| کد مطلب: ۱۰۱۰۹۶۵
لینک کوتاه کپی شد

غیـــر محرمانـــه

تکذیب کابینه منتسب به رضایی
امیدوار رضایی برادر محسن رضایی، ضمن تکذیب فهرست‌های منتسب به محسن رضایی، که با عناوین گوناگون در فضای مجازی منتشر می‌شود، گفت: تحقق دولت قوی و کارآمد و شکل‌گیری «ایران بزرگ اقتصادی» با بهره‌گیری از جوانان کشور و کادرسازی و جانشین‌پروری، همواره مورد تاکید محسن رضایی بوده، ولی لیست اخیر درباره کابینه احتمالی رضایی در صورت کاندیداتوری صحت ندارد.
لاوروف به تهران می‌آید
سخنگوی وزارت امور خارجه از سفر سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه به تهران در ۲۴ فروردین ۱۴۰۰خبر داد. سعید خطیب‌زاده گفت: این سفر در چارچوب رایزنی‌های سیاسی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه و بنا به دعوت محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان انجام خواهد شد. رایزنی در خصوص ابعاد مختلف روابط دوجانبه خواهد بود.
حاضریم با اروپا هم سند امضا کنیم
استاد دانشگاه تهران گفت: ما در چارچوب برجام می‌توانستیم از اروپا و آمریکا میلیاردی هواپیما بخریم اما آنها پای کار نیامدند. ایران می‌توانست با آلمان و فرانسه و سایر کشورهای غربی هم سند همکاری راهبردی امضا کند ولی مشکل اینجاست که آنها جلو نمی‌آیند. ایزدی گفت: در این شرایط که آنها آمادگی انعقاد یک سند همکاری را ندارند، بنابراین ایران هم با هیچ کشور دیگری نباید همکاری راهبردی داشته باشد؟ این مساله هیچ منطقی ندارد و افرادی که این‌گونه سخن می‌گویند قطعا در راستای منافع ملی ایران فکر نمی‌کنند.
واکسیناسیون80 درصد کادر درمان
معاون پرستاری وزیر بهداشت با تاکید بر اولویت کادر درمان بیماران کرونایی برای تزریق واکسن، گفت: تاکنون ۸۰ درصد کادر درمان بیماران کرونایی در کشور واکسینه شده‌اند. دکتر مریم حضرتی اظهار داشت:‌ واکسیناسیون کرونا در کشور در حال انجام است و فعالان بخش مراقبت‌های ویژه و درگیر با بیماران کرونایی در اولویت قرار دارند.
گزینه حزب کارگزاران نیستم
رئیس شورای شهر تهران در واکنش به اینکه گفته شده شما یکی از گزینه‌های حزب کارگزاران سازندگی برای انتخابات ریاست‌جمهوری هستید، گفته است که خیر، گزینه کارگزاران سازندگی نمی‌شود؛ چرا که در حال حاضر جبهه اصلاح‌طلبان در این مورد تصمیم می‌گیرد. محسن هاشمی در مورد اینکه جبهه اصلاح‌طلبان در مورد ریاست‌جمهوری با شما گفت‌وگو کردند؟ تصریح کرده هنوز اسمی بیرون نیامده است،‌ بنابراین در مورد اگرها نمی‌توان صحبت کرد.
پیشنهاد جدید آمریکا؟
تارنمای پولیتیکو در گزارشی مدعی شده که دولت جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا برای شکستن بن‌بست هسته‌ای، پیشنهاد جدیدی به ایران ارائه خواهد کرد. این تارنما به نقل از «دو فرد آگاه» نوشته که مقام‌های دولت بایدن هفته جاری پیشنهاد جدیدی به منظور آغاز گفت‌وگو با ایران ارائه می‌کنند؛ اما هنوز مشخص نیست که آیا ایران مفاد این پیشنهاد را خواهد پذیرفت یا نه؟
انتقال 11محکوم ایرانی از ارمنستان
معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری و رئیس کمیته انتقال محکومان جمهوری اسلامی از انتقال 11 تن از محکومان ایرانی خبر داد. محمود عباسی افزود: یکی از این محکومان زن بوده و اتهام همه آنها قاچاق مواد مخدر است که باید ادامه محکومیت خود را در زندان‌های کشور بگذرانند.
کلاب هاوس فیلتر می‌شود؟
وزیر ارتباطات در یکی از اتاق‌های گفت‌وگوی شبکه اجتماعی «کلاب هاوس» حضور پیدا کرد و به سوالات تعدادی از کاربران درباره این پلتفرم پاسخ داد. محمدجواد آذری‌جهرمی گفت: هر کسی که در این کلاب است می‌تواند صحبت‌های گروه‌ها را ضبط کند؛ یعنی بحث آزاد و آشکاری است، چون صحبت‌ها در یک محیط عمومی اتفاق می‌افتد. وی با تاکید بر اینکه بعید می‌داند برنامه‌ای برای فیلتر این شبکه وجود داشته باشد تصریح کرد: تا به حال چنین چیزی مطرح نشده است.
بازوبند رونالدو منجی نوزاد بیمار
کریستیانو رونالدو، بازوبند کاپیتانی خود را در بازی دوستانه با صربستان بر زمین کوبید. پس از این اتفاق یکی از کارکنانی که در ورزشگاه حضور داشته است، بازوبند را در اختیار یک موسسه خیریه داد. قرار است این موسسه با فروش بازوبند کاپیتانی رونالدو، نوزادی را که از بیماری نخاعی و عضلانی رنج می‌برد، درمان کند. پول حاصل از فروش بازوبند کاپیتانی کریستیانو رونالدو در بازی با صربستان، قرار است یک نوزاد بیمار را درمان کند.
واکنش آشنا به دعوت صدا وسیما
حسام‌الدین آشنا در توئیتر نوشت: «آیا وزیر موظف است در هر برنامه‌ای از هر شبکه‌ای در صدا و سیما، در هر زمانی که آنان خواستند، شرکت کند و به همه سوالات مجری پاسخ دهد؟ یا حق دارد ابتدا کیفیت، اثربخشی، حرفه‌ای‌گری و انصاف دست‌اندرکاران برنامه را سنجیده و سپس با اولویت‌بندی درخواست‌ها مناسب‌ترین برنامه را انتخاب کند. او اضافه کرد: ‌اگر شبکه‌ای دارای کمترین مخاطب بود و برنامه‌ای سابقه بیشترین تخریب و تحریف و یک‌طرفه به قاضی رفتن را داشت و حالا برای جور کردن جنس یا توهین و تخریب مضاعف یا بازارگرمی برای برنامه‌ای بی‌رونق از یک وزیر دعوت کرد؛ آیا او موظف و ملزم به اجابت درخواست تیم تخریبی است.»
۱۵ ماه زندان برای یک داور فوتبال
یک داور صربستانی به خاطر قضاوت مشکوک و اعلام دو پنالتی عجیب به ۱۵ ماه زندان و ۱۰ سال محرومیت از هر گونه قضاوت محکوم شد. سردجان اوبرادوویچ، داور فوتبال صربستانی ۱۰ سال از هرگونه فعالیت‌های فوتبالی محروم شده است. ماجرا به بازی حساس در سال ۲۰۱۸ بر‌می‌گردد که در بازی پلی‌آف قهرمانی صربستان بین اسپارتاک (سوبوتیکا) و رودنیچکی (نیچ) رخ داد. برنده آن مسابقه به لیگ اروپا راه می‌یافت و این دیدار از اهمیت زیادی برخوردار بود.
کشف یک تخته شکلات ۱۲۱ ساله
بی‌بی‌سی از کشف یک تخته شکلات ۱۲۱ ساله که در جریان جنگ بوئر‌ها در آفریقای جنوبی به سربازان و افسران بریتانیایی داده می‌شد، در انباری یکی از املاک متعلق به بنیاد حفاظت از آثار تاریخی و طبیعی بریتانیا (نشنال تراست) در نورفک انگلیس خبر داد. این شکلات که هنوز در زرورق و جعبه فلزی اصلی خود قرار داشت، در سال ۱۹۰۰ از طرف ملکه ویکتوریا سفارش داده شده است و درون یک جعبه کلاهخود در عمارت آکسبورو هال در نورفک کشف شده است. روی این جعبه‌ها عبارت «آفریقای جنوبی ۱۹۰۰» و «برای‌تان سال نوی شادی آرزو می‌کنم» با دست خط ملکه ویکتوریا نقش بسته است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار