| کد مطلب: ۱۰۰۹۱۳۶
لینک کوتاه کپی شد

غیـــر محرمانـــه

طعنه توئیتری به ۲۳۱ نماینده مجلس
قائم‌مقام دبیرکل حزب اتحاد ایران اسلامی به اختلافات دولت و مجلس بر سر پروتکل الحاقی واکنش نشان داد. آذر منصوری در توئیتر نوشت: ‏اگر این ۲۳۱ نماینده لااقل متن بیانیه مشترک ایران و آژانس و پیوست اجرایی آن را که در سفر گروسی به تهران مورد توافق قرار گرفت، کامل می‌خواندند، این‌چنین خود را در برابر دولت و مردم قرار نمی‌دادند. چرا پروژه رفع تحریم‌ها را تبدیل به یک پروژه کاملا جناحی کرده‌اید؟!

دلیل مرگ ماهی‌ها چه بود؟
سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: براساس نتایج بررسی‌های اولیه حجم زیادی از گونه تن ماهیان (زرده و هور) سطح‌ زی سواحل عسلویه و نخل تقی این استان براثر نشت مواد نفتی و آلاینده‌های شیمیایی دچار مسمومیت و تلف شده‌اند. انتخاب نوشت؛ بهزاد حیدری افزود: نمونه‌برداری از ماهیان تلف شده انجام و برای تشخیص علل و عوامل دقیق وقوع این حادثه به مراکز آزمایشگاهی ارسال شده ‌است.


تجمع هواداران استقلال
شماری از هواداران تیم فوتبال استقلال به دلیل اعتراض به شرایط تیم‌شان مقابل مجلس تجمع کردند. باشگاه استقلال در اطلاعیه‌ای اعلام کرد هر‌گونه تجمع از سوی هواداران غیرقانونی است، اما صبح سه‌شنبه شماری از هواداران مقابل مجلس تجمع کردند. این تعداد که به شرایط تیم‌شان و عدم‌رسیدگی به آن معترض هستند، علیه مدیران باشگاه و وزارت ورزش و جوانان شعار دادند.

اخراج مسافر به‌خاطر ماسک نزدن
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به الزام تمامی مسافران به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در هواپیما گفت: عصر دوشنبه مهمانداران پرواز قشم - تهران شرکت هواپیمایی معراج پس از حضور مسافران در هواپیما به علت برداشتن ماسک توسط یکی از مسافران تذکر داده‌اند، اما مسافر مذکور از استفاده ماسک خودداری کرد. محمد‌حسن ذیبخش تصریح کرد: برهمین اساس خلبان با انصراف از تیک آف به محل پارک هواپیما بازگشته و پس از پیاده کردن مسافر جهت انجام پرواز اقدام کرده است.

حمله معترضان به فرمانداری سراوان
دوشنبه ۴ اسفند قاچاقچیان سوخت در نقطه صفر مرزی سراوان به پاسگاه شمسر حمله کردند که در این درگیری دو تن از قاچاقچیان کشته و ۶ نفر زخمی شدند. معاون امنیتی استانداری سیستان‌وبلوچستان گفت: در حادثه فرمانداری سراوان به کسی آسیبی نرسیده است. مرعشی تاکید کرد: در حادثه روز سه‌شنبه سراوان به هیچ‌ ‌کس آسیبی نرسیده است. شماری از معترضان در اعتراض به کشته شدن چند نفر در حوادث روز دوشنبه، در سراوان تجمع کردند و برخی از معترضان وارد ساختمان فرمانداری شدند.

دستگیری عامل تیراندازی محمودآباد
فرمانده انتظامی محمودآباد از دستگیری عامل تیراندازی با سلاح شکاری در شهرستان خبر داد. تابناک نوشت، سرهنگ محمود حسین‌زاده با اشاره به دستگیری عامل تیراندازی با سلاح شکاری در این شهرستان اظهار کرد: این فرد با حضور به موقع گشت انتظامی دستگیر شد. فرمانده انتظامی محمودآباد مازندران افزود: متهم در اظهارات خود علت تیراندازی را حالت غیرطبیعی به دلیل مصرف مشروبات الکلی اعلام کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

خداحافظی نوه ملکه انگلیس!
یکی دیگر از نوه‌های ملکه انگلیس، عنوان سلطنتی دریافت نخواهد کرد. کارشناسانی که سال‌ها درگیر اخبار و حوادث مربوط سلطنت بریتانیا هستند، این ادعا را مطرح کرده‌اند که بسیاری از افراد درون خانواده سلطنتی یا به صورت خودکار عناوین سلطنتی را دریافت نمی‌کنند، یا بعضی از آنها از دریافت عنوان سلطنتی برای فرزندانشان سر باز می‌زنند. تابناک نوشت؛ این ادعا از سوی امید اسکوبی (نویسنده‌ای که کتاب Finding Freedom را در مورد پرنس هری و مگان نوشته است) مطرح شده است.
ادعای جدید درباره بیرانوند
علیرضا بیرانوند دروازه‌بان ملی‌پوش کشورمان و عضو باشگاه آنتورپ دو روز پیش برای بار دوم در طول یک هفته گذشته مصدوم شد و با برانکارد زمین بازی را ترک کرد. فرارو نوشت؛ هنوز جزئیات مصدومیت دروازه‌بان ایرانی از سوی باشگاه بلژیکی اعلام نشده است. اما سایت «البوابه» عراق در ادعایی عجیب عنوان کرد: علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم ملی عراق بعد از مصدومیت به همراه آنتورپ بلژیک برای مدت ۶ ماه از میادین دور خواهد بود.

یک مداح پیشکسوت درگذشت
حاج علی خورشیدی از مادحان و پیرغلامان اباعبدا...(ع) پس از طی یک دوره طولانی بیماری بر اثر سکته قلبی در یکی از بیمارستان‌های قم به دیار باقی شتافت. این مداح قمی که از شاگردان برجسته مرحوم مولوی بود از ۵سال پیش به دلیل مشکلات جسمی و سکته با ضعف گسترده عضلانی مواجه بود و به سختی در مجالس از جمله مجالسی که برای تجلیل از وی نیز برگزار شد شرکت می‌کرد. وی یکی از مداحانی بود که با اجرای منحصربه‌فرد در سبک زمینه و پیشخوانی از توانایی خارق‌العاده‌ای در تحریرهای سبک سنتی موسیقی ایرانی نیز بهره می‌برد و مداحی وی کاملا بر اساس معیارهای آوایی ایرانی بود. پیکر پاک این مادح اهل بیت(ع) امروز (چهارشنبه) ساعت ۹ از مسجد امام زین العابدین(ع) در قم تشییع می‌شود.

سلبریتی‌ها مشمول مالیات می‌شوند
نمایندگان مجلس در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه ١۴٠٠ در بخش درآمدی بند الحاقی ۳ تبصره ۶ ماده واحده را به تصویب رساندند که براساس آن، معافیت مالیاتی فعالیت‌های مربوط به انتشارات کمک درسی و فعالیت‌های هنری از قبیل بازیگری موضوع بند(ل) ماده (۱۳۹) قانون مالیات‌های مستقیم، صرفا تا سقف دو میلیارد (۰۰۰/ ۰۰۰/ ۰۰۰/ ٢) ریال در سال قابل اعمال است و بعد از آن حسب مورد به نرخ ماده (۱۰۵) یا ماده (۱۳۱) قانون مالیات‌های مستقیم مشمول مالیات می‌شود.

حذف معافیت‌ مالیاتی موسسات کنکور
نمایندگان مجلس در نشست علنی دیروز پارلمان یا بند الحاقی ۱۲ تبصره (۶) لایحه بودجه ۱۴۰۰ موافقت کردند. بر این اساس، معافیت‌های مالیاتی موسسات کنکور دانشگاه‌ها حذف می‌شود. بر اساس بند الحاقی ۱۳ این تبصره، رده‌های بسیج (پایگاه‌ها و حوزه‌ها) از پرداخت حق انشعاب آب، برق، گاز و عوارض شهرداری معاف هستند. طبق بند الحاقی ۱۴ این تبصره، سود ناشی از تسعیر دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی بانک مشترک ایران - ونزوئلا در سال ۱۴۰۰ مشمول مالیات به نرخ صفر است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار