| کد مطلب: ۱۱۱۴۴۸۳
لینک کوتاه کپی شد

سفر ناگهانی مدیرعامل تسلا به چین

ایلان ماسک - مدیرعامل شرکت تسلا - در سفری از پیش اعلام نشده، وارد چین شد. نرم‌افزارهای مرتبط با خودروهای کاملا خودران تسلا از جمله مسائلی است که ماسک درباره آن با مقامات چینی بحث خواهد کرد.

سفر ناگهانی مدیرعامل تسلا به چین

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از اکو ایران؛  ایلان ماسک - مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا - طی سفری سرزده در روز یکشنبه (9 اردیبهشت) وارد چین شد.

به نوشته گاردین، انتظار می‌رود این میلیاردر آمریکایی طی سفر خود با مقامات ارشد چین دیدار کند تا موضوعاتی مانند استفاده از نرم‌افزارهای مرتبط با خودروهای کاملا خودران تسلا مورد بحث قرار گیرد.

رسانه‌های دولتی چین گزارش دادند که او با لی چیانگ، نخست‌وزیر این کشور، گفت‌وگو کرده است که طی آن لی به ماسک گفته است توسعه تسلا در چین می‌تواند به عنوان نمونه‌ای موفق از همکاری اقتصادی و تجاری واشنگتن و پکن تلقی شود.

این سازنده مشهور خودروهای الکتریکی، مدل‌های کاملا خودران خود را که کامل‌ترین نسخه خودران نرم‌افزار خلبان خودکار شرکت تسلا محسوب می‌شود، چهار سال پیش عرضه کرد اما این محصول با وجود تقاضای بالای مشتریان، هنوز در چین عرضه نشده است.  

در این میان، شرکت‌های چینی رقیب مانند شرکت «اِکسپنگ» در تلاشند با عرضه نرم‌افزارهای مشابه از شرکت تسلا پیشی بگیرند.

ایلان ماسک همچنین امیدوار است با دریافت مجوز لازم، شرایط را برای انتقال داده‌های جمع‌آوری شده در چین به خارج از این کشور فراهم کند تا بتواند در راستای بهبود فناوری‌های رانندگی خودکار، الگوریتم‌های این شرکت را آموزش دهد.

سفر ماسک به چین با نمایشگاه خودروی پکن که هفته گذشته آغاز شده، همزمان شده است. تسلا در بزرگ‌ترین نمایشگاه خودروی چین غرفه‌ای ندارد و آخرین‌بار در سال 2021 در این نمایشگاه شرکت کرده بود.

سفر ماسک به چین حدود یک هفته پس از آن انجام شد که او سفر برنامه‌ریزی شده به هند برای دیدار با نارندرا مودی - نخست‌وزیر این کشور - را به دلیل "تعهدات بسیار سنگین تسلا" لغو کرد.

تسلا از یک دهه پیش که وارد بازار چین شد، بیش از 1/7 میلیون دستگاه خودرو در این کشور فروخته است. کارخانه شانگهای بزرگ‌ترین کارخانه این شرکت آمریکایی محسوب می‌شود.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار