| کد مطلب: ۱۰۰۸۸۹۲
لینک کوتاه کپی شد

اخبارکــــوتاه

بایدن با تهران
وارد مذاکره خواهد شد
نوری مالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون عراق در گفت‌وگویی تلویزیونی تاکید کرد: انتظار می‌رود دولت جدید آمریکا به ریاست جو بایدن مذاکراتی با ایران برای حل موضوع هسته‌ای انجام دهد. وی گفت: با جو بایدن تفاهم دارم و دولت کنونی بسیار بهتر از دولت قبلی است. با توجه به روابطی که با رئیس‌جمهور جدید آمریکا دارم به نظر من وی در چارچوب پرونده هسته‌ای با ایران وارد مذاکره خواهد شد. نخست‌وزیر پیشین عراق خاطرنشان کرد: اگر هر یک از طرف‌های ایرانی یا آمریکایی از ما بخواهند برای حل بحران میان دو کشور ورود کنیم، ما مانعی نخواهیم داشت و این مساله به سود عراق نیز خواهد بود. نوری مالکی تاکید کرد که بازگشت روابط و دور کردن تنش ایرانی- آمریکایی به سود عراق و منطقه است. وی با اشاره به روابط خوبش با رئیس‌جمهور، وزیر خارجه و دولت جدید آمریکا گفت: روابط عراق- آمریکا باید تداوم یابد و دولت کنونی آمریکا خواهان خروج از عراق است.

ادعایی درباره
دپوی داروی کرونا!
نماینده قزوین و آبیک و البرز در مجلس یازدهم با انتقاد از عملکرد ستاد کرونا ادامه داد: ضعف در حمایت از تولید داروهای ضدکرونای ایرانی و اطاله وقت در برگزاری جلسات کمیته علمی ستاد ملی کرونا برای بررسی ورود داروهای ضدکرونای جدید ایرانی در چرخه تولید انبوه و توزیع آن در سراسر کشور برای ما سوال شده است. فاطمه محمدبیگی افزود: چرا زمانی که دانشمند جوان قزوینی موفق به کشف داروی ضدکرونا شده که 100 سال گذشته هم داروی ضدانگل بوده و سابقه دارویی دارد و اکنون به همت ستاده اجرایی فرمان امام و شرکت البرز دارو تولید انبوه شده، این دارو دپو می‌شود؟ همچنین 4 عدد از داروی مذکور در منطقه ناصرخسرو به قیمت 3میلیون و 200 هزار تومان فروخته می‌شود، درحالی‌که داروی تولیدی ما با قیمت 30هزار تومان قابل‌دسترسی برای مردم است. آیا امکان نفوذ برای ادامه واردات نوع خارجی آن مانع برگزاری جلسات ستاد ملی کرونا در کمیته علمی می‌شود؟

حمایت اروپا
از تلاش‌های آژانس
نماینده اتحادیه اروپا نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین با حمایت از تلاش‌های مدیرکل آژانس برای حل‌وفصل مسائل پیرامون توافق هسته‌ای تاکید کرد که فعالیت‌های آژانس در چارچوب برجام بسیار حائز اهمیت است. استفان کلمنت، نماینده دائم اتحادیه اروپا نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرد از فعالیت‌های اخیر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درخصوص توافق هسته‌ای پشتیبانی می‌کند. وی در پیام خود نوشت: اتحادیه اروپا کماکان از تلاش‌های رافائل گروسی مدیرکل آژانس برای یافتن یک فهم مشترک با ایران حمایت می‌کند تا این سازمان بتواند به فعالیت‌های ضروری نظارتی خود در ایران که از اهمیت بسیار بالایی در چارچوب توافق هسته‌ای برخوردار است، ادامه ‌دهد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار