| کد مطلب: ۱۰۰۸۴۴۸
لینک کوتاه کپی شد

خبــــر

معافيت مالياتي سهام عدالت اموات

تسنيم: رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور در ابلاغيه آزادسازي سهام عدالت اعلام کرد: سهام عدالت به‌عنوان دارايي‌هاي ماترک متوفيان معاف از ماليات است. اميد علي پارسا، در ابلاغيه به ادارات کل امور مالياتي سراسر کشور احکام مالياتي آئين‌نامه اجرايي آزادسازي سهام عدالت را ابلاغ کرد. بر اساس تبصره سه ماده دو اين ابلاغيه، سهام عدالت به‌عنوان دارايي‌هاي ماترک متوفيان تا تاريخ يکم مرداد ماه امسال معاف از ماليات موضوع بند يک ماده 17 و ماده 143 و ماده 143 مکرر قانون ماليات‌هاي مستقيم است. همچنين شرکت‌هاي سهام عدالت استاني بايد از روش حسابداري خالص ارزش فروش استفاده کرده و افشاهاي لازم را بر اساس استاندارهاي حسابداري در صورت‌هاي مالي انجام دهند.

طرح تهاتر برق و برنج

ايلنا: بار ديگر تهاتر برق با برنج مطرح شده؛ اين‌بار طرف تهاتر، پاکستان است. اما به گفته کارشناسان، همچنان مشکلات بانکي ناشي از تحريم‌هاي سختگيرانه آمريکا اجازه اين تهاتر را نمي‌دهد، ضمن اينکه ثبت سفارش به شکل تهاتر در بندهاي تجاري کشور نيامده است. مسيح کشاورز، دبير انجمن واردکنندگان برنج ايران، با اشاره به سوابق پيشنهاد ايران براي تهاتر برق با پاکستان، اظهار کرد: همچنان اين موضوع در حد پيشنهاد باقي مانده است و مهمترين مشکل که همان همکاري بانک‌هاي پاکستان است پابرجاست. او ادامه داد: علاوه بر مشکل نبود همکاري بانک‌هاي پاکستان ما با مشکل نبود تعريف مشخصي از ثبت‌سفارش به شکل تهاتر در بندهاي تجاري کشور و بانک مرکزي ايران نيز روبه‌رو هستيم. کشاورز تاکيد کرد: البته شرکت‌هايي هستند که حاضرند به‌عنوان واسطه در ايران بهاي کالا را به ريال دريافت و در پاکستان با روپيه خريد کنند، اما قابل اعتماد نيستند.

قيمت بليت قطار افزايش نيافت

ايسنا: در پي انتقاد نمايندگان مجلس به افزايش يافتن قيمت بليت قطار، رئيس انجمن صنفي شرکت‌هاي حمل‌ونقل ريلي اعلام کرد: قيمت بليت قطار افزايش پيدا نکرده است و تنها 25 درصد از قيمت بليت صندلي‌هاي خالي را از مسافران دريافت مي‌کنيم. طي روزهاي گذشته نمايندگان مجلس نسبت به افزايش‌يافتن قيمت بليت قطار انتقاد کردند. محمدرضا رضايي کوچي- رئيس کميسيون عمران مجلس- در اين باره گفت: مساله اين است که اگر قصد داريم بار مسافر را از جاده‌ها به سمت قطار ببريم بايد براي مردم جاذبه ايجاد کنيم و در گام اول بايد از نظر اقتصادي براي مردم به‌صرفه باشد تا آنها شبکه ريلي را ترجيح دهند اما افزايش قيمت بليت قطار منجر به هدايت مسافر از حوزه ريلي به سمت جاده‌ها مي‌شود. اين اظهارات در حالي مطرح شده است که محمد رجبي- رئيس انجمن صنفي شرکت‌هاي حمل‌ونقل ريلي- اظهار کرد: قيمت بليت قطار افزايش پيدا نکرده است.

ريسک بالاي معاملات بورس

ايرنا: عضو شوراي عالي بورس با اشاره به ريسک بالاي بازار سرمايه، گفت: سهامداران نبايد منابع مالي ضروري خود را وارد بازار سرمايه کنند، در زمان روند صعودي بازار شاهد بوديم که برخي از سهامداران اقدام به فروش مسکن و خودرو کرده و پول آن را وارد بورس مي‌کردند. سعيد اسلامي با تاکيد بر اينکه بازار سرمايه در ذات خود داراي هيجان است، افزود: اکنون با توجه به بزرگ‌شدن بازار و نزديک‌شدن به زمان انتخابات، کم‌وبيش شاهد مطرح‌شدن اظهار نظرهايي هستيم که هدف آن در راستاي تامين منافع سهامداران نيست. او با اشاره به سهامداران و نحوه سرمايه‌گذاري آنها در بازار ادامه داد: توصيه ما به سهامداران اين است که به‌جاي بررسي اخبار سياسي به موضوعات اقتصاد کلان و اخبار صنايع و شرکت‌ها توجه کنند و براي سرمايه‌گذاري در بازار سهام به‌خصوص در زماني که بازار وارد فاز هيجاني مي‌شود، نگاه سهامداران به بازار بايد بلندمدت باشد.

افزايش قيمت خودرو

ايلنا: رئيس اتحاديه نمايشگاه‌داران خودروي تهران اظهار کرد: بازار خودرو بعد از نوسانات قيمت ارز نوسانات جزئي داشت که از روز يکشنبه آرام‌تر شده است. کاهش قيمتي که از يکم بهمن ماه با ريزش قيمت ارز به کانال 23 هزار تومان اتفاق افتاده بود دوباره به قيمت قبل خود بازگشت و در اين مدت حدود پنج درصد افزايش يافت. سعيد موتمني اظهار کرد: چند روزي است که قيمت ارز تغيير خاصي نداشته است و امکان اينکه فروشندگان بيشتري به بازار بيايند وجود دارد. او با اشاره به نرخ روز خودرو خاطرنشان کرد: پرايد 108 تا 109 ميليون تومان، تيبا صندوقدار 114 تا 115 ميليون تومان، پژو 206 تيپ 2 حدود 195 تا 197 ميليون تومان، پژو 405 حدود 186 تا 187 ميليون تومان، سمند 186 تا 188 ميليون تومان، هايما مونتاژي 690 ميليون تومان و جک s5 حدود 635 ميليون تومان خريدوفروش مي‌شوند البته اين قيمت‌ها حدودي است. در هر صورت فروشنده در بازار وجود دارد و خريدار مي‌تواند زمان بگذارد تا با قيمت پايين‌تري خودرو تهيه کند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار