| کد مطلب: ۱۰۵۰۱۱۴
لینک کوتاه کپی شد

نامه دادستان کل به وزير خارجه

در پي تصويب قطعنامه‌اي در پارلمان اروپا که خواهان افزودن سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به ليست گروه‌هاي تروريستي شده است دادستان کل کشور از باب جايگاه مدعي العمومي در نامه‌اي خطاب به وزير امور خارجه ضمن فاقد وجاهت دانستن اين اقدام پارلمان اروپا، بر جلوگيري از تکرار اين اقدام خلاف حقوق بين‌الملل تاکيد کرد. در نامه حجت‌الاسلام والمسلمين منتظري، خطاب به وزير امور خارجه آمده است: انتظار است با توجه به شرح وظايف وزارت امور خارجه که از جمله آنها استيفاي حقوق ملت از اقدامات دولت‌هاي خارجي است، دستور فرماييد بمنظور جلوگيري از تکرار اين اقدام خلاف حقوق بين‌الملل، موضوع با جدّيت پيگيري و اقدامات لازم بعمل آورده و نتيجه حاصله را مستمراً گزارش نمايند. در اين رابطه دادستاني کل کشور مستنداً به ماده 290 قانون آئين دادرسي کيفري آمادگي خود را براي هرگونه همکاري اعلام مي‌دارد.

فرصت يک ماهه براي کارخانه سيمان تهران

رئيس کل دادگستري استان تهران از تعيين ضرب‌الاجل يک ماهه براي تامين زيرساخت‌هاي لازم جهت رعايت ضوابط زيست‌محيطي در کارخانه سيمان تهران خبر داد. علي القاصي از تعيين ضرب‌الاجل يک ماهه براي تامين زيرساخت‌هاي لازم جهت رعايت ضوابط زيست‌محيطي در کارخانه سيمان تهران خبر داد و گفت: با توجه به وصول گزارش‌هاي متعددي از دستگاه‌هاي مسئول و به‌طور خاص محيط زيست در مورد آسيب‌ها، خطرات و پيامدهاي زيست‌ محيطي منفي در خصوص فعاليت کارخانه سيمان تهران و با توجه به نقش اين موضوع در تشديد آلودگي هوا، به دادستان شهرستان ري ماموريت داده شد تا از حيث حقوق عامه بررسي‌هاي لازم را به‌عمل آورد. رئيس کل دادگستري استان تهران خاطرنشان کرد: دستگاه قضائي از حيث حقوق عامه نسبت به اين موضوع ورود کرد و مقرر شد تا مسئولان اين کارخانه طي مدت زمان يک ماه نسبت به تامين زيرساخت‌هاي لازم جهت جلوگيري از بروز آسيب‌هاي زيست‌محيطي اقدام کنند.

توجه به ملاحظات زيست‌محيطي

رئيس سازمان پدافند غير عامل در نشست پدافند غيرعامل خطوط انتقال آب و تامين برق و گاز صنايع و معادن کشور افزود: اگرچه بخش صنعت متولي تأمين و انتقال آب خليج فارس براي مصارف صنعتي است، اما بايد براي استفاده از اين آب براي مصارف شرب در مواقع ضروري پيش‌بيني‌هاي لازم انجام شود. سردار غلامرضا جلالي با بيان اينکه ابرطرح انتقال آب دريا به فلات مرکزي در صورت عملياتي شدن مي‌تواند غير از نياز صنعت، نياز بخش شرب و کشاورزي را نيز تأمين کند خاطر نشان کرد: از همين‌رو يکي از ملاحظات پدافند غيرعامل در چنين طرح‌هايي، موضوع حفظ تداوم کارکرد است تا در صورت بروز تهديدات و حوادث، خدمات‌رساني آن مختل نشود. وي در توضيح اهميت ملاحظات فني تداوم کارکرد‌هاي شبکه انتقال آب از دريا، پيش‌بيني ذخاير متناسب با حجم نياز‌هاي مختلف در مراحل ساخت، امکان ارتباط خطوط انتقال با هم براي امکان‌پذيري مديريت انتقال و کمک خطوط انتقال به يکديگر را ضروري دانست.

تاکيد روسيه بر به‌کارگيري شبکه‌هاي بانکي مشترک با ايران

رئيس دوماي دولتي روسيه گفت که تجارت روسيه و ايران سال گذشته با افزايشي 15 درصدي، به 4.6 ميليارد دلار رسيد. به گفته وياچسلاو والودين، دو کشور، به‌طور فعال اقداماتي به منظور ارتقاي تجارت دوجانبه انجام مي‌دهند که «به دليل وجود فشار ناشي از تحريم‌ها، به‌شدت اهميت دارد.» وي همچنين از تفاهم‌نامه همکاري ميان ايران و اتحاديه اقتصادي اوراسيا که هفته پيش امضا شد، تمجيد کرده و گفت که اين توافق منجر به توسعه بيشتر روابط تجاري ايران و روسيه خواهد شد. وي افزود: دو کشور بايد روي ارتقاي کارآمدي همکاري دوجانبه در بخش‌هاي مالي و بانکي، به ويژه از طريق به‌کارگيري ارز رايج دو کشور در شبکه بانکي «شتاب» در ايران و «مير» در روسيه تمرکز کنند. او در اين باره تاکيد کرد: استفاده فعالانه‌تر از ارز رايج ملي دو کشور در تسويه‌حساب‌ها حائز اهميت است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار