| کد مطلب: ۱۰۴۹۸۸۳
لینک کوتاه کپی شد

سلامی: امنیت اروپا مرهون فعالیت سپاه است

آرمان ملي: چهارشنبه گذشته بود که پارلمان اروپا با تصويب قطعنامه‌اي، از اتحاديه اروپا و کشورهاي عضو آن خواست که سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌هاي تروريستي قرار دهند و در اين راستا قرار شد که اين مصوبه روز پنجشنبه در دستور کار قرار گيرد. در همين راستا پارلمان اروپا به اصلاحيه‌ لايحه‌اي رأي داد که در آن درخواست شده بود سپاه پاسداران به فهرست تروريستي اتحاديه اروپا افزوده شود. مصوبه روز چهارشنبه پارلمان اروپا با 598 رأي مثبت، 9 رأي منفي و 31 رأي ممتنع به تصويب رسيد. بر همين اساس نيز پارلمان اروپا روز پنجشنبه با تصويب قطعنامه‌اي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي را به عنوان يک «سازمان تروريستي» معرفي کرد. هر چند که قرار است روز دوشنبه اين مصوبه در اتحاديه اروپا بررسي شود و به گفته برخي مقامات اروپايي اين مساله به جهت سياسي و حقوقي براي اروپايي‌ها با مشکلاتي روبه‌رو است و برخي نيز پيش از اين گفته بودند که اين احتمال منتفي است. البته اين مساله در ايران نيز بدون واکنش نماند و مقامات کشورمان با محکوم کردن اين اقدام پارلمان اروپا به آنها هشدارهاي لازم در باب اقدامات اخيرشان را دادند. گرچه که به قرائت بسياري اين مصوبه از نظر ساختار قانونگذاري حاکم بر اتحاديه اروپا، الزام‌آور نيست و جنبه توصيه‌اي و نمايشي دارد. اما ايران قاطعانه در مقابل اين اقدام ايستاده و خواهد ايستاد. در همين راستا نيز روز گذشته رئيس مجلس به ستاد کل فرماندهي سپاه رفت و ديداري با سردار سلامي فرمانده کل سپاه داشت. اين در حالي است که نمايندگان مجلس نيز اخيرا از اقدام متقابل مجلس ايران نسبت به تروريستي شناختن نيروهاي نظامي کشورهاي اروپايي خبر داده‌اند. حال بايد ديد اين تحولات طي روزهاي آينده چه ابعاد و زوايايي پيدا خواهد کرد.

هشدار «قاليباف» به شوراي اروپا

رئيس مجلس در ديدار با سردار سلامي فرمانده کل سپاه گفت: به‌عنوان خادم نمايندگان مردم در مجلس خطاب به دشمنان بايد عنوان کنم که دشمنان ما شناخت دقيقي از ملت و سپاه ما ندارند، و به‌ويژه اينکه هيچ شناخت و تحليلي در خصوص رابطه بين ملت و سپاه ندارند. محمدباقر قاليباف اظهار داشت: آنها تصور مي‌کنند سپاه هم مانند نيروهاي نظامي آن‌ها، يک نيروي صرفا نظامي است، غافل از اينکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و بسيج از متن مردم و ملت ماست، چندين ميليون از ملت ما بسيجي و سپاهي هستند که تبلور اراده ملي مردم در حوزه دفاع، امنيت و محروميت زدايي هستند. وي يادآور شد: پارلمان اروپا بايد بداند پيشنهادي که به عنوان پارلمان ارائه کرده نمي‌تواند مجموعه واقعيت‌ها را جابه‌جا کند، داعش را جبهه غرب و استکبار پشتيباني و تجهيز کرد و آن کسي که با تروريسم جنگيد و به حضور داعش در منطقه پايان داد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي است، اين حقيقتي است که اروپا نمي‌تواند آن را وارونه جلوه دهد، چرا که همه سازمان‌هاي بين‌المللي و افراد منصف به آن اذعان دارند. وي بيان کرد: از سوي ديگر خود اروپايي‌ها امروز حامي تروريسم هستند و پارلمان اروپا امروز از گروهک منافقين حمايت مي‌کند رئيس نهاد قانونگذاري تصريح کرد: آنها بايد بدانند ما در سطحي از بازدارندگي قرار داريم که نه تهديدات بالقوه و نه تهديدات بالفعل هيچگونه تهديدي براي ما محسوب نمي‌شود و همان‌طور که خودشان مي‌دانند ما در برابر آنها پاسخگو هستيم و اگر اقدامي انجام دهند مشت محکمي خواهند خورد. قاليباف اظهار کرد: شوراي اروپا بايد تصميم گير باشد که مي‌خواهد دريچه عقلانيت را ببندد و در جهت دفاع از تروريسم حرکت کند يا اينکه بخواهد تصميم ديگري بگيرد. ما در مجلس شوراي اسلامي آماده‌ايم با هر اقدامي که بخواهد ثلمه‌اي به سپاه پاسداران انقلاب اسلامي وارد کند و حقيقت را جابه‌جا کند، محکم برخورد کنيم.

از تهديدات نگران نيستيم

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي پس از ديدار رئيس مجلس از دکتر قاليباف و نمايندگان مجلس به دليل اتخاذ مواضع قاطعانه و ارزشمند در دفاع از سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تشکر کرد و با اشاره به تصوير شهيد حاج قاسم سليماني گفت: شما در اين تصوير چهره يک فرمانده پرآوازه و فراموش ناشدني را ملاحظه مي‌کنيد که همه جهان معترف است اين فرمانده رشيد به اتفاق ساير پاسداران انقلاب اسلامي، بزرگ‌ترين و قاطعانه‌ترين نقش را در خاتمه دادن به يک تروريسم عالم گير انجام داد. سردار سرلشکر پاسدار حسين سلامي اظهار داشت: اگر مجاهدت‌هاي مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به ويژه با محوريت نيروي قدس و فرماندهي شهيد سليماني نبود، قطعاً آتشفشان تروريستي که توسط آمريکايي‌ها ايجاد شد، دامنگير اروپايي‌ها مي‌شد و امنيتي که امروز در اروپا حاکم است، از بين مي‌رفت. وي افزود: همان‌طور که دفاع مشروع فلسطيني‌ها را تروريسم مي‌دانند و تهاجم صهيونيست‌ها را دفاع مشروع! دفاع مردم يمن از تماميت ارضي و سياسي خود را نيز تروريسم مي‌دانند و تهاجم آل سعود و متحدان آن را دفاع مشروع تلقي مي‌کنند، به همين نحو دفاع مردم ايران و سپاه از ارزش‌هاي خود را تروريسم تلقي مي‌کنند، در حالي که خودشان را ضد تروريسم نشان مي‌دهند، پناه دهنده به تروريسم هستند. فرمانده کل سپاه پاسداران تاکيد کرد: ما هرگز از چنين تهديداتي و حتي عمل نسبت به آن نگران نيستيم، چرا که هر چقدر دشمنان به ما فرصت عمل دهند، ما قوي‌تر عمل مي‌کنيم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار