| کد مطلب: ۱۰۰۸۵۸۸
لینک کوتاه کپی شد

«فکری» در استقلال ماندنی شد!

آرمان‌ملي: تيم استقلال با شکست مقابل سپاهان در هفته پانزدهم ليگ‌برتر صدرجدول را از دست داد و بعداز برد پرسپوليس مقابل پيکان، به رده سوم جدول سقوط کرد. در روزهاي گذشته انتقادات از کادرفني استقلال تا جايي پيش رفت که زمزمه تغيير در نيمکت استقلال نيز به گوش مي‌رسيد.

درخواست هواداران

هواداران استقلال مقابل ساختمان باشگاه تجمع و جدايي «فکري» را از جمع آبي‌پوشان درخواست کردند. پس از گمانه‌زني‌ها و حاشيه‌هايي که در خصوص سرمربي استقلال پيش آمد، هواداران استقلال ديروز (سه‌شنبه) مقابل ساختمان باشگاه تجمع کردند و مطالبات خود را اعلام کردند. آنها با شعار «فکري حياکن، استقلال رو رهاکن»، خواستند تا سرمربي استقلال، از جمع آبي‌پوشان پايتخت جدا شود. همچنين هواداران در اين تجمع خطاب به خليل‌زاده اعتراضاتي را بيان کردند و معتقد بودند عملکرد رئيس هيات‌مديره باشگاه استقلال قابل پذيرش نبوده است.

خروجي هيات‌مديره

بعداز شايعات فراواني که پيرامون برکناري محمود فکري از هدايت استقلال مطرح شد، اما در نهايت در نشست آنلاين هيات‌مديره اين باشگاه برکناري و پايان همکاري فکري رأي نياورد و به اين ترتيب اين مربي به کار خود در اين تيم ادامه خواهد داد. قرار است هيات‌مديره استقلال از محمود فکري تا حد ممکن به حمايت بپردازد. تمرين روز چهارشنبه استقلال در 2 نوبت برگزار مي‌شود و آبي‌پوشان صبح و بعدازظهر براي ديدار با مس‌رفسنجان به تمرين خواهند پرداخت. استقلال هفته آينده در رفسنجان به مصاف مس خواهد رفت.

صحبت‌هاي فکري

محمود فکري گفت: باخت به سپاهان روز بد استقلال بود و اتفاقاتي در جريان بازي افتاد که در نهايت به شکست ما انجاميد. ما در روزهاي قبل از بازي سعي کرديم نقاط ضعف و قوت حريف را براي بازيکنان تشريح کنيم و براساس توانايي‌ها و ضعف حريف برنامه‌هاي خود را پياده کنيم، اما بروز برخي اتفاقات سبب شد که به هدف خود نرسيم. برخي از اين موارد و مشکلات را هواداران استقلال در روزهاي اخير متوجه شدند و برخي ديگر را طي روزهاي آتي بيان خواهيم کرد تا مردم در جريان قرار بگيرند. جا دارد از اين فرصت استفاده کنم و از همه هواداران واقعي استقلال بابت شکست مقابل سپاهان و از دست رفتن صدرجدول عذرخواهي کنم. به هر حال مسئوليت اين شکست با من است و بايد اين مسئوليت را بپذيرم و براي رفع مشکلات بيشتر تلاش کنيم. استقلال و شخص من اين فرازونشيب‌ها را زياد به‌ چشم ديده‌ايم و من اولين مربي نيستم که در استقلال با اين اعتراضات مواجه مي‌شوم و احتمالا آخرين آن هم نخواهم بود و اصلا هم نمي‌خواهم نتايجي که از نظر برخي خوب و از نظر برخي ضعيف بوده را توجيه کنم، اما شخصا به قولي که روزاول به هواداران استقلال دادم پايبند باشم و قول مي‌دهم با برخي تغييرات در تيم و تقويت آن فقط و فقط براي کسب عنوان قهرماني تلاش کنيم. وي در مورد انتقادات مطرح شده به کادرفني استقلال نيز پاسخ داد: روزاول که ما به استقلال آمديم دوستان معتقد بودند استقلالي‌ترين و کاربلدترين کادرفني به اين تيم آمده اما از هفته دوم که به فولاد در يک شرايط نابرابر باختيم عده‌اي گفتند اين کادر ضعيف است و بايد تغيير کند! هيچ انسان بدون ضعفي وجود ندارد و قبول دارم ما هم ضعف‌هايي داريم که بايد تلاش کنيم تا آنها را رفع کنيم اما واقعا چگونه کادري که از هفته دوم برخي به‌دنبال زدنش بودند بايد آرامش داشته و به کار خود را دنبال کند؟ شايد خيلي‌ها درست بگويند ولي من محمود فکري، فرزند استقلال هستم و نبايد آرامش تيم را با دست خودم به‌هم بزنم. من 14 سال در اين تيم بازي کردم و چندين سال هم به‌عنوان مربي در اين تيم فعاليت کردم. در همه اين سال‌ها هم استقلال کم و بيش مشکلاتي نظير زمين تمرين داشته و مربوط به امسال و پارسال نيست. من سعي کردم سياستي در پيش بگيرم که کمک حال باشگاه باشم نه اينکه باري بر شانه‌هاي باشگاه و هواداران اضافه کنم. نمي‌دانم ديگران در اين مواقع چه سياستي در پيش مي‌گيرند ولي من براي اينکه برخي مسائل و مشکلات براي استقلال دردسر مضاعف ايجاد نکند، آنها را تحمل کردم با اين اميد به اينکه روند رو به رشدي را شاهد باشيم و اکنون هم اميدوارم اگر دست به دست هم بدهيم و متحد باشيم خيلي از اين مشکلات از پيش‌رو برداشته مي‌شود. اينکه من از اتاق‌فکر تخريب استقلال حرف زدم بيش از همه اردوگاه دشمنان استقلال را مدنظر داشتم نه هواداران تيم را، اما بايد بپذيريم برخي از هواداران خودمان و کانال‌ها و پيج‌هايي که ادعاي استقلالي بودند يا از روي سادگي و يا با قصد و غرض در اردوگاه دشمن بازي کرده و مي‌کنند. مشکلات هميشه در استقلال بوده و امروز هم اين مشکلات هست ولي بايد کمک کنيم اين مشکلات را به حداقل برسانيم.

نظر پيشکسوت

منصور رشيدي پيشکسوت استقلال درباره اينکه محمود فکري بايد چه کار کند تا در روي نيمکت استقلال به‌عنوان سرمربي باقي بماند، تاکيد کرد: وقتي که استقلال زيبا بازي نمي‌کند و گام‌هاي رو به عقب برمي‌دارد، بدون‌شک مقصر کادرفني تيم است. فکري بايد بداند بازي‌کردن در ليگ‌برتر با ليگ يک فرق مي‌کند. قطعا در ليگ‌هاي پايين‌تر تيم بايد به هر شکلي شده امتيازات لازم را براي صعود به سطحي بالاتر جذب کند ولي در استقلال شرايط کاملا متفاوت است، چون هواداران انتظار بازي زيبا دارند و البته که ماندن در کورس قهرماني اهميت زيادي دارد. استقلال در حال حاضر امتياز از دست مي‌دهد و فوتبالي نه‌چندان جالب را ارائه مي‌کند. پيشکسوت تيم استقلال خاطرنشان کرد: با توجه به اينکه 15 هفته از رقابت‌هاي ليگ‌برتر گذشته و به نيمه‌راه رسيده‌ايم، فکري بايد نواقص تيمش را برطرف کند. البته که ايرادات در خطوط مياني و دفاعي مشهود است و با توجه به ممنوعيت جذب بازيکن خارجي، در فصل نقل‌وانتقالات کار دشواري پيش‌روي باشگاه است. سرمربي آبي‌پوشان بايد حداکثر دقت خود را به خرج دهد تا بتواند نفراتي جذب کند تا بتواند مشکلات تيمش را برطرف کند، ولي مساله اصلي اينجاست که در ابتدا بايد ايرادات فني تيم برطرف شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار