| کد مطلب: ۱۰۰۹۰۵۰
لینک کوتاه کپی شد

علی کریمی مغضوب جديد صداو سيما

آرمــان ملــی- حمیـد شجاعی: شاید زمانی که علی کریمی، فوتبالیست مشهور دیروز و پیشکسوت خبر‌ساز امروز در شامگاه 25 بهمن 96 در برنامه‌90 مقابل محمد‌رضا ساکت، دبیرکل وقت فدراسیون فوتبال قرار گرفت و انتقادات تندی را به مدیران و ساختار فوتبال کشور وارد کرد، کسی فکرش را هم نمی‌کرد که روزی بخواهد برای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال ثبت‌نام کند. اما 19 دی ماه سال جاری وی به عنوان نامزد ریاست فدراسیون فوتبال ثبت‌نام و مهدی مهدوی‌کیا را هم به عنوان نایب رئیس خود تعیین کرد. هر چند در این میان صحبت‌‌هایی مبنی‌بر عدم‌تایید صلاحیت وی مطرح شده اما نتایج احراز صلاحیت‌ها نشان داده است که کریمی وارد رقابت‌های انتخاباتی خواهد شد. زمان گذشت و موقع مناظره نامزدها فرا رسید. در این راستا انتظار می‌رفت کریمی که بارها در خصوص بحث فساد در فوتبال و عدم‌مدیریت صحیح اظهار‌نظر کرده بود این بار نیز در مقام منتقد نوک پیکان حملات خود را به سمت مدیریت فعلی بگیرد اما روند به نحو دیگری پیش رفت. پس از آنکه چهارشنبه هفته گذشته مدیر‌گروه ورزش شبکه 3 سیما از همه نامزدها برای حضور در برنامه فوتبال برتر جهت مناظره پیرامون مسائل فوتبال کشور و مدیریت آن دعوت کرد، علی کریمی در نامه‌ای اداری خطاب به فضلعلی، مدیر گروه ورزش این شبکه انصراف خود را از حضور در این برنامه اعلام کرد و نوشت: «‌احتراما به آگاهی می‌رسانم اینجانب علی کریمی، نامزد تصدی سمت ریاست فدراسیون فوتبال سال‌هاست نقاط ضعف فوتبال ایران و راه‌های برون‌رفت از بحران فعلی فوتبال کشور را در قالب مصاحبه‌های مختلف بیان کرده‌ام و اکنون حضور در یک برنامه ضبط‌شده تلویزیونی و مناظره با سایر کاندیداهای محترم را به صلاح فوتبال کشور ندانسته و آن را بیشتر نمایشی می‌بینم.» پس از آن بود که این رویکرد وی بازتاب‌های گسترده‌ای یافت و صحبت از حضور کریمی در یک برنامه اینترنتی به میان آمد اما ماجرا به همین جا ختم نشد و عدم‌حضور کریمی در برنامه محمد‌حسین میثاقی اتفاقات دیگری را برایش رقم زد.
توقیف برنامه کریمی
سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی موسوم به ساترا، اجازه پخش برنامه ویژه علی کریمی را درباره انتخابات فدراسیون فوتبال در شبکه نمایش خانگی نداد و محتوای آن را مناسب برای پخش عمومی ندید. در این برنامه مهدی مهدوی‌کیا، خداداد عزیزی و علیرضا منصوریان در کنار علی کریمی حضور داشتند. «ساترا» پیش از این مانع پخش برنامه جدید عادل فردوسی‌پور در شبکه نمایش خانگی و اینترنتی نیز شده بود. علی کریمی، یکی از نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال حاضر نشد در مناظره‌های تلویزیونی شبکه 3 سیما شرکت کند. او برنامه اینترنتی را برای ارائه حرف‌هایش انتخاب کرده بود. این در حالی است که «ساترا» پیش از این از برنامه عادل فردوسی‌پور بر بستر اینترنت و شبکه نمایش خانگی جلوگیری کرده و آن را متوقف کرده بود.
پاسخ ساترا
معاون ساترا به خبر لغو پخش برنامه ویژه علی کریمی درباره انتخابات فدراسیون واکنش نشان داد و اعلام کرد، درخواست برنامه تی‌وی تاک در مسیر بررسی و رسیدگی است. خبرآنلاین نوشت، در روز گذشته اخباری دست به‌دست شد که حاکی از عدم‌اجازه پخش برنامه علی کریمی درباره انتخابات فدراسیون فوتبال در شبکه نمایش خانگی بود و دلیل آن محتوای نامناسب برنامه بود که برای پخش عمومی مناسب شناخته نشده است. در این میان، البته نرفتن علی کریمی به برنامه مناظره تلویزیونی، این گمان را پیش آورد که شاید ساترا دست به مقابله زده باشد و برای همین اجازه پخش برنامه اینترنتی او را نداده است. علی سعد، معاون کاربران و تنظیم‌گر اجتماعی ساترا با انتشار مطلبی به این موضوع واکنش نشان داد و نوشت: «ضمن تکذیب خبر منتشره مبنی‌بر عدم‌صدور مجوز در برخی از رسانه‌ها، اعلام می‌شود یکشنبه ۳ اسفند ماه درخواستی از سوی فیلیمو برای پخش برنامه یکی از کاندیداهای فدراسیون فوتبال به دبیرخانه ساترا واصل شد که در مسیر معمول برای این برنامه‌ها قرار دارد. این برنامه به دلیل ساختار حرفه‌ای و نمایشی در دستور کار دبیرخانه قرار گرفته است. فرآیند در نظر گرفته شده برای همه محتواهای نمایشی حرفه‌ای یکسان است که درخصوص برنامه «همرفیق» و سریال‌های «قورباغه»، «خوب، بد، جلف» و ... طی شده و رسانه‌های صوت و تصویر برنامه‌های خود را طی این فرآیند منتشر کرده‌اند. در صورتی که برنامه در دسته‌بندی نمایشی حرفه‌ای قرار نمی‌گرفت، امکان پخش از صفحات شخصی افراد در رسانه‌های کاربر محور را داشت و به فرآیند فوق‌الذکر نیاز نداشت».
شرط کریمی
رئیس اسبق فدراسیون فوتبال در آخرین مصاحبه خود به صراحت اعلام کرده در میان نامزدها، علی کریمی بیش از سه نامزد دیگر صلاحیت نشستن بر میز ریاست فدراسیون فوتبال ایران را دارد. محمد دادکان در مصاحبه اخیر خود به صراحت اعلام کرده که علی کریمی به دلیل داشتن دانش بالای اجتماعی و همچنین به دلیل مقبولیت بالای عمومی‌ای که دارد، بهترین گزینه برای ریاست فدراسیون فوتبال ایران است و این مقبولیت در این شرایط می‌تواند کمک‌حال فوتبال کشور شود. علی کریمی نیز به اظهارات اخیر دادکان واکنش نشان داده و در گفت‌و‌گویی اظهار داشته است: بدون‌شک دادکان از بزرگان تاریخ فوتبال ایران بوده و به دلیل کسوت و دانش مدیریتی‌ای که دارد، همواره شأن و شخصیتش برایم قابل‌احترام است. به صراحت اعلام می‌کنم که اگر دادکان برای انتخابات فدراسیون فوتبال ورود و ثبت‌نام می‌کرد، هرگز به خودم اجازه نمی‌دادم که برای انتخابات ۱۰ اسفند ثبت‌نام کنم. بدون‌تعارف اعلام می‌کنم اگر محمد دادکان در مصاحبه‌ای که داشتند، یکی از رقبای بنده را که در انتخابات حضور دارند، تایید می‌کردند و یکی از سه نفر را شایسته انتخاب به عنوان رئیس فدراسیون می‌دانستند، حتما اولین نفر خودم از ادامه راه انتخاباتی انصراف می‌دادم و کنار می‌کشیدم. وی همچنین در اینستاگرام خود نوشت، از لطف دکتر دادکان ممنونم. مسلما من اگر در انتخابات فدراسیون فوتبال رای بیاورم و به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شوم به کمک امثال دکتر دادکان نیاز دارم. ما باید مشکلات فوتبال را با کمک ایشان حل و ریشه‌کن کنیم. باید بتوانید با فساد مبارزه کنیم. من از دکتر دادکان ممنونم که حمایتم کرد و امیدوارم اتفاقات خوبی برای فوتبال ایران بیفتد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار