| کد مطلب: ۱۰۰۸۴۵۲
لینک کوتاه کپی شد

خبــــر

ارسال گزارش تسهيلات بانکي

وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: به‌زودي گزارشي از نحوه ارائه تسهيلات بانکي به کميسيون اقتصادي مجلس ارسال مي‌شود. به گزارش صداوسيما، فرهاد دژپسند در حاشيه نشست کميسيون اقتصادي مجلس، افزود: در اين جلسه نقش بانک‌ها در حوزه اقتصاد کشور مورد بحث و بررسي قرار گرفت و برخي مسائل حاشيه‌اي نيز مطرح بود از جمله اينکه آيا در اعطاي ارائه تسهيلات از سوي بانک‌ها نسبت‌ها رعايت مي‌شود يا نه؟ او ادامه داد: در اين زمينه قرار شد يک گزارش مکتوب توسط وزارت اقتصاد و دارايي تهيه و به کميسيون اقتصادي مجلس ارائه شود. وزير اقتصاد همچنين در خصوص آخرين وضعيت بازار سرمايه و بورس، گفت: با توافقي که با رئيس جديد بورس صورت گرفته است، مقرر شد در خصوص مسائل مربوط به بازار سرمايه و بورس فقط ايشان اظهار نظر کنند.

نفت در يک قدمي 64 دلار

قيمت نفت در معاملات ديروز افزايش پيدا کرد و نفت برنت در آستانه ورود به کانال 64 دلار قرار گرفت. به گزارش ايرنا، قيمت نفت در ادامه روند افزايش خود در هفته گذشته، ‌ در معاملات خود با رشد همراه شد تا اميدها به رسيدن قيمت نفت به بالاي 64 دلار در هر بشکه افزايش پيدا کند. افزايش قيمت نفت در معاملات اگرچه همچنان تحت تاثير افزايش تقاضا براي نفت اتفاق افتاد، اما شيوع کرونا در جهان اجازه رشد بيشتر قيمت‌ها را نداد. عامل ديگري که بر قيمت نفت تاثيرگذار بود، احتمال افزايش تنش‌ها در خاورميانه است. قيمت نفت روز گذشته به بالاترين رقم خود در بيش از يک سال گذشته رسيد، زيرا عربستان اعلام کرده است که پهپادي مملو از مواد منفجره را سرنگون کرده و اين مساله نگراني از تنش‌هاي تازه در خاورميانه را افزايش داده است.

ماليات‌ستاني از اينفلوئنسرها

معاون سازمان امور مالياتي درباره وضعيت مالياتي فعالان فضاي مجازي، گفت: تمام اينفلوئنسرها و سلبريتي‌ها درآمدشان از اين محل مشمول ماليات مي‌شود و بهتر است خودشان آن را ابراز کنند، چرا که مکانيزم‌هاي لازم براي رسيدن به اين درآمد تعبيه شده و براساس آن به ميزان دريافتي و درآمد افراد مي‌رسيم. يکي از اين روش‌ها، حساب‌هاي بانکي است. علاوه بر آن از يک سيستم مانند سامانه پايانه فروشگاهي و حساب‌هاي بانکي که متصل به دستگاه‌هاي ابزار پرداخت و چه آنهايي که متصل نيستند که به استناد قانون بايد حساب‌هاي شخصي و تجاري خود را جدا کنند، ماليات گرفته مي‌شود. محمود عليزاده افزود: تحت هر شرايطي حساب‌هاي بانکي پاسخ اين موضوع را خواهد داد. براساس آن، دريافتي و درآمدهاي ناشي از اين فعاليت‌ها رديابي مي‌شود. سازمان مالياتي به صورت هوشمند و با تکنولوژي موجود براي رسيدن به اين درآمدها ورود مي‌کند.

برقرار بودن پروازهاي ايران و عراق

سخنگوي سازمان هواپيمايي کشوري گفت: پروازهاي شرکت‌هاي هواپيمايي عراقي با رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي بين دو کشور در هفته جاري از سرگرفته شده است و منعي براي صدور مجوز پروازها به عراق وجود ندارد. به گزارش ايسنا، محمد حسن ذيبخش درباره وضعيت پروازهاي عراق، اظهار کرد: پس از شيوع ويروس کرونا، محدوديت‌هاي سفر در برخي مسيرهاي پروازي اعمال شد که پرواز ايران به عراق نيز مشمول اين محدوديت ها قرار گرفت. او افزود: با توافقات صورت گرفته بين دو کشور مقرر شد پرواز شرکت هواپيمايي عراقي در مسير تهران- نجف- تهران و مشهد- نجف- مشهد از هفته جاري برقرار شود و در حال حاضر محدوديتي براي صدور مجوز به شرکتهاي هواپيمايي ايراني وجود ندارد. سخنگوي سازمان هواپيمايي کشوري با بيان اينکه در حال حاضر امکان سفر هوايي براي مسافران عادي وجود دارد يا خير؟ ادامه داد: مقرر شد تا پروازهاي شرکت هاي هواپيمايي اين کشور به ايران از سر گرفته شود.

صادرات بسيارمحدود لوازم خانگي

نايب رئيس اتحاديه فروشندگان لوازم خانگي اظهار کرد: يک ماشين لباسشويي ايراني با برند خوب در بازار داخل حدود 10 تا 11 ميليون تومان قيمت دارد در حالي که در کشورهاي حوزه‌هاي خليج فارس، ماشين‌هاي لباس‌شويي با برندهاي معروف با معيار دلار 25 هزار توماني، حدود شش ميليلون تومان هستند. محمدحسين اسلاميان در گفت‌وگو با ايلنا در مورد وضعيت صادرات لوازم خانگي، افزود: صادرات ما در حوزه لوازم خانگي بيشتر معطوف به بخاري، کولر و آبگرمکن است. ما در صورتي مي‌توانيم صادرکننده موفقي باشيم و سهمي از بازار لوازم خانگي در کشورهاي اطراف خود داشته باشيم. او ادامه داد: طبق آخرين اطلاعاتي که داريم بيشتر صادرات ما براي اين اقلام به کشورهاي عراق، افغانستان و اردن بوده و صادرات ما در لوازم خانگي بسيار محدود است. با اينکه ما قابليت توليد انبوه و با کيفيت کالا را داريم، صادرات به دلايل گفته شده بسيار محدود است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار