| کد مطلب: ۱۰۰۸۶۴۹
لینک کوتاه کپی شد

کوتـــــاه

زنان کولبر شاغل مي‌شوند

آرمان ملي: مديرعامل بنياد برکت گفت: اين بنياد درصدد شناسايي زنان کولبر است و تا به امروز تعدادي طرح اشتغال ‌زايي خرد و خانگي را براي اين زنان راه‌اندازي کرده است. اميرحسين مدني ادامه مي ‌دهد: طي ماه‌هاي گذشته 110 زن کولبر در روستاهاي 7 شهرستان شناسايي شده‌اند و تحت پوشش فعاليت‌هاي اشتغال‌زايي بنياد برکت قرار گرفته‌اند. 54 طرح ديگر در شرف راه‌اندازي هستند و 7 طرح نيز در مرحله تکميل فرآيند ثبت ‌نام و معرفي به بانک عامل براي دريافت تسهيلات هستند.

تهيه اطلس خودکشي

ايلنا: مديرکل دفتر پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي سازمان بهزيستي کشور از تهيه اطلس خودکشي در محلات آسيب‌خيز خبر داد. آرزو ذکايي فر افزود: پروژه تقسيم کار ملي در مرحله تصويب است و سازمان بهزيستي نيز يکي از سازمان‌هايي است که در زمينه پيشگيري از خودکشي وظايفي را براساس مأموريت‌هاي اصلي خود به عهده دارد، براي انجام اقدامات بهتر در اين زمينه ،سازمان بهزيستي يک برنامه پيشگيري از خودکشي را طراحي کرده است که معطوف به آموزش و ارتقاي دانش و آگاه‌ سازي در محلات است، اين برنامه با تاکيد بر محلات آسيب‌خيز براساس اطلاعات و تماس‌ها و داده‌هاي جمع آوري شده است.

رشد تلفات تصادفات

آرمان ملي: با وجود کاهش 12.9 درصدي تلفات حوادث رانندگي در ده ماهه امسال، آمار قرباينان تصادفات در دي ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 1.3 درصد و نسبت به ماه پيش از آن (آذر ماه) 10.6 درصد بيشتر شده است. از کل تلفات حوادث رانندگي در اين مدت، 10 هزار و 613 نفر مرد و دو هزار و 275 نفر زن بوده اند. استان هاي فارس با يک هزار و 37، تهران با 974 و اصفهان با 821 مورد فوتي، بيشترين و استان هاي ايلام با 95، کهگيلويه و بويراحمد با 148 و چهارمحال و بختياري با 165 فوتي کمترين آمار تلفات را داشته‌اند.

اختلال در خط 2 متروي تهران

آرمان ملي: مشاور مديرعامل و مدير ارتباطات و امور بين‌الملل شرکت بهره‌ برداري متروي تهران و حومه ضمن عذر خواهي از شهروندان و مسافران گفت: اختلال پيش آمده در خط دو متروي تهران برطرف شد و مسافرگيري در اين خط انجام مي‌شود. محمديان با اشاره به نقص فني ايجاد شده در خط دو افزود: قطار‌ها در اين خط ،از ساعت 8:20 به دليل قطع نمايش سيستم‌هاي کنترل ترافيک در محدوده ايستگاه‌هاي شهيد نواب صفوي تا بهارستان ،حرکت قطار‌ها با اختلال مواجه بودند و با اختلال به شهروندان و مسافران خدمت‌ رساني مي‌کردند، مسافرگيري طبق برنامه جدول زمانبندي حرکت قطار‌ها انجام مي‌گيرد.

دستفروشان داراي صنف مي‌شوند

فارس: عضو هيأت رئيسه شوراي شهر تهران با اشاره به ارسال نامه‌اي جهت حمايت از دستفروشان به شهردار تهران گفت: ايجاد مکان‌هاي محله‌اي و تشکيل صنف دستفروشان جهت حمايت از اين قشر لازم است و در دستور کار قرار خواهد گرفت. زهرا نژاد بهرام افزود: همچنين از پيروز حناچي درخواست کرده‌ام که پيشنهاد ايجاد صنف دستفروشان را در پايتخت داشته باشند و به نظرم اين قضيه با همکاري اتاق اصناف و شرکت ساماندهي مشاغل در شهرداري تهران امکان ‌پذير است.

ابتلاي 400 آتش نشان به کرونا

آرمان ملي: سخنگوي سازمان آتش نشاني تهران با اشاره به وضعيت کرونا در نيروهاي اين سازمان، به در اولويت قرارگرفتن نيروهاي آتش نشاني براي دريافت واکسن کرونا تاکيد کرد. جلال ملکي افزود: به طور کلي بيش از 400 نفر از نيروهاي آتش نشاني در چند وقت اخير به کرونا مبتلا شدند. با اين حال خوشبختانه در چند وقت اخير بين نيروهاي آتش نشاني مورد فوتي ناشي از کرونا گزارش نشده است.

افزايش آمار قتل

برنا: سخنگوي ناجا از افزايش آمار قتل در سال 99 در کشور خبر داد و گفت: طي سال 99 جرايم خشن و سرقت به عنف در کشور کاهش يافته است. سردار مهدي حاجيان افزود: در اين ميان بايد گفت که آمار قتل در سال 99 نسبت به سال گذشته اندکي افزايش يافته است. هيچ پرونده چالش برانگيزي در حوزه قتل وجود ندارد و هيچ قاتل سريالي در کشور گزارش نشده است که امروز پرونده آن حل نشده باشد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار