| کد مطلب: ۱۰۱۰۹۹۰
لینک کوتاه کپی شد

جنگ روانی علیه جهانگیری در مشهد

آرمان ملی - یاسمین طالقانی: هرچه به انتخابات ریاست‌جمهوری نزدیک می‌شویم فضای تخریب کاندیداهای احتمالی قوت می‌گیرد. گاندوی 2 را برای تخریب محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، که درخواست‌های زیادی برای کاندیداتوری او وجود دارد، پخش می‌کنند و دیروز هم مدعی می‌شوند اسحاق ‌جهانگیری اقدام به کتک زدن نماینده مجلس کرده است! صبح دیروز احسان ارکانی، نماینده نیشابور در مجلس در یک توییت مدعی بازداشت و کتک زدن دبیر مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی در حاشیه سفر اسحاق جهانگیری به مشهد شد. ارکانی در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت: «امروز با دعوت و بنا به احترام به استاندار پرتلاش خراسان‌رضوی و تصویب مصوباتی به نفع مردم صبور استان در جلسه با معاون اول رئیس‌جمهور در استانداری به‌عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان‌رضوی شرکت کردم.» نماینده نیشابور افزود: «گرچه به‌رغم بی‌احترامی معنادار نهاد ریاست‌جمهوری به نمایندگان حاضر در جلسه، به عنوان سخنران اول، به رسم میزبانی ضمن خیرمقدم به میهمان و البته انتقاد از بی‌احترامی به نمایندگان ملت، موارد لازم در اهمیت توسعه و پیشرفت استان خراسان‌رضوی را بیان کردم.» وی ادامه داد: «اما با ادامه بی‌حرمتی به مجلس و نمایندگان ملت همراه سایر نمایندگان جلسه را ترک کردم و در بیرون جلسه نیز از کتک‌زدن و بازداشت دبیر اجرایی مجمع نمایندگان استان توسط چند فرد معلوم‌الحال از عوامل حسن روحانی مطلع شدم. قطعا این عقده‌گشایی علیه خانه ملت و مردم خراسان را پیگیری خواهم کرد».
تکذیب ادعاهای نماینده
یک مسئول در استانداری خراسان‌رضوی گفت: نشست روز ۱۴ فروردین معاون اول رئیس‌جمهوری در مشهد روالی رسمی، کاملا آرام و محترمانه داشته و در جریان آن کمترین توهین به هیچ‌کس رخ نداده است. اسحاق جهانگیری که صبح شنبه وارد مشهد شد در نخستین برنامه سفرش در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان‌رضوی با حضور استاندار، معاونان وی، مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و سه نفر از نمایندگان مردم خراسان‌رضوی در مجلس شوای اسلامی، شرکت کرد. در طول این نشست در محل استانداری خراسان‌رضوی حضور داشت. جو آرام و کارشناسی برقرار بود و با سخنرانی معاون اول رئیس‌جمهوری، استاندار خراسان رضوی، همه نمایندگان مجلس حاضر در این نشست و برخی از مدیران نهادهای اجرایی استان ادامه داشت. با این وجود «احسان ارکانی» نماینده نیشابور در مجلس، پس از پایان حضورش در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان‌رضوی اقدام به انتشار توییتی گلایه‌آمیز با محتوای تند کرد. وی در متن این توییت مدعی شده عوامل نهاد ریاست‌جمهوری به نمایندگان مجلس توهین کرده و دبیر اجرایی مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی در مجلس را کتک زده و بازداشت کرده‌اند. این در حالی است که نشست جهانگیری با مسئولان خراسان‌رضوی و نمایندگان این استان در مجلس روالی عادی داشته و هیچ‌گونه رخداد غیرمعمول در آن دیده نشده است. نماینده نیشابور در مجلس نیز یکی از سخنرانان این نشست بوده که پس از پایان سخنانش، به آرامی و به تنهایی نشست را در حالی که دیگر نمایندگان مجلس هنوز در آن حضور داشتند، بدون هیچ تنشی ترک کرده است. یک مقام مسئول در استانداری خراسان‌رضوی که خواست نامش ذکر نشود به‌ ایرنا گفت: گویا در فضای بیرون از نشست یکی از کارکنان دفتر نماینده نیشابور دچار اختلاف با گروه محافظان نهاد ریاست‌جمهوری و عوامل حراست شده است. وی نام این فرد را «طلایی» ذکر و بیان کرد: هنوز اطلاعات دقیق و تکمیلی از این رخداد دریافت نکرده‌ایم؛ اما گویا دلخوری نماینده نیشابور از همین اتفاق موجب عصبانی شدن وی و شتاب در انتشار توییتی با مضومن تند شده است. معاون اول رئیس‌جمهوری به منظور سفری یک روزه همراه با چند نفر از وزرا و معاونان وزارتخانه‌ها وارد مشهد شده است.
از مردم عذرخواهی می‌کنیم
معاون اول رئیس‌جمهور روز گذشته در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان خراسان‌رضوی گفت: اقتصاد کشور در حال عبور از تنگناهاست و این معجزه مدیریت و صبوری مردم است که ما در این شرایط هم توانستیم شاخص‌های مهم اقتصادی را حفظ کنیم. اسحاق جهانگیری با اشاره به اینکه لازمه توسعه ملی کشور و عبور از تنگناها، استفاده از تجربیات و فرصت‌های گوناگونی است که در اختیار کشور قرار می‌گیرد، تصریح کرد: مدیران دلسوز کشور کسانی هستند که بتوانند بهترین استفاده را از فرصت‌ها ببرند. خود آمریکا اعلام کرده که در فشار حداکثری علیه ملت ایران شکست خورده است و ملت ما با مقاومت خود در این جنگ اقتصادی پیروز شده‌ است. مقام معظم رهبری نیز تاکید کرده‌اند نه عجله، نه فرصت‌سوزی؛ ما باید با تکیه بر توانمندی‌های خود و استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌ها، تمام مشکلات را حل کنیم. وی تشریح کرد: شرایطی که در سه سال گذشته برای اقتصاد ایران اتفاق افتاده بود، برای هر اقتصاد بزرگی در دنیا می‌افتاد، هم اقتصاد آن کشور دچار فروپاشی می‌شد، هم دولت‌هایشان دچار تغییرات بسیار می‌شدند.

ادامه در صفحه 6

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار