| کد مطلب: ۱۰۰۸۸۶۲
لینک کوتاه کپی شد

حسم می‌گفت «طارمی» به یوونتوس گل می‌زند

بازيکن پيشين فوتبال ايران و تيم هامبورگ آلمان گفت: پيش از بازي پورتو با يوونتوس در ليگ‌قهرمانان اروپا حسم مي‌گفت مهدي طارمي در اين مسابقه گلزني مي‌کند. مهدي طارمي مهاجم ايراني تيم فوتبال پورتو بعداز گلزني به يوونتوس در ليگ‌قهرمانان اروپا به کانون توجهات رسانه‌هاي پرتغالي تبديل شده است. طارمي با اين گل ارزشمند و حساس براي پورتو، تعداد گل‌هايش را در اين فصل در مجموع رقابت‌ها به عدد 15 افزايش داد و به ستاره بي‌چون و چراي فوتبال پرتغال تبديل شد. روزنامه «ابولا» پرتغال گزارش مفصلي از مهدي طارمي کار کرده است. بخش ديگري از مطلب روزنامه پرتغالي به تمجيد از اين مهاجم ايراني و گفت‌وگو با مهدي مهدوي‌کيا بازيکن پيشين تيم‌ملي فوتبال ايران اختصاص دارد؛ بازيکني که در دوران حضورش در تيم هامبورگ آلمان موفق شده بود به يوونتوس گلزني کند و اتفاقا پيش از بازي پورتو با يووه براي طارمي آرزوي موفقيت کرده بود. در مطلب روزنامه «ابولا» آمده است: «لحظه عالي گلزني «طارمي» در ليگ‌قهرمانان اروپا، در اولين مسابقه که در ترکيب اصلي حضور داشت، در دقيقه نخست مقابل يوونتوس قدرتمند در يک بازي که در کانون توجهات بود، رقم خورد. ايرانيان مشتاقانه منتظر اين مسابقه بودند و هزاران نفر از علاقه‌مندان طارمي از عجله اين بازيکن براي گلزني شگفت‌زده شدند زيرا آنها در حالي‌که هنوز به‌دنبال بهترين جا براي نشستن و بهترين زاويه براي تماشاي بازي بودند، يک گل را جشن مي‌گرفتند. در تهران و در بوشهر، جايي‌که ستاره آبي و سفيدها متولد شد، بيشتر از تقابل يوونتوس- پورتو، طارمي- رونالدو موردتوجه بود. بازيکن ايراني که اولين‌بار در تقابل با ستاره پرتغالي در جام‌جهاني روسيه در يک بازي دراماتيک روبه‌رو شده و در پايان مسابقه خيلي گريه کرده بود، برنده تمام آناليزهاي بازي با يوونتوس شد. او با لبخند بزرگ به بازي آمد و خندان از بازي خارج شد». در ادامه مطلب اين روزنامه آمده است: «گلي که پورتو را از يوونتوس پيش انداخت، عملي همراه با ايمان و اعتقاد توسط طارمي بود و همان چيزي است که سرجيو کونسيسائو سرمربي پورتو از مهاجمانش مي‌خواهد. اين گل به سرعت از دنيا عبور کرد. غرور ايراني شبيه به علاقه پورتو است و طارمي پنجمين بازيکن کشورش بود که نام خود را به‌عنوان گلزن در پرطرفدارترين رويداد جهان ثبت کرد. از اين پس طارمي، آزمون (زنيت 4 گل)، علي دايي (بازنشسته 3 گل)، مهدي مهدوي‌کيا (2 گل) و علي کريمي (يک گل) را دنبال مي‌کند. در سن 28 سالگي، روياهاي طارمي در پادشاهي اژدها (پورتو) که در حال حاضر بهترين گلزن تيمش (15 گل) در تمام رقابت‌هاست، با 6 گل براي رسيدن به رکورد کلي اين بازيکن در تيم ريوآوه، رشد و پيشرفت مي‌کند. از زمان شروع کار، مهاجم ايران هرگز از گلزني خسته نشده و در 13 بازي گذشته، فقط سه بار بدون گل مانده است.»

ايران، «طارمي» را تحسين مي‌کند

«ابولا» در ادامه با تمجيد مجدد از طارمي به گلزني مهدوي‌کيا مقابل يوونتوس و جملات تهييج‌کننده بازيکن پيشين تيم‌ملي اشاره کرده و نوشته است: «ايران طارمي را تشويق و تحسين مي‌کند و به شکل فزآينده‌اي براي حمايت از مهاجم پورتو متحد مي‌شود. شمار زيادي از مردم ايران با اين موفقيت چشمگير شادي مي‌کنند. با مهدي مهدوي‌کيا قهرمان ملت ايران براي گلزني در بازي مقابل ايالت‌متحده آمريکا در جام‌جهاني 1998 گفت‌وگو کرديم. بازيکن سمت راست و ستاره 12 ساله بوندسليگا در تيم هامبورگ، ساعاتي قبل از بازي (پورتو با يوونتوس) با يادآوري دوئل خود با يوونتوس به طارمي جسارت داد.» مهدي مهدوي‌کيا در خصوص طارمي گفت: من طارمي را به‌خوبي مي‌شناسم. حسم مي‌گفت که او به يوونتوس گل مي‌زند؛ تيمي که من خاطرات خوبي از آن دارم زيرا بهترين بازي خود را که فراموش‌شدني نيست به‌عنوان بازيکن هامبورگ برابر آنها تجربه کردم؛ برابر زيدان و هم تيمي‌هايش. اين ستاره پيشين فوتبال ايران افزود: آنچه که از دقيقه اول اتفاق افتاد، شور و هيجان و براي مهدي طارمي و پورتو مهم بود. همه ايراني‌هايي که فوتبال را دوست دارند اين بازي را ديدند و از عملکردشان خوشحال شدند. نتيجه 2 بر صفر عالي بود. نتيجه 2 بر يک کارها را در بازي برگشت در تورين سخت مي‌کند.

طارمي در بهترين حالت قرار دارد

مهدوي‌کيا، بهترين بازيکن آسيا در سال 2003 ادامه داد: طارمي در بهترين حالت قرار دارد، او کارش را در پرتغال به‌خوبي انجام مي‌دهد. طارمي يک تيم کوچکتر (ريوآوه) را براي درخشش و گلزني انتخاب کرد. انتخاب پورتو تصميم بسيار خوبي بود. او خيلي زود جايش را پيدا کرد و حالا يکي از مهمترين بازيکنان اين تيم است. وي افزود: طارمي آرزوي قهرماني در اروپا را داشت و همه چيز را در ايران داد تا به اين سطح و هدف برسد. مهدوي‌کيا که پاس‌هاي گل زيادي به علي دايي در تيم ملي ايران داده است تا وي در رقابت با کريستيانو رونالدو همچنان بهترين گلزن ملي جهان باشد، درباره تفاوت طارمي با دايي گفت: طارمي و علي دايي بازيکناني با کيفيت‌هاي متفاوت هستند اما مطمئنا از بهترين بازيکنان تاريخ ايران محسوب مي‌شوند. بازيکن پيشين تيم‌ملي فوتبال ايران در پايان گفت: طارمي در ايران هم همينطور بود. او در پرسپوليس و در تيم‌ملي همه‌جور گلي به ثمر رساند. طارمي همان چيزي است که شما مي‌بينيد؛ سريع و باهوش و اين توانايي را دارد که براي تيمش پنالتي‌هاي زيادي بگيرد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار