| کد مطلب: ۱۰۱۰۹۱۰
لینک کوتاه کپی شد

خبــــر

افزایش 7 درصدی
تعرفه آب و برق
آرمان ملی: وزیر نیرو گفت: بر اساس مصوبه ۳ سال قبل دولت، از ابتدای اردیبهشت هر سال، تعــرفه آب و برق ۷ درصد افــزایش می‌یــابد. رضــا اردکانیــان در حاشیـه جلسه هیأت دولت با عنوان اینکه پیش‌بینی شده که در فصل بهار امسال بارش‌ها به نسبت متوسط درازمدت بیش از ۴۰ درصد کاهش داشته باشد، افزود: بر اساس مصوبه سه سال پیش دولت تعرفه آب و برق در ابتدای اردیبهشت هر سال افزایش 7 درصدی خواهند داشت از سوی دیگر سال گذشته دولت مصوبه‌ای داشت که این مصوبه با عنوان «برق امید» از اوایل آبان و «آب امید» از اوایل دی ماه اجرایی شد. اردکانیان افزود: بر اساس این مصوبه، دولت برای افراد کم مصرف تخفیف ۱۰۰ درصدی در نظر گرفت و کسانی که تا یک سوم الگوی مصرف هستند، هم آب و هم برق آن‌ها شامل تخفیف ۱۰۰ درصدی می‌شود.
امکان ترخیص ۲۴ ساعته
کالا از گمرک
آرمــان ملی: وزیر اقتصاد گفت: در گمرک، ترخــیــص یک سره طراحی شده که در ۲۴ ساعت می‌تواند این کار را بدون هیچ گونه وقفه انجام دهد. فرهاد دژپسند در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت ترخیص کالا از گمرک افزود: در بحث ترخیص کالا از گــمــرک ما زمــان را به شــدت کاهــش داده ایم و گمرک به ابزارهای مدرن مجهز شده است و با استفاده از تجهیزات الکترونیکی و مدرن این اقدام را دنبال کرده ایم و اینگونه نیست که وقت تلف شود. وزیر اقتصاد افزود: تمام شرایط فراهم شده است تا اگر وارد کننده‌ای ارز مورد نیازش تأمین شود و دارای ثبت سفارش باشد با مشکلی مواجه نشود هعمچنین درباره ترخیص سریع‌تر کالاهای اساسی از گمرکات به شرط تأیید سازمان استاندارد و وزارتخانه‌های مربوطه در کوتاه‌ترین زمان می‌تواند ترخیص شود وزیر اقتصاد افزود: در گمرک، ترخیص یک سره را طراحی کرده ایم و در ۲۴ ساعت می‌تواند این کار را بدون هیچ گونه وقفه انجام دهد و رکورد ثبت شده است که از زمان ثبت سفــارش تا تــرخیص ظرف ۲۴ ساعت انجام گرفته است.
پاسخ صندوق بین‌المللی پول
به درخواست قانونی ایران
ایرنا: رئــیس کل بانک مرکزی گفت: انتظار داریم، صندوق بین‌المللی پول بدون تبعیض و نفوذهای ایجاد شده یا فشارهای وارده از سوی آمریکا، هــرچه سریع‌تر به درخواست قانونــی ایران پاسخ دهـد. عبدالنــاصر همتـی افزود: از زمان شیوع کرونا، اقتصاد کشورها به ویژه کشورهای در حال توسعه به شدت آسیب دیده و ایران یکی از کشورها است با این حال و با وجود تحریم‌های اعمال شده توسط آمریکا و سیاست فشار حداکثری، ایران توانسته بر مشکلات غلبه کرده و تدابیر مناسبی را اتخاذ کند و آخرین رشد اقتصادی کشور در ۹ ماهه سال ۱۳۹۹، در سطح ۲.۲ درصد بوده است اما مانند بیشتر کشورهای در حال توسعه، برای پیشبرد سیاست‌های خود به منابع مالی نیاز دارد. همتی با بیان اینکه صندوق بین‌المللی پول تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار به ۸۵ کشور وام ارائه کرده، افزود: صندوق به کشورهای منطقه مناپ نزدیک به ۱۶ میلیارد دلار وام داده اما ایران که از نخستین کشورهایی بود که تقاضای وجوه اضطراری کرد، تاکنون هیچ‌گونه تسهیلاتی را بدون ارائه هرگونه دلیل منطقی دریافت نکرده است.
افزایش ۴۰ درصدی صدور جوازهای تاسیس صنعتی
شاتا: وزارت صنعـت، معدن و تجارت اعلام کرد:‌ در ۱۱ ماهــه سال ۹۹ با وجود تحریم‌ها و شیوع کرونا، شاهد افزایش صدور جواز تاسیس صنعتی ۴۰ درصــدی و پــروانه‌های بهره برداری ۷ درصدی بودیم که از ثبات اقتصادی کشور حکایت دارد. بر اســاس این گـزارش در ۱۱ ماهه سال ۹۹، تعداد ۳۶ هزار و ۱۶۲ فقره جواز تاسیس صنعتی صادر شد که با احتساب صدور ۲۵ هزار و ۸۳۰ جواز تاسیس در مدت مشابه سال ۹۸ افزایش ۳۸.۶ درصدی را در این حوزه داشته ایم. همچنین تعداد پروانه‌های بهره برداری صادره ۶ هزار و ۴۹۱ فقره بود که با احتساب صدور ۶ هزار و ۶۸ فقره پروانه بهره‌برداری در مدت مشابه سال ۹۸ افزایش ۷ درصدی داشته است. بر این اساس،‌ افزایش ۳۷.۶ درصدی اشتغال جوازهای تاسیس صادره و افزایش ۲۸ درصدی اشتغال پروانه های بهره برداری صادره را در ۱۱ ماهه سال ۹۹ داشته ایم.
موافقت اعضای اوپک‌پلاس
با افزایش تدریجی عرضه نفت
شانا: وزیــران نفت و انرژی کشورهای عضو اوپک‌پلاس با افزایش تدریجی تولید برای ماه‌های مه، ژوئن و ژوئیه سال ٢٠٢١ میلادی موافقت کردند. ۲۳ تولید کننده عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) موسوم به اوپک‌ پلاس در پانزدهمین نشست وزیران نفت و انرژی این ائتلاف با افــزایش تــولیــد روزانــه ۳۵۰ هزار بشکه‌ای برای ماه مه، ۳۵۰ هزار بشکه‌ برای ماه ژوئن و ۴۵۰ هزار بشکه‌ در ماه ژوئیه موافقت کردند. بر اساس این تصمیم، مقدار کاهش تولید اعضای اوپک پلاس در ماه مه ٢٠٢١ به ۶ میلیون و ۵۵۰ هزار بشکه، در ماه ژوئن امسال به ۶ میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه و در ماه ژوئیه سال جاری میلادی به پنج میلیون و ۷۵۰ هزار بشکه در روز می‌رسد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار