| کد مطلب: ۱۰۰۸۵۲۴
لینک کوتاه کپی شد

آمریکا و ۳ کشور اروپایی از فرصت استفاده کنند

آرمان ملي: سخنگوي دولت با بيان اينکه دولت اعتدالي در مقابل دو جريان افراط و تفريط و دو تحريف از استقلال انزوا و وابستگي سياسي حرکتي متعادل را سامان داد، گفت: دولت دوازدهم با مفهوم تعامل سازنده، که انعکاسي از تفسير اعتدالي از استقلال است با جهان ارتباط برقرار کرد و به اين ترتيب همه کوشش‌هاي آمريکايي - صهيونيستي براي مشروعيت‌بخشي بين‌المللي به تحريم ظالمانه و ضد‌ايراني را خنثي و بر‌ضد خود بدل کرد. ايسنا نوشت، علي ربيعي يادآور شد: دولت تا پايان کار خود سه امر تعامل سازنده با جهان در مقابل دو افراط و تفريط انزوا و وابستگي و تسليم شدن و در عرصه داخلي سياست مشارکت حداکثري در مقابل دو افراط و تفريط هرج‌و‌مرج‌طلب و عدم‌مشارکت را دنبال خواهد کرد. سخنگوي دولت تاکيد کرد: بودجه در سقف کل 6.854 هزار ميليارد تومان قرار گرفته که از 6.262 واگذاري دارايي‌‌هاي مالي و 225.1 واگذاري دارايي‌هاي سرمايه‌اي و 366.9 ساير درآمدها و به اندازه 04 هزار ميليارد تومان صرفه‌جويي لحاظ شد. ربيعي تاکيد کرد: تزريق واکسن آغاز شده و محموله‌هاي بعدي از کواکس، روسيه، چين و هند در حال بررسي و اقدام هستند. با اقدام به توليد داخلي ما قطعا در مورد واکسن با هيچ کاستي در آينده‌اي نزديک روبه‌رو نخواهيم بود. همکاران ما در ستاد ملي کرونا نگران مناسبت‌ها و مراسم‌هاي آتي که مي‌تواند موجب تجمع شود، هستند. سخنگوي دولت گفت: در اين مدت، واردات بيش از دوهزار و002 قلم از کالاها ممنوع و توليد داخلي افزايش پيدا کرده، ضمن اينکه به مسائل زيرساختي توجه ويژه‌اي شده است.

همچنان برجام را معتبر مي‌دانيم

ربيعي درباره سر رسيدن موعد قانون رفع تحريم‌ها در12فوريه و رفع نشدن تحريم‌ها وتصميم دولت در اين خصوص بيان کرد: بر اساس بند ششم قانون مجلس، از آنجايي که تحريم‌ها تا امروز لغو نشده، دولت و سازمان انرژي اتمي مجبور به تعليق اجراي داوطلبانه پروتکل الحاقي است که موجب کاهش نظارت‌ها و بازرسي‌هاي فراپادماني آژانس بين‌المللي انرژي هسته‌اي خواهد شد. وي افزود: اين مساله امري زمان‌بر نيست و وقتي موعد آن برسد، اجراي داوطلبانه پروتکل مي‌تواند به سرعت متوقف شود. ايران عضو پادمان است و بر اساس تعهدات پادماني، بخش عمده‌اي از نظارت‌ها، يعني نظارت‌هايي که در چارچوب پروتکل الحاقي نيستند، باقي خواهند ماند. ربيعي تاکيد کرد: بنابراين توقف اجراي داوطلبانه پروتکل به معناي قطع همکاري با آژانس نيست. اين همکاري ادامه خواهد داشت و جمهوري اسلامي ايران قطعا طي نامه‌اي همه موارد را از قبل به اطلاع آژانس خواهد رساند، کما‌اينکه تا‌کنون نيز چنين کرده است. وي ادامه داد: روشن است که اين اقدام خلاف ميل باطني و به دليل تعلل آمريکا در لغو تحريم‌ها و انجام تعهداتش بر اساس قطعنامه 2231 شوراي امنيت سازمان ملل متحد انجام مي‌گيرد. ربيعي تاکيد کرد: ما همچنان برجام را توافقي معتبر و بهترين توافق ممکن مي‌دانيم و آماده‌ايم فورا و در صورت بازگشت آمريکا و ساير طرف‌هاي توافق به تعهدات‌شان تمامي گام‌هاي برداشته شده بر اساس پاراگراف 63 برجام را به وضعيت اوليه در توافق برجام بازگردانيم. سخنگوي دولت گفت: اميدواريم سه کشور اروپايي و آمريکا از فرصت کوتاه باقي مانده استفاده کنند و اجازه ندهند دستيابي به راه‌حل‌هاي ديپلماتيک در رسيدگي به اختلاف غيرضروري بغرنج‌تر شود.

جزئيات پاسخ رهبري به نامه جهانگيري

وي درباره جزئيات پاسخ رهبري به نامه‌اي در خصوص بودجه سال آينده گفت: با معاون اول رئيس‌جمهور، صحبتي در اين زمينه داشتم. طبق گفته آقاي جهانگيري، در اين نامه به موضوعات مختلفي اشاره شده بود. از جمله با اشاره به تغييرات کميسيون تلفيق در خصوص لايحه بودجه 0041، تاکيد مي‌شود که اين تغييرات، به معيشت مردم لطمه مي‌زند. ربيعي درباره واکنش دولت به اقدامات روز 22بهمن و اهانت به رئيس‌جمهور گفت: متاسفانه آنچه در اصفهان رخ داده، فقط توهين به رئيس‌جمهور نبوده بلکه به نحوي حمله به تدابير رهبري و ايجاد اختلال در اين تعابير بوده است. در حرکتي که توسط عده‌اي در ايجاد تفرقه صورت گرفته و مغاير با روح 22بهمن بوده، مساله، فرد نيست؛ بلکه جرياني است که در درازمدت به دنبال توهين به جمهوري و ملت است. سخنگوي دولت درباره اقدامات معاون حقوقي رئيس‌جمهور در خصوص توهين به روحاني در اصفهان گفت: در مورد نامه معاون اول رئيس‌جمهور، رئيس قوه قضائيه فعلا دستور رسيدگي داده است. معاونت حقوقي هم در مورد وقايع اصفهان اعلام شکايت به دادستاني کرده است. دادستاني اصفهان هم اعلام کرده به جهت اينکه رئيس‌جمهور از ارکان نظام است و با توجه به جنبه عمومي حفظ نظم رسيدگي را آغاز کرده است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار