| کد مطلب: ۱۰۰۸۴۳۷
لینک کوتاه کپی شد

خــــبر کوتــــاه

پخش زنده سخنراني رهبر انقلاب در سالروز قيام 29 بهمن مردم تبريز

حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي به‌ مناسبت سالروز قيام 29 بهمن مردم تبريز در سال 1356، از طريق ارتباط تصويري با مردم آذربايجان‌شرقي سخن خواهند گفت. اين برنامه ساعت 10:30 روز چهارشنبه 29 بهمن، به صورت زنده از شبکه‌هاي رسانه‌ ملي و همچنين از پايگاه اطلاع‌رساني KHAMENEI.IR و حساب‌هاي اين پايگاه در شبکه‌هاي اجتماعي پخش خواهد شد. هر سال به مناسبت سالروز قيام مردم تبريز در 29 بهمن 1356، هزاران نفر از اقشار مختلف مردم استان آذربايجان‌شرقي، با حضور در حسينيه‌ امام خميني(ره) با رهبر انقلاب ديدار مي‌کردند که به علت رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي مقابله با ويروس کرونا، اين ديدار از طريق ارتباط تصويري با مردم حاضر در مصلاي تبريز انجام خواهد شد.

توقيف کشتي غيرمجاز صيد ترال

مديرعامل تعاوني صيادان گناوه گفت: يک فروند شناور غيرمجاز حين صيد ممنوع ترال در آب‌هاي اين شهرستان توسط گشت پايگاه درياباني توقيف و به اسکله تعاوني صيادان انتقال يافت. عبدا... بويراتي افزود: اين شناور که در آب‌هاي ساحلي نزديک به شهرستان گناوه در استان بوشهر درحال صيد بود، در حين گشت‌زني درياباني شناسايي و توقيف شد. وي اظهارکرد: اين شناور با اداوت و تجهيزات و ماهي‌هاي صيدشده به همراه سرنشينان آن توقيف و به مراجع قضايي معرفي شدند. مديرعامل تعاوني صيادان گناوه گفت: يک شناور ديگر نيز که همراه با شناور توقيف‌شده حين صيد متواري شده بود، ناخداي آن توسط درياباني دستگير شده‌است. وي از پايگاه درياباني شهرستان گناوه به‌خاطر شناسايي و توقيف شناورهاي غيرمجاز صيد‌ ترال تقدير کرد.

ژاپن دارايي‌هاي بلوکه‌شده ايران را آزاد کند

وزير خارجه کشورمان در گفت‌وگويي با کيودو نيوز خواستار آزادي دارايي‌هاي بلوکه‌شده ايران در ژاپن شد. محمدجواد ظريف با اشاره به اينکه ژاپن دوست خوب ايران است و با آمريکا نيز روابط خوبي دارد، اظهار کرد: ما انتظار داريم که ژاپن به عنوان يک دوست رفتار کند؛ خصوصا زماني که پاي قوانين بين‌المللي وسط مي‌آيد. به گفته وي دارايي‌هاي بلوکه شده ايران در ژاپن و کره‌جنوبي چيزي حدود 10 ميليارد دلار هستند. تخمين زده مي‌شود سهم ژاپن - که عموما سود حاصل شده از صادرات نفت خام به ژاپن است - کمي کمتر از 3 ميليارد دلار است. وي همچنين اشاره داشت که از سرمايه‌هاي بلوکه‌شده مي‌توان براي خريد غذا و دارو از جمله واکسن براي ويروس کرونا استفاده کرد.

عمان، خواهان بازگشت آمريکا به برجام

وزير خارجه عمان با اشاره به روابط خوب کشورش با ايران و آمريکا، از آمادگي کشورش براي حل تنش‌ها در منطقه خبر داد. بدر البوسعيدي گفت: سياست خارجه کشور عمان بر اساس همکاري و صلح است . ما آماده هستيم از هر طريقي کمک کنيم تا نابساماني و تنش‌هاي منطقه به پايان برسد. ما روابط بسيار خوبي با ايران داريم و همزمان با آمريکا نيز روابط خوبي داريم. البوسعيدي گفت: معتقدم راه کانال‌هاي ارتباطي مستقيم ميان تيم‌هاي سياست خارجي واشنگتن و تهران باز است و مانعي براي فعال کردن اين کانال‌ها نمي‌بينم. وزير خارجه عمان گفت: توافق هسته‌اي ايران مهمترين دستاورد آمريکا در منطقه در طول چندين سال است و بازگشت به اين توافق به نظر من اقدام تکميلي مهمي براي اين دستاورد به شمار مي‌رود و در آينده نيز نتايج بسيار خوبي به دنبال خواهد داشت. وزير خارجه عمان پيش از اين نيز تاکيد کرده بود که کشورش آماده کمک به تهران و واشنگتن براي احياي برجام است.

اختلاف مقامات صهيونيستي با نتانياهو

برخي رسانه‌هاي صهيونيستي اعلام کردند مقامات امنيتي اين رژيم از تصميم نتانياهو در انتخاب مسئول پرونده ايران به شدت ناراضي هستند. برخي رسانه‌هاي صهيونيستي اعلام کردند منابع امنيتي اسرائيلي از تصميم بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير اين رژيم در انتخاب مئير بن شابات، رئيس شوراي امنيت داخلي رژيم صهيونيستي به عنوان مسئول ارتباط با دولت آمريکا و ديگر کشورهاي بزرگ در خصوص مساله ايران انتقاد دارند. روزنامه يديعوت آحارنوت با اشاره به اينکه برخي منابع امنيتي بلند‌پايه به تصميم نتانياهو انتقاد کرده‌اند به نقل از اين منابع نوشت: بن شابات به زبان انگليسي صحبت نمي‌کند و ايران‌ را به طور کامل نمي‌شناسد. علاوه بر اين او با اعضاي دموکرات دولت آمريکا، که از مهندسان برجام به شمار مي‌روند نيز ارتباط ندارد و در هر مکالمه حساس با مسئولان آمريکايي از مترجم استفاده مي‌کند.

جديدترين مصوبات کميسيون ماده10

دبير کميسيون ماده 10 قانون نحوه فعاليت احزاب و گروه‌هاي سياسي گزارشي از مصوبات سيزدهمين جلسه کميسيون ماده 10 ارائه کرد. وحيد امرايي گفت: در جلسه اين کميسيون، شرايط مسئول شعبه استاني حزب پيشرو اصلاحات در استان اردبيل، مسئولين شعب استاني حزب پيشروي اصلاحات، حزب موتلفه اسلامي‌، انجمن اسلامي مهندسان ايران و حزب مردم‌سالاري در استان آذربايجان‌شرقي، مسئول شعبه استاني حزب حاميان انقلاب اسلامي و حزب تدبير و توسعه ايران اسلامي در استان آذربايجان غربي و مسئول شعبه استاني سازمان معلمان ايران در استان سمنان و سازمان معلمان ايران در استان کردستان بررسي و تاييد شد. وي افزود: در سيزدهمين جلسه کميسيون ماده 10 قانون نحوه فعاليت احزاب و گروه‌هاي سياسي در سال 99، تقاضاي صدور پروانه فعاليت جمعيت اصلاح اسلامي استان تهران بررسي و با انجام اصلاحات جزئي در اساسنامه و مرامنامه تاييد شد که جزئيات مصوبه به حزب ابلاغ خواهد شد. امرائي با بيان اينکه در اين جلسه، گزارش مجمع عمومي چند حزب و گروه سياسي مورد بررسي قرار گرفت، اظهار کرد: گزارش مجمع عمومي کانون اسلامي فارغ‌التحصيلان شبه‌قاره هند و انتخابات شوراي مرکزي و بازرسان اين تشکل بررسي و تاييد شد. گزارش مجمع عمومي انجمن اسلامي مهندسين خراسان‌رضوي و انتخابات شوراي مرکزي و بازرسان اين حزب بررسي و تاييد شد. وي اضافه کرد: گزارش مجمع عمومي و انتخابات شوراي مرکزي و بازرسان حزب موتلفه اسلامي نيز بررسي و تاييد شد که جزئيات مصوبات مذکور به اين احزاب ابلاغ خواهد شد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار