| کد مطلب: ۱۱۱۴۹۳۶
لینک کوتاه کپی شد

20 کسب و کار جدید و پرسود در ایران

با گسترش تکنولوژی و اینترنت، فرصت‌های جدیدی برای کسب درآمد ایجاد شده‌اند که سودهای بسیاری نیز در بعضی از آن‌ها نهفته است.

20 کسب و کار جدید و پرسود در ایران

با وجود فرصت‌های جدید درآمدزایی در ایران، بسیاری از افراد به دلیل عدم آگاهی از آن‌ها، به سمتشان نمی‌روند و از انجام آن‌ها هراس دارند. ولی باید بگوییم این روش‌ها در صورتی که با آن‌ها آشنا باشید بسیار مناسب هستند و می‌توانند درآمد خوبی را برای شما به ارمغان آورند. اگر می‌خواهید با کسب و کارهای جدید و پرسود در ایران آشنا شوید، به شما پیشنهاد می‌کنیم ادامه این مقاله را از دست ندهید.

۱- برنامه نویسی

برنامه نویسی یکی از پردرآمدترین شغل‌های جهان است و بسیاری از افراد در ایران نیز با یاد گرفتن مهارت مربوط به آن درآمدهای خوبی را کسب کرده‌اند. برای یادگیری و شروع برنامه نویسی می‌توانید در دوره‌های مربوط به آن شرکت کنید. اگر هم نمی‌خواهید هزینه زیادی را پرداخت کنید، می‌توانید آموزش‌های مربوط به آن را در یوتیوب پیدا کنید.

۲- تریدر یا معامله گر سهام

یکی دیگر از راه‌های درآمدزایی جدید جذاب، معامله‌گری در بازارهای مالی به صورت آنلاین است. با وجود آن که ترید از پردرآمدترین شغل‌های آنلاین است، نیاز به دانش فنی خاصی نیز دارد. از طرفی کار ترید کردن و معامله در بازارهای مالی کار بسیار پر ریسکی نیز هست که ممکن است سرمایه خود را در آن از دست بدهید. پس در این کسب و کار باید حسابی مراقب باشید!

۳- دیجیتال مارکتینگ

با گسترش اینترنت و استفاده بیشتر مردم از دستگاه‌های دیجیتال، دیجیتال مارکتینگ در اصل همان بازاریابی به سبک دیجیتال است که در کسب و کارهای اینترنتی کاربرد دارد. دیجیتال مارکتینگ زیرمجموعه‌های زیادی مثل متخصص سئو، بازاریاب محتوا، متخصص شبکه‌های اجتماعی و... دارد و فرصت‌های درآمدزایی زیادی در آن نهفته است.

بازاریاب محتوا، افلیت مارکتر، بازاریاب ایمیلی، بازاریاب سوشیال مدیا، متخصص سئو و... از جمله شغل‌های متنوع این حوزه هستند. با شرکت در دوره‌های مختلف می‌توانید یک شغل درآمدزا برای خودتان دست و پا کنید.

۴- راه اندازی سایت اینترنتی

یکی دیگر از راه‌های درآمدزایی جدید، این است که یک وب سایت اینترنتی برای خود ایجاد کنید. وب سایت انواع مختلفی دارد؛ مثلا می‌توانید یک سایت فروشگاهی بزنید و محصولات خود را در آن بفروشید، یا یک سایت خبری بزنید و تبلیغات انجام دهید. در هر صورت سایت نیز می‌تواند برای شما درآمدزا باشد.

۵- آموزش آنلاین

یکی دیگر از مهارت‌های پر سود جدید، آموزش آنلاین است. اگر فکر می‌کنید در زمینه خاصی مهارت دارید و می‌توانید آن را به دیگران آموزش دهید، آموزش آنلاین می‌تواند به عنوان یک کسب و کار پول‌ساز برای شما مطرح باشد. این کار را می‌توانید با برگزاری سمینار، فروش دوره یا استفاده از سرویس‌های استریم ویدیو مثل آپارات و یوتیوب انجام دهید.

۶- مدیریت شبکه‌های اجتماعی

بیش از دو سوم کاربران اینترنت هر روز بخشی از وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی صرف می‌کنند. همین مسئله پتانسیل بالایی برای درآمدزایی ایجاد می‌کند که بسیاری از افراد نیز هم اکنون از آن استفاده می‌کنند. با استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌توانید از فروش محصول یا خدمات و تبلیغات، درآمد خوبی را تجربه کنید.

۷- تولید محتوا

اگر به نویسندگی علاقه دارید و مهارت نوشتن دارید، می‌توانید کار تولید محتوا انجام دهید. به طور کلی تولید محتوا انواع مختلفی دارد، اما منظور ما مشخصا تولید محتوای متنی است؛ چرا که این کار هم بازار خوبی دارد و هم در صورت داشتن نگارش خوب، انجام آن خیلی سخت نیست.

۸- ترجمه

کار بعدی که در این لیست معرفی می‌کنیم، شغل ترجمه است. اگر به زبان دوم دیگری مسلط هستید، می‌توانید کار ترجمه را انجام دهید و درآمد داشته باشید. البته امروزه نرم‌افزارهای زیادی برای ترجمه به وجود آمده‌اند، با این حال هیچ کدام نمی‌توانند جای یک انسان متخصص ترجمه را بگیرند.

۹- تولید و ادیت ویدیو

در بخش تولید محتوای متنی گفتیم، انواع دیگری برای تولید محتوا وجود دارد که یکی از آن‌ها تولید محتوای ویدیویی است. اگر به فیلم‌برداری و ساخت ویدیو (مخصوصا کلیپ‌های تبلیغاتی) علاقه‌مند هستید، می‌توانید همین حالا حرفه خود را به عنوان سازنده و ادیتور ویدیو آغاز کنید.

۱۰- خرید و فروش کالای دست دوم

یکی دیگر از کارهای پر سود جدیدی که در بازار وجود دارد، خرید و فروش کالای دست دوم است. البته در گذشته نیز می‌شد این کار را انجام داد، اما امروزه به دلیل ایجاد پلتفرم‌های جدید برای این کار، می‌توانید کالاهای دست دوم را با نقاط مختلف کشور معامله کنید و از آن درآمدزایی کنید.

۱۱- خدمات کامپیوتری

با رشد و گسترش روز افزون تکنولوژی و استفاده مردم از اینترنت، نیاز مردم جامعه به خدمات کامپیوتری بیشتر شده است. شما می‌توانید با اجاره یک مغازه کوچک و خرید حداقل سیستم اداری و پرینتر، کارهای کامپیوتری افراد مختلف را انجام دهید.

۱۲- آشپزی و کترینگ

راه اندازی آشپزخانه و کترینگ تهیه غذا، راه جدیدی برای کسب درآمد نیست. اما امروزه با ورود اپلیکیشن‌های فروش غذا و پیدا شدن مشتری‌های بیشتر در دنیای اینترنت، این کار نیز بسیار پرسودتر از گذشته شده است. برای شروع این کار کافی است کمی خلاقیت، کمی مهارت آشپزی و کمی سرمایه اولیه داشته باشید.

۱۳- خدمات چاپ

یکی دیگر از کارهایی که سود خوبی دارد و می‌توانید انجام دهید، انجام خدمات چاپ است. شما می‌توانید با خرید یک دستگاه چاپ بنر و اجاره مغازه، این کار را راه اندازی کنید. این خدمات را می‌توانید با خدمات کامپیوتری نیز ترکیب کنید و آن‌ها را در کنار هم انجام دهید.

۱۴- همکاری در فروش

یکی از جدید‌ترین راه‌های کسب درآمد در اینترنت، استفاده از تکنیک Affiliate Marketing یا همکاری در فروش است. در این روش شما یک سایت یا فروشگاه اینترنتی راه اندازی می‌کنید و محصولات فروشگاهی دیگر مانند دیجی کالا را در سایت خود قرار می‌دهید. در نهایت به ازای هر فروشی که اتفاق می‌افتد، درصدی از سود حاصل از فروش نیز به شما می‌رسد.

۱۵- دراپ شیپینگ

روش دراپ شیپینگ یا Drop Shipping نیز تقریبا شبیه به همکاری در فروش است. با این تفاوت که در این روش شما محصولات یک تامین کننده را در سایت خود قرار می‌دهید و خودتان آن را می‌فروشید. هنگام فروش محصول، اطلاعات خریدار را برای تامین کننده می‌فرستید تا او محصول را برای خریدار شما ارسال کند. بدین ترتیب بدون این که محصولی داشته باشید، یک محصول فروخته‌اید.

۱۶- تعمیرات دستگاه‌های دیجیتالی

از آنجایی که دستگاه‌های دیجیتالی زیاد شده‌اند و افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند، می‌توانید با یاد گرفتن سخت افزار و نحوه تعمیر آن‌ها درآمدزایی کنید. از جمله دستگاه‌هایی که به تعمیرات زیادی نیاز دارد می‌توان به دستگاه‌های زیراکس و کپی اشاره کرد.

۱۷- فعالیت در ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال پول‌های اینترنتی هستند که مقیاسی جهانی دارند و در تقابل به سیستم مالی سنتی وارد بازار شده‌اند. معروف‌ترین ارز دیجیتال بیت کوین است که همین لحظه هر یک واحد آن حدود ۷۲هزار دلار قیمت دارد! فعالیت‌های زیادی در دنیای ارز دیجیتال وجود دارند که با انجام آن‌ها می‌توانید درآمد قابل توجهی را کسب کنید. با این حال باید مراقب باشید؛ چرا که فعالیت در دنیای ارز دیجیتال نیز ریسک مالی به همراه دارد.

۱۸- پرینت سه بعدی

یکی دیگر از بهترین راه‌های کسب درآمد، استفاده از پرینت سه بعدی و تولید محصول خلاقانه است. همان‌طور که می‌توانید یک متن را روی یک کاغذ به صورت دو بعدی چاپ کنید، پرینترهای سه بعدی با تکنولوژی فوق‌العاده‌ای که دارند به شما اجازه می‌دهند تا یک محصول سه بعدی را پرینت کنید! به همین دلیل می‌توانید محصولات خلاقانه‌ای بسازید و آن‌ها را به فروش برسانید.

بیشتر بدانید: سه راهکار اصلی برای افزایش درآمد سایت فروشگاهی

۱۹- راه اندازی اتاق فرار

یکی از تفریحات جدیدی که امروزه بسیاری از افراد را به سمت خود جذب کرده است، اتاق فرار است. شما می‌توانید با اجاره یک مکان و طراحی یک بازی گروهی جذاب، درآمد خوبی را کسب کنید. چرا که بسیاری از افراد امروزه برای تفریح به دنبال اتاق فرارهای جدید هستند.

۲۰- ساخت اپلیکیشن‌های مختلف

آخرین راهی که به عنوان یک کسب و کار جدید به شما معرفی می‌کنیم، ساخت اپلیکیشن است. شما می‌توانید اپلیکیشن‌های مختلف در حوزه‌های مختلف ایجاد کنید و با جذب کاربر، ‌ از اپلیکیشن خود درآمدزایی کنید. برای این کار به مهارت فنی و یک ایده جذاب نیز نیاز دارید.

سخن پایانی؛ از ظرفیت درآمد آنلاین استفاده کنید

در این مقاله به بررسی 20 روش مختلف برای کسب درآمد در ایران پرداختیم، از جمله برنامه نویسی، معامله گری سهام، دیجیتال مارکتینگ، راه‌اندازی سایت اینترنتی، آموزش آنلاین، مدیریت شبکه‌های اجتماعی، تولید محتوا، ترجمه، تولید و ادیت ویدیو، و خرید و فروش کالای دست دوم. این روش‌ها از منابع مختلفی برای کسب درآمد استفاده می‌کنند، از مهارت‌های تخصصی گرفته تا فعالیت‌های تجاری آنلاین و آفلاین. به همین دلیل، آشنایی با این روش‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا فرصت‌های مناسبی برای کسب درآمد را شناسایی کنید.

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار