| کد مطلب: ۱۰۰۸۵۳۹
لینک کوتاه کپی شد

خبــــر

برگزاري جلسه معيشت؛ هفته آينده

ايسنا: نماينده کارگران در شوراي‌عالي کار از موکول‌شدن جلسه تعيين رقم سبد معيشت کارگران به هفته آينده خبر داد و فرافکني گروه کارفرمايي را دليل عدم تعيين رقم هزينه سبد معيشت کارگران در کميته دستمزد دانست. ناصر چمني با تشريح جزئيات چهارمين جلسه کميته دستمزد شوراي عالي کار، اظهار کرد: در حالي که قرار بود در آخرين جلسه کميته مزد در بهمن ماه هزينه سبد معيشت کارفرمايان مشخص شود، گروه کارفرمايي با اين توجيه که آنها هم دچار مشکل هستند خود را ناتوان از پرداخت دستمزد دانسته و اعلام کردند که دولت بايد به وظيفه خود در قبال کارفرمايان و کارگران عمل کند و افزايش دستمزد را برعهده بگيرد. او افزود: با توجه به اعلام خط معيشت 10 ميليون توماني از سوي بانک مرکزي، هزينه معيشت کارگران با احتساب خورد و خوراک، درمان، مسکن و اجاره‌بها، آموزش و تحصيل قطعا به همين رقم مي‌رسد.

حجم صادرات به کشورهاي عربي

آرمان ‌ملي: مديرکل دفتر عربي و آفريقايي سازمان توسعه تجارت ايران گفت: مجموع صادرات غيرنفتي ايران در 10 ماهه امسال نزديک به 28 ميليارد دلار برآورد شده که 10 ميليارد و 705 ميليون دلار از آن به کشورهاي عربي همسايه بوده است. به گزارش سازمان توسعه تجارت ايران، فرزاد پيلتن افزود: بررسي‌ها نشان مي‌دهد که از مجموع 28 ميليارد دلار صادرات ايران از ابتداي امسال تا پايان دي‌ماه، حدود 26 ميليارد و 146 ميليون دلار به 20 کشور نخست هدف انجام شده است. او ادامه داد: در اين فهرست همانند دوره 9 ماهه امسال، چين، عراق و امارات به ترتيب در رتبه‌هاي نخست تا سوم و کشورهاي قزاقستان، کويت و غنا به‌جاي کشورهاي ونزوئلا، کويت و قزاقستان در رتبه‌هاي 18 تا 20 قرار گرفته‌اند. پيلتن گفت: بررسي آمارها نشان مي‌دهد در مدت 10 ماهه امسال نزديک به 16 ميليارد و 646 ميليون دلار صادرات به 15 کشور همسايه انجام شده است.

افزايش سپرده‌هاي بانکي

آرمان ‌ملي: آمارهاي بانک مرکزي، از افزايش 6/41 درصدي مانده سپرده‌ها و 8/46 درصدي مانده تسهيلات بانکي در پايان آبان ماه 99 نسبت به مقطع مشابه سال قبل حکايت دارد. به گزارش بانک مرکزي، گزارش وضعيت کل مانده سپرده‌ها و تسهيلات ريالي و ارزي بانک‌ها و موسسات اعتباري به تفکيک استان در پايان آبان‌ماه سال 1399 حاکي از آن است که مانده کل سپرده‌ها بالغ بر 5/33323 هزار ميليارد ريال است که اين رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 081/10 هزار ميليارد ريال (6/41درصد) و نسبت به پايان سال قبل معادل 6/7160 هزار ميليارد ريال (4/26 درصد) افزايش داشته است. بالاترين مبلغ سپرده‌ها مربوط به استان تهران با مانده 9/18572 هزار ميليارد ريال و کمترين مبلغ مربوط به استان کهگيلويه و بويراحمد معادل 8/84 هزار ميليارد ريال است. مانده کل تسهيلات بالغ بر 7/25137 هزار ميليارد ريال است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل 1/8009 هزار ميليارد ريال (8/46درصد) افزايش داشته است.

اتصال سامانه انبارها با جامع تجارت

ايلنا: رئيس کل گمرک ايران اظهار کرد: در حال حاضر سامانه‌هاي گمرک و وزارت صمت به يکديگر لينک هستند اما براي شناسه قبض انبار قرار بر اين شد که تا پايان بهمن عملياتي شود، البته بستر آن آماده شده است. شناسه کالا هم در حدي که توافق شده 100درصد انجام مي‌شود. مهدي ميراشرفي درباره آخرين وضعيت اتصال دو سامانه انبارها و سامانه جامع تجارت تصريح کرد: در آخرين جلسات شوراي اجرايي فناوري، يک کارگروه تعامل‌پذيري ايجاد شد و براي اتصال دو سامانه پنج محور بين گمرک و صمت تعريف شد که بايد به اجرا برسند. او افزود:‌ سه مورد از آن به صورت 100درصد انجام شد، دو مورد اول يعني بحث شناسه يکتا قبض انبار و دوم، شناسه کالا با کار فني بايد در قسمت تکنيکال گمرک و صمت رخ دهد.

چرا آهن گران شد؟

تسنيم: رئيس اتحاديه فروشندگان آهن با اعلام اينکه نظام قيمت‌گذاري در بازار آهن مشکل دارد، گفت: نمي‌دانيم براساس کدام استدلال و يا شيوه‌نامه قيمت در بازار يک مرتبه افزايش پيدا مي‌کند. حميدرضا رستگار با اعلام اينکه گراني مسکن رکود بازار فروش آهن را تشديد کرده است، افزود: ساخت و ساز کاهش پيدا کرده، قيمت مسکن افزايش قابل توجهي داشته و همين امر با در نظر گرفتن کاهش قدرت خريد مردم بازار آهن را با رکود مواجه ساخته است. او با گلايه از اينکه علاوه براين با تغييرات نرخ ارز بازار آهن تحت تاثير قرار مي‌گيرد، اظهار کرد: ما چندين بار در قالب نامه اعلام کرده‌ايم نظام توزيع آهن و فولاد در بازار مشکل دارد. حتي ايراداتي به شيوه‌نامه دولت در بخش فولاد مطرح کرده‌ايم اما متاسفانه هيچ گوش شنوايي وجود ندارد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار