوان محاسبات کشــور را رد کـــردند. ایسنا نوشت، دیوان محاسبات کشور اعلام کرد: شعبه ۱۰ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تهران ویژه کارکنان دولت و شعبه ۴ بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه، در پی شکایت‌های جداگانه نادران و ستاد امر به معروف و نهی از منکر یکی از استان‌ها علیه رئیس کل دیوان محاسبات مبنی بر اتهام جعل و استفاده از سند مجعول، درباره هر دو اتهام مطرح شده علیه مهرداد بذرپاش قرار منع تعقیب صادر کردند. این آرا پس از ابلاغ به طرفین پرونده، مراحل قضایی خود را طی کرده و قطعی شده است. لازم به ذکر است، پیش از این رئیس مجلس، کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس، کمیسیون اصل 90 مجلس و معاونت قوانین مجلس نیز در فواصل زمانی مختلف، ادعای نادران را رد کرده و بر طی شدن روال قانونی در انتخاب مهرداد بذرپاش برای ریاست کل دیوان محاسبات کشور صحه گذاشته بودند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار