| کد مطلب: ۱۰۱۰۹۵۵
لینک کوتاه کپی شد

آغاز لیگ‌برتر در 1400

آرمان‌ملی: رقابت‌های لیگ‌برتر روز پنجشنبه با یک دیدار آغاز و امروز مسابقات هفته نوزدهم پیگیری می‌شود. در مهمترین دیدارها استقلال و پیکان به مصاف هم می‌روند و شهرخودرو میزبان پرسپولیس است. سپاهان صدرنشین فعلی رقابت‌ها روز دوشنبه رودرروی سایپا قرار می‌گیرد.
تساوی در اولین دیدار هفته
اولین دیدار هفته نوزدهم لیگ‌برتر فوتبال که نخستین بازی این مسابقات در سال 1400 محسوب می‌شد با تساوی بدون گل به پایان رسید. در این دیدار تیم‌های آلومینیوم اراک و فولادخوزستان به مصاف هم رفتند و سهم هر تیم از این مسابقه یک امتیاز بود تا نبرد علیرضا منصوریان و جواد نکونام برنده‌ای نداشته باشد. با این نتیجه فولاد با 27 امتیاز در رده چهارم باقی ماند و آلومینیوم با همین مقدار امتیاز و یک بازی بیشتر نسبت به تراکتور به رتبه پنجم صعود کرد. جواد نکونام، سرمربی تیم فوتبال فولادخوزستان پس از بازی دیدار با تیم آلومینیوم اراک اظهار کرد: تیم ما بازی را خیلی بد شروع کرد با اینکه تذکر داده بودم اما بچه‌ها از شرایط مسابقه دور بودند و از تغییرات برنامه سازمان لیگ متضرر شدیم. وی ادامه داد: ۲۰ دقیقه اول بازی بازیکنان خواب بودند اما بعداز آن توانستیم بخشی از کار را کنترل کنیم اما باز همان سستی در تیم وجود داشت. از طرف دیگر تیم آلومینیوم بر خلاف تیم ما برای دست یافتن به موقعیت‌ها و ارائه یک بازی خوب تلاش کرد و بازی خوبی نیز ارائه داد. وی ادامه داد: در نیمه دوم هم، همان شرایط را داشتیم و بیشتر در لاک دفاعی فرو رفتیم و تیم آلومینیوم توانست چند موقعیت داشته باشد اما بعد از آن بازی را کنترل کردیم و توانستیم موقعیت ایجاد کنیم که دیگر دیر شده بود. نکونام خاطرنشان کرد: به‌طورکلی چون تیم ما از شرایط مسابقه دور بود بچه‌ها در این دیدار از لحاظ فکری، ذهنی و روانی خواب بودند و این موضوع به ما ضرر زد و باعث شد در این بازی به آنچه می‌خواستیم نرسیم و در مقابل تیم آلومینیوم به‌خوبی بازی کرد و چند موقعیت را هم از دست داد.
غیبت مجیدی در نشست خبری
فرهاد مجیدی در نشست خبری قبل از بازی با پیکان شرکت نکرد. این مربی معمولا در نشست‌های خبری قبل از بازی‌ها شرکت نمی‌کند و پیش از این فراز کمالوند را به سالن نشست خبری می‌فرستاد و این‌بار هم سرمربی استقلال، فرشاد ماجدی دستیار خود را به کنفرانس خبری برای پاسخگویی به سوالات خبرنگاران فرستاد. ماجدی اظهارداشت: تمرینات تیم استقلال از دوم فروردین‌ماه آغاز شد، البته چند بازیکن ما به‌دلیل ابتلا به کرونا در تمرینات ما شرکت نکردند ولی با استفاده از بازیکنان آکادمی خودمان را برای بازی روز شنبه آماده کردیم. مربی استقلال در خصوص غایبان این تیم گفت: آقای غلامپور و بابک مرادی و مدیر رسانه‌ای ما فعلا درگیر این بیماری هستند. ماجدی در خصوص لغو بازی با نفت و بازی های آسیایی اظهارداشت: مجیدی تدابیر لازم را برای بازی‌های آسیایی اندیشیده است و ما بعداز این بازی آماده این بازی‌ها می‌شویم. وی در خصوص ساعت عجیب بازی‌های لیگ‌قهرمانان تصریح کرد: به‌هرحال شرایط این است و باید همه کار کنیم تا به بهترین شکل برای حضور در این بازی‌ها آماده شویم. همه باید روی این مساله تمرکز داشته باشیم. مربی تیم استقلال در خصوص دیدار تیمش با پیکان گفت: ما با تفکرات آقای تارتار آشنا هستیم، پیکان تیمی جوان است و با انگیزه مضاعف مقابل ما حضور پیدا می‌کند. آنها خوب پرس می‌کنند ولی ما تمرینات را براساس نقاط و ضعف و قوت آنها چیده‌ایم. امیدوارم امسال در نهایت با قهرمانی در 3 جام دل هوادارانمان را به‌دست بیاوریم.
صحبت‌های مربی پیکان
مهدی تارتار در نشست خبری پیش از بازی تیمش و استقلال شرکت نکرد تا در شروع سال جدید مربیان در نشست‌های خبری شرکت نکنند. حسین پاشایی اظهارداشت: می‌دانیم استقلال تیم بزرگ و باشخصیتی است و در بهترین شرایطش در لیگ امسال قرار دارد چون نتایج خوبی در هفته‌های اخیر گرفته است. ما هم تیم باکیفیت و خوبی هستیم و در تمرینات و تعطیلات روی نقاط ضعف استقلال کار کرده‌ایم و امیدوارم در قالب تیمی، جوانان پیکان را به فوتبال ایران معرفی کنیم. وی در خصوص دیدار تکراری استقلال و پیکان در جام حذفی گفت: بازی جام حذفی با بازی روز شنبه کاملا فرق دارد. جام‌حذفی برای ما یک دیدار تدارکاتی خوب بود ولی دیدارهای لیگ‌برتر برای ما متفاوت است. مطمئنا روز شنبه به‌دنبال کسب نتیجه خوب مقابل استقلال هستیم. مربی پیکان در خصوص اینکه بازیکنان این تیم معتقدند در بازی جام‌حذفی به‌خاطر مشکلات داوری به استقلال بازی را واگذار کردند، افزود: آن اتفاق گذشته است، در بازی قبل از داوری ضرر کردیم و لی مطمئن هستم تیم ما و تیم داوری کم اشتباه‌ترین نفرات بازی روز شنبه هستند.
پرسپولیس
تیم‌های فوتبال شهرخودرو و پرسپولیس در رقابت‌های هفته نوزدهم لیگ‌برتر بیستم فوتبال ایران در ورزشگاه امام‌رضا(ع) مشهد به مصاف هم خواهند رفت. گفتنی است این دیدار شنبه 14 فروردین 1400 ساعت 16و30 برگزار خواهد شد. پرسپولیس در دیدار رفت با نتیجه 3 بر صفر مقابل حریف خود به برتری رسید. در ماه‌های گذشته بحث انتقال مالکیت باشگاه پدیده مطرح بود و حتی در مورد نام این باشگاه نیز اختلاف‌هایی شنیده می‌شد.
برنامه هفته 19 لیگ‌برتر
شنبه 14 فروردین‌ماه
شهرخودرو مشهد - پرسپولیس
تراکتور - مس‌رفسنجان
ذوب‌آهن - صنعت‌نفت آبادان
استقلال - پیکان
نفت مسجدسلیمان - نساجی مازندران
دوشنبه 16 فروردین‌ماه 1400
سایپا - سپاهان
گل‌گهرسیرجان - ماشین‌سازی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار