| کد مطلب: ۱۱۰۳۷۷۴
لینک کوتاه کپی شد

همه چیز در مورد نحوه توقیف ملک قولنامه ای

برای اینکه هیچگاه به مشکلاتی از قبیل توقیف ملک قولنامه ای برنخوردید باید هنگام خرید ملک های قولنامه ای با یک کارشناس زبده مشاوره نمایید. کارشناسان مجموعه مفروز با چندین سال تجربه آماده ارائه خدمات به شما برای خرید ملک قولنامه ای بدون دردسر هستند تا شما با خیالی راحت یک معامله را انجام دهید.

همه چیز در مورد نحوه توقیف ملک قولنامه ای

یکی از قوانین ایران که می‌توان از آن برای مشخص کردن شرایط یک ملک استفاده کرد توقیف اموال قولنامه‌ای است. شخصی که دارای یک ملک باشد و از آن تنها یک قولنامه داشته باشد را نمی‌توان به عنوان مالک رسمی آن ملک شناخت و باید مدارک بیشتری را برای مالکیت خود ارائه کند. در صورتی که یک ملک چندین صاحب پیدا کند باید توقیف اموال را انجام داد تا با بررسی‌های لازم مالک اصلی ملک را پیدا کرد. توقیف اموال قولنامه طی شرایط و مراحل مختلفی انجام می‌شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر و شناخت یک مجموعه مناسب برای دریافت خدمات حقوقی این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

توقیف اموال چیست؟

توقیف اموال یعنی حق مالکیت یا استفاده از یک ملک را از افراد مختلف گرفت و ملک را به تعلیق درآورد. توقیف اموال توسط دولت یا نهادهای قانونی انجام می‌شود و به معنای موقتی کردن و کنترل اموال یک فرد است. با استفاده از ابزارهای حقوقی می‌توان شرایط یک ملک را بررسی کرد و آن را معلق کرد. توقیف اموال به عنوان یک هدف قانونی نیز شناخته می‌شود و از آن می‌توان به توقیف موقت، نهایی، توقیف جلب، توقیف داوطلبانه، اجباری و غیره اشاره کرد.

توقیف اموال قولنامه ای چگونه است؟

اگر با استفاده از یک قولنامه فروش انتقال اموال شخصی را متوقف کنید یعنی توقیف اموال قولنامه انجام شده است. در این شرایط فردی که قولنامه را صادر کرده می‌‌تواند فروش یا انتقال اموال را در حالت تعلیق قرار دهد. از شرایط این کار می‌توان به عدم پرداخت قسط و تعهدات اشاره کرد. اگر مشکلات قانونی نیز در یکی از اموال فرد وجود داشته باشد می‌توان توقیف اموال قولنامه‌ای را انجام داد. شرطی که برای توقیف ملک قولنامه‌ای مشخص می‌شود باید حتماً در قولنامه ذکر شده باشد و این کار با رضایت طرفین انجام خواهد شد.

به منظور تضمین اجرای یک تعهد یا پرداخت بدهی در قراردادها از توقیف ملک قولنامه استفاده می‌کنند. در این شرایط مالکیت یک ملک به فرد توقیف کننده منتقل می‌شود و تا زمانی که تعهدات اجرا نشوند و بدهی‌ها پرداخت نشوند این ملک در حالت تعلیق است. در این شرایط توقیف کننده حق استفاده از ملک را نداشته و اگر تعهدات مربوطه توسط مالک ملک به او پرداخته شود می‌تواند ملک را به خودش بازگرداند.

آیا می توان ملک قولنامه ای را توقیف کرد؟

اگرچه می‌توان ملک قولنامه‌ای را توقیف کرد اما باید بگوییم که این کار به راحتی قابل انجام نیست و باید شرایط بسیار محکمی را برای این کار داشت. اگر شاهدانی وجود داشته باشند که بتوانند مبنی بر مالکیت شخص بدهکار نسبت به ملک قولنامه شهادت دهند امکان توقیف اموال وجود خواهد داشت. اگر مالکیت بدهکار برای دادگاه ثابت نشود نمی‌توان ملک قولنامه را توقیف کرد.

زمانی که شکایت انجام می‌شود باید استعلام جریان ثبتی ملک و اطلاعات دقیق آن انجام شود، اگر پاسخ استعلامات این باشد که شخص بدهکار مالک نیست نمی‌توان ملک را توقیف کرد. در صورتی که فرد طلبکار به قولنامه دسترسی داشته باشد و بتواند ثابت کند که پلاک ذکر شده در قولنامه از مالک قبلی خریداری شده باز هم نمی‌توان ملک را توقیف کرد. در برخی از مناطق کشور بسیاری از اموال به صورت قولنامه مورد استفاده قرار می‌گیرند و این باعث شده که مشکلات زیادی برای آنها ایجاد شود.

همه چیز در مورد نحوه توقیف ملک قولنامه ای

شرایط و چگونگی توقیف ملک قولنامه ای

با توجه به قوانین و مقررات ذکر شده درون قولنامه، توقیف ملک قولنامه‌ای متفاوت است. اگر شخصی قصد توقیف اموال فرد بدهکار را داشته باشد باید با مراجعه به مراجع قضایی این کار را انجام دهد. زمانی که فرد طلبکار بر اساس قانون تصمیم به توقیف اموال فرد بدهکار بگیرد، بدهکار می‌تواند برای رفع توقیف اموال خود از روش‌های مختلف استفاده کند. اگر اموال بدهکار در اختیار فرد دیگری قرار داشته باشد و این شخص ادعا کند که صاحب ملک فرد بدهکار است می‌تواند از توقیف اموال جلوگیری کند.

با اعتراض شخص ثالث هم توقیف اموال انجام نمی‌شود. در صورتی که بدهی از طرف بدهکار به طلبکار پرداخت شود و یا توقیف اموال منجر به تلف شدن یک سرمایه شود از این کار جلوگیری می‌شود. گاهی اوقات سندی که طلبکار برای درخواست توقیف ملک استفاده می‌کند تقلبی است و این باعث می‌شود که نتواند این کار را انجام دهد. زمانی که یک قولنامه بین طرفین نوشته می‌شود شرایطی در آن ذکر می‌شود که با استفاده از آن شرایط و نکاتی که برای پرداخت قسط‌ها و بدهی‌ها صورت گرفته می‌توان شرایط بهتری برای توقیف ملک به وجود آورد.

روش های قانونی توقیف ملک قولنامه‌ای

برای توقیف ملک قولنامه‌ای روش‌های قانونی مختلفی وجود دارد که می‌توان با استفاده از این روش‌ها این کار را به راحتی انجام داد. در بسیاری از موارد، توقیف ملک از طریق مراجع قضایی با حکم قضایی انجام می‌شود. اگر شما بخواهید یک ملک قولنامه‌ای را به دلیل عدم پرداخت بدهی خریدار به حالت تعلیق درآورید و آن را توقیف کنید باید ابتدا به مراجع قانونی مراجعه کرده و شکایت خود را انجام دهید.

امروزه مجموعه‌های مختلفی وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توانید از یک مسیر میانبر استفاده کرده و به صورت قانونی و راحت این کار را انجام داد. برای دریافت مشاوره برای خرید ملک قولنامه‌ای هم می‌توانید از خدمات این مجموعه‌ها استفاده کنید.

خدمات مشاوره برای خرید ملک قولنامه ای توسط کارشناسان مجموعه مفروز

برای اینکه هیچگاه به مشکلاتی از قبیل توقیف ملک قولنامه ای برنخوردید باید هنگام خرید ملک های قولنامه ای با یک کارشناس زبده مشاوره نمایید. کارشناسان مجموعه مفروز با چندین سال تجربه آماده ارائه خدمات به شما برای خرید ملک قولنامه ای بدون دردسر هستند تا شما با خیالی راحت یک معامله را انجام دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به نشانی https://mafrooz.com/advice-on-buying-a-property/ مراجعه نمایید.

نگران هزینه‌های خدمات ارائه شده توسط این مجموعه نباشید زیرا با شرایط عالی که در اختیار مراجعه کنندگان قرار می‌دهند. خرید زمین های متراژ بالا هم توسط کارشناسان این مجموعه به راحتی قابل انجام است. شما با مراجعه به سایت مجموعه مفروز می‌توانید از خدمات متنوع این مجموعه مطلع شوید.

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار