| کد مطلب: ۱۰۱۱۰۵۶
لینک کوتاه کپی شد

غیـــر محرمانـــه

بازداشت عضو متواری شورای‌شهر پرند
رئیس دادگستری رباط‌کریم از دستگیری آخرین عضو متواری شورای شهر پرند و مجازات ۵ عضو سابق شورای شهر پرند خبر داد. حمدرضا قویدل با اشاره به صدور حکم حبس قطعی ۵ عضو شورای پرند اظهار داشت: در هفته گرامیداشت سربازان گمنام امام زمان (عج) و به همت دادستان عمومی انقلاب شهرستان و با همکاری اداره اطلاعات، آخرین عضو متواری شورای شهر پرند و تمامی ۵ عضو سابق شورای شهر پرند دستگیر شده و جهت مجازات قانونی به زندان معرفی شده‌اند.

افشای معامله میلیونی بندر بن سلطان
بر اساس اعلام منابع آگاه، شاهزاده بندر بن سلطان، از چهره‌های ارشد خاندان سلطنتی عربستان اقدام به فروختن یک ملک بزرگ انگلیسی خود به خانواده پادشاه بحرین کرده است. بنا به گفته منابع آگاه که نام‌شان را با توجه به محرمانه بودن معامله صورت گرفته فاش نکرده‌اند، این سفیر سابق عربستان در آمریکا اقدام به فروختن ملک گلیمپتون پارک خود واقع در منطقه خوش‌منظره کاتسوولدز انگلیس در ماه فوریه کرده است. یکی از این افراد اظهار کرد، قیمت فروش در این معامله بیش از ۱۲۰ میلیون پوند (۱۶۵ میلیون دلار) بوده است.

شهربازی آبادان پلمب شد
شهردار آبادان گفت: شهربازی آبادان به‌دلیل فعالیت غیرمجاز در شامگاه جمعه (۱۳ بدر) پلمب شد. محمودرضا شیرازی اظهار داشت: شهرداری آبادان در طول چند روز گذشته و پس از بالارفتن میزان ابتلا به کرونا در جنوب غرب استان و به ویژه شهر آبادان با دقت و وسواس‌، پیگیر اجرای مصوبات ستاد کرونای شهرستان به ویژه برای روز ۱۳ فروردین بود. وی افزود: با تعطیلی بوستان‌ها‌، پارک‌ها و بستن مسیرهای دسترسی به آنها تمهیدات ویژه و اقدامات گسترده ای انجام داده است.

درگذشت قاضی صدام بر اثر کرونا
رسانه‌های عراقی از درگذشت محمد العریبی قاضی دادگاه جنایات صدام حاکم رژیم بعث بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر دادند. ایرنا نوشت؛ این قاضی با‌سابقه که حوالی سال ۲۰۰۶ قضاوت در پرونده‌های مهمی همچون جنایت حلبچه و عملیات انفال، عاملان و قاتلان انتفاضه شعبانیه و کشتار مخالفان سیاسی در دوره دیکتاتوری صدام را انجام داد، عصر جمعه در بیمارستانی در بغداد در ۵۲ سالگی درگذشت.

روسیه توئیتر را نقره داغ کرد
دادگاه ناحیه تاگانسکی مسکو اعلام کرد حکم برای پرداخت سه جریمه 2/3 میلیون، 3/3 میلیون و 4/2 میلیون روبلی برای شبکه توئیتر صادر کرده است. این جریمه‌ها به‌خاطر خودداری شبکه توئیتر از حذف اطلاعات غیرقانونی وضع شده است. پیشتر نهاد فدرال نظارت بر ارتباطات، فناوری اطلاعات و رسانه‌های جمعی (روسکماندزور) روسیه اعلام کرده بود که از ۱۰ مارس (۲۰ اسفند) به دلیل عدم‌حذف محتوای غیرقانونی شبکه اجتماعی، سرعت ترافیک توئیتر را در روسیه کاهش می‌دهد.

غذای عجیب برای ملی‌پوش ایرانی
مرتضی پورعلی‌گنجی، ملی‌پوش فوتبال ایران یک غذای خاص چینی را تست کرد. فرارو نوشت: حضور در سوپرلیگ چین و بازی در تیم شنژن برای مرتضی پورعلی‌گنجی، که به این سطح از فوتبال رضایت داده، مزایایی هم دارد؛ از جمله تست غذای چینی که برای ایرانی‌ها چندان جالب نیست! نکته قابل‌توجه اینکه آشپزهای چینی در سراسر دنیا با طبخ این غذاهای خاص، طرفداران بسیاری دارند و مرتضی پورعلی‌گنجی هم گویا از این تست تازه بدش نیامده است.

اتفاق خونین برای بازیکن پدیده
سینا زامهران بازیکن مشهدی تیم پدیده خراسان که در نیم‌فصل به این تیم مشهدی پیوسته است، از سوی ۲ ‌سارق مورد ضرب و جرح قرار گرفت. این بازیکن جوان در محدوده بلوار امامت مشهد وقتی در مسیرش منزلش در حرکت بود با دو سارق روبه‌رو شد که برای سرقت گوشی تلفن همراه او اقدام کرده بودند. این دو سارق با چاقو‌ و ‌قمه به سمت زامهران حمله کردند و پس از چند ضربه و‌ مصدوم کردن‌ وی، تلفن همراه و مقادیری پول را از او سرقت کردند.

نفت ایران پشت کانال سوئز
تنکر ترکرز، موسسه رهیابی نفتکش‌ها طی توئیتی نوشت، یک میلیون بشکه نفت خام ایران از دریای سرخ در حال نزدیک شدن به کانال سوئز است. این محموله بخشی از یک ناوگان بزرگ نفتکش‌هاست که به مقصد بندر بانیاس سوریه حرکت می‌کنند. نخستین محموله حدود ۳ روز دیگر به مقصد می‌رسد، اما این به میزان ترافیک و شلوغی بستگی دارد.

لاریجانی، گزینه روز مبادای اصلاحات
محمد صادق جوادی حصار گفت: افرادی هم در ادوار مختلف حضور یافتند که مهر اصولگرایی بر پیشانی داشتند، اما رفتارشان منطبق با نیازهای روز جامعه و در برگیرنده حوائج اصلاح طلبان بوده که نمونه آن حسن‌روحانی و مرحوم هاشمی رفسنجانی در دوره آخر خود بوده است؛ از همین رو نیز نمی‌توان گفت که چون علی لاریجانی در دوره‌ای متعلق به اردوگاه راست بوده؛ باز هم در این جریان تعریف خواهد شد، بلکه می‌شود این مرزها را آنقدر به هم نزدیک دید که در اردوگاه جدیدی تعریف شوند.

تماس برای مرخصی به یک آقازاده
غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به این سوال که بیشترین درخواست از شما در سال ۱۳۹۹ در خصوص کدام پرونده بوده است، گفت: برای مرخصی یکی از آقازاده‌هایی که در زندان است با بنده مکررا تماس گرفته می‌شد ولی ما برابر آنچه ضوابط و مقررات تعیین کرده است قبول نکردیم و در جایی که به دیگران مرخصی دادیم به او هم مرخصی دادیم و امتیاز ویژه‌ای لحاظ نکردیم.

عده‌ای به 30 درصد مشارکت راضی‌اند
محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور درباره برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ و دیدگاه برخی از جریان‌ها مبنی بر اینکه حضور حداقلی و بعضاً ۳۰ درصدی مردم را پای صندوق‌های رای مطرح می‌کنند، گفت: افرادی که چنین حرف‌هایی می‌زنند پایگاه اجتماعی ندارند و برایشان هم انتخابات مهم نیست و به خارج از کشور هم نشان می‌دهند با ۷۰ درصد مردم هیچ ارتباطی ندارند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار