| کد مطلب: ۱۰۴۹۷۴۹
لینک کوتاه کپی شد

مجلس: اروپا علیه سپاه اقدام کند، ما هم می‌دانیم چکار کنیم!

آرمان ملي: در ادامه سياست‌هاي دوگانه غربي‌ها عليه ايران، «آنالنا بائربوک» وزير خارجه آلمان خواستار قرار گرفتن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در فهرست سازمان‌هاي تروريستي اتحاديه اروپا شد. بائربوک با تکرار اتهامات بي‌اساس و توهمات نخ‌نماشده عليه ايران، در صفحه توئيتر خود نوشت: «ما همچنان به افزايش فشار بر ايران به‌ويژه بر سپاه پاسداران ادامه مي‌دهيم. از ماه اکتبر، ما تحريم‌هاي اشخاص را عليه ده‌ها نفر از سران اين نهاد اعمال کرده‌ايم.» روز گذشته فنلاند هم مسير آلمان را طي کرد و کا هاويستو، وزير خارجه فنلاند گفت که اتحاديه اروپا هنوز درباره قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌هاي تروريستي تصميمي نگرفته است.

رأي مثبت پارلمان اروپا

پارلمان اروپا روز چهارشنبه با تصويب قطعنامه‌اي، از اتحاديه اروپا و کشورهاي عضو آن خواست که سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌هاي تروريستي قرار دهند. پارلمان اروپا روز گذشته به اصلاحيه‌ لايحه‌اي رأي داد که در آن درخواست شده است سپاه پاسداران به فهرست تروريستي اتحاديه اروپا افزوده شود. خود لايحه قرار است در نشست روز پنجشنبه اتحاديه اروپا مورد بررسي قرار گيرد و براي آن راي‌گيري شود. مصوبه روز چهارشنبه پارلمان اروپا با 598 رأي مثبت، 9 رأي منفي و 31 رأي ممتنع به تصويب رسيد. اين در حالي است که روز گذشته چارلز ميشل، رئيس شوراي اروپا در سخنراني در نشست پارلمان اروپا با مطرح کردن اظهاراتي مداخله‌جويانه درباره امور داخلي ايران مدعي شد: ما بايد نسبت به حمايت از کساني که براي آزادي و دموکراسي به‌پاخاستند، متعهد باشيم. او با تکرار ادعاي غرب مبني بر حمايت نظامي ايران از روسيه در جنگ اوکراين، گفت: شوراي اروپا قصد دارد اقدامات تحريمي را عليه ايران افزايش دهد.

واکنش نمايندگان

نظام‌الدين موسوي سخنگوي هيات رئيسه مجلس در واکنش به تحرکات ضدايراني اخير برخي پارلمان‌هاي اروپايي تاکيد کرد: هر مصوبه‌اي عليه سپاه پاسداران با پاسخ قاطع و مصوبات متقابل مجلس ايران مواجه خواهد شد. موسوي تصريح کرد: اگرچه در عالم واقع، تحريم و تروريستي ناميدن سپاه پاسداران توسط کشورهاي غربي فاقد ارزش عملي و صرفا يک مانور تبليغاتي پوچ و رذيلانه است؛ اما از منظر سياسي، پارلمان‌هاي اروپايي بدانند هر مصوبه‌اي عليه سبزپوشان انقلاب با پاسخ قاطع و مصوبات متقابل مجلس ايران مواجه خواهد شد. «محمد کوثري» نماينده مردم تهران در مجلس هم با اشاره به تهديد اتحاديه اروپا براي قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در ليست گروه‌هاي تروريستي، گفت: مسئولان اتحاديه اروپا مي‌دانند که اين توطئه با تحريک آمريکا و رژيم صهيونيستي طراحي شده است و هيچ منطقي ندارد. وي گفت: اتحاديه اروپا و کشورهاي اروپايي بايد استقلال خود از آمريکا را ثابت کرده و با هر اقدامي عليه سپاه مخالفت کنند؛ اگر آنها خواهان بازگشت به برجام و گفت‌وگو با ايران هستند خوب مي‌دانند که اين‌گونه اقدامات مي‌تواند باب هرگونه گفت‌وگو و مذاکره را ببندد. وي با تأکيد بر اينکه ممکن است تبعات توطئه اتحاديه اروپا عليه سپاه براي کشورهاي اروپايي قابل تحمل نباشد، گفت: سپاه پاسداران جزو قدرتمندترين دستگاه‌ها و سازمان‌هاي بزرگ نظامي دنياست و اقتدار آن براي هر فرد آگاه در دنيا مشخص شده است؛ اگر دست به اين توطئه بزرگ عليه سپاه بزنند ما هم مي‌دانيم چه کار کنيم چون با اين اقدام سپاه نه تنها محدود نمي‌شود بلکه ممکن است شرايط طور ديگري رقم بخورد.

واکنش مقام سپاه چه بود

رئيس دفتر سياسي سپاه: تروريستي اعلام کردن سپاه به افزايش سطح تنش براي انگليس و متحدان اروپايي و آمريکايي‌شان دامن خواهند زد. رسول سنايي‌راد نوشت: دولت انگليس با درخواست رئيس کميته روابط خارجي پارلمان و همچنين مصوبه غيرالزام‌آور نمايندگان پارلمان، اينگونه وانمود مي‌کند که در پي قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در فهرست گروه‌هاي تروريستي است. اين تحرک انگليسي‌ها با تحرکات نمايندگان اتحاديه اروپا براي اقدام مشابه، کاملاً هماهنگ و همزمان پيش مي‌رود که به‌نظر مي‌رسد از چند مساله به‌شدت نگران بوده و روند‌هاي مربوط به اين موضوعات و مسائل را به نفع خود نمي‌دانند موضوعاتي چون موفقيت جمهوري اسلامي در پيوستن به شانگهاي و تقويت روابط با شرق که از نگاه غرب، از بين رفتن زمينه بازگشت ايران به همپيماني با غرب و تقويت استقلال ايران و توان ايجاد موازنه در روابط خارجي به‌حساب مي‌آيد و...

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار