| کد مطلب: ۱۰۰۸۵۰۲
لینک کوتاه کپی شد

عبدالرحمان شاه‌حسینی:

در رسیدگی به پرونده «منشا» نباید معطل کنند!

گادوين منشا مهاجم گل‌گهر سيرجان در ديدار تيمش با نساجي‌مازندران پس از به‌ثمررساندن گل پيروزي، حرکتي غيراخلاقي و به‌دور از شئونات را انجام داد. عبدالرحمن شاه‌حسيني رئيس پيشين کميته انضباطي فدراسيون در اين خصوص صحبت کرد.

در مـــورد خوشحالي غيراخلاقي گادوين منشا و حکم احتمالي کميته انضباطي چه نظري داريد؟

از دو باب بايد به اين موضوع بپردازيم. اول اينکه بحث ساختار قرارداد باشگاه‌ها با بازيکن بسيار اهميت دارد که من 20 سال است به اين موضوع اشاره مي‌کنم. بايد به‌نوعي با بازيکن قرارداد بسته شود که به اخلاق و ارکان قضائي کمک کند. باشگاه‌ها به‌دنبال نتيجه‌گرايي هستند و همواره در غفلت به‌سر مي‌برند. آنها مي‌توانند بندي را در قرارداد با بازيکنان بگنجانند که مانع تخلف انضباطي و تضرر باشگاه و همچنين جامعه فوتبال شود. با وجود چنين بندي مبلغ قابل‌توجهي از قرارداد بازيکن کسر مي‌شود. هر عملي که مطابق کدهاي انضباطي تخلف محسوب شود، با رعايت عدل، انصاف و انضباط بايد با برخورد قاطع همراه شود تا متخلف يا متخلفان نتوانند بدون پاسخگويي به رفتار زشت‌شان به زندگي ادامه دهند. البته که نوع تخلف بايد مشخص باشد و هر عملي که باعث جريحه‌دارشدن احساسات عمومي شود مسلما نيازمند رسيدگي کامل است.

فعلا براي وي دستور موقت صادر شده است!

در تعيين حکم، نوع تخلف و سابقه فرد بايد بدون اغماض منجر به صدور حکم انضباطي شود. الان که دستور موقت براي گادوين منشا صادر شده، کار 100 درصد قانوني بوده است. البته در رسيدگي به اين پرونده خيلي نبايد معطل کنند تا ايجاد شائبه نشود و چون فيلم و عکس از رفتار اين بازيکن موجود است، مي‌توان بلافاصله پس از بررسي رأي قاطعي صادر شود. حرکات غيرورزشي که باعث تحريک احساسات عمومي مي‌شود، در اين فصل آثار کمتري داشته چون خوشبختانه همه‌گيري کرونا باعث شده تا مسابقات بدون تماشاگر برگزار شود و انعکاس رفتار زشتي نظير گادوين منشا به سکوها نرسد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار