| کد مطلب: ۱۰۴۶۳۸۹
لینک کوتاه کپی شد

از بازتاب خارجی تا لو دادن ترکیب خودی!

آرمان ملي: شکست سنگين تيم‌ملي فوتبال کشورمان مقابل انگليس بازتاب مختلفي در رسانه‌هاي خارجي داشت. البته کي روش رسانه داخلي را در اين شکست دخيل کرده است!

واکنش AFC و فيفا

تيم‌ملي فوتبال کشورمان در اولين بازي خود در جام‌جهاني 2022 مقابل انگليس قرار گرفت ولي شروع بدي داشت و با نتيجه 6 بر 2 شکست خورد. مهدي طارمي ستاره پورتو براي تيم‌ملي کشورمان دبل کرد. توئيتر کنفدراسيون فوتبال آسيا در بازتاب اين نتيجه براي ايران نوشت: انگليس 2- 6 ايران؛ دبل طارمي تنها جرقه درخشان در افتتاحيه سخت تيم‌ملي ايران در گروه B بود! توئيتر فدراسيون جهاني فوتبال(فيفا) با انتشار پوستر نتيجه بازي 6 بر 2 به تمجيد از عملکرد سه شيرها در اولين بازي جام‌جهاني پرداخت و نوشت: انگليس نمايش چشمگيري داشت!

اسکوچيچ

«دراگان اسکوچيچ» سرمربي سابق تيم‌ملي ايران يکي از کساني است که از باخت اين تيم مقابل انگليس اظهار تاسف و ناراحتي کرد. اسکوچيچ هنوز بابت اخراج از اين تيم بعد از رساندن آن به جام‌جهاني قطر از فدراسيون ايران دلخور است اما بعد از باخت مقابل انگليس، نتوانست ناراحتي خود را نسبت به اين نتيجه پنهان کند. اسکوچيچ که مهمان ويژه برنامه جام‌جهاني در شبکه «الجزيره» در منطقه بالکان بود، در پايان بازي ايران و انگليس گفت: تماشاي شکست ايراني‌هايي که آنها را به جام‌جهاني رساندم، برايم سخت بود. وي ادامه داد: بايد اعتراف کنم که براي اين مسابقه احساساتي بودم. بالاخره اين تيمي است که تقريبا سه سال با آن کار کردم و در نهايت به جام‌جهاني آوردم. سرمربي سابق تيم‌ملي ايران تاکيد کرد: تيم ايران را ا مي‌شناسم. مي‌دانم که اين تيم چه کارهايي مي‌تواند انجام بدهد. اين را هم مي‌دانم که اين چهره واقعي ايران نيست.

سايت و نشريات عربي

سايت عربي کوره با تيتر «انگليس دروازه ايران را به توپ بست» نوشت: تيم‌ملي فوتبال انگليس جام‌جهاني 2022 را به بهترين شکل ممکن آغاز کرد و توانست در ديدار برابر ايران با نتيجه 6 بر دو به پيروزي دست پيدا کند. اين پيروزي ارزشمند باعث شد تا انگليس موقتا به صدر جدول رده‌بندي گروه صعود کند. ساوتگيت تصميم گرفت که از سيستم 3- 3- 4 استفاده کند و اين سيستم او به خوبي در اين بازي پاسخ داد. کارلوس کي‌روش از سيستم 1- 4- 5 در اين بازي استفاده کرد که تيم در نيمه نخست با 3 گل شکست خورد و در نيمه دوم هم با وجود تغييراتي که کي‌روش داد اين انگليس بود که توانست سه گل ديگر وارد دروازه حريف کند که البته ايران هم دو گل به ثمر رساند. روزنامه عربستاني الرياضيه هم به شکست سنگين ايران برابر انگليس پرداخت و نوشت: تيم‌ملي فوتبال انگليس در بازي آغازين خود در جام‌جهاني 2022 ايران را با نتيجه 6 بر 2 در هم کوبيد. انگليس اين پيروزي بزرگ را به لطف گل‌هاي بيلنگهام، دبل ساکا، و گلزني استرلينگ، راشفورد و گريليش به دست آورد اين درحالي بود که هر دو گل ايران را مهدي طارمي به ثمر رساند. الاخبار روزنامه لبناني هم نوشت: تيم‌ملي فوتبال ايران که در ورزشگاه بين‌المللي الخليفه به مصاف انگليس رفت شکست سنگيني را تجربه کرد و با نتيجه 6 بر دو بازي را واگذار کرد. ايران در اين بازي در همه پست‌ها ضعيف ظاهر شد و شاگردان ساوتگيت پيروزي آساني را به دست آورند. اين روزنامه در ادامه نوشت: ايران سنگين‌ترين شکست تاريخ خود را در جام‌هاي جهاني برابر انگليس تجربه کرد.

سايت‌هاي ژاپني

شکست تيم ايران مقابل انگليس را رسانه‌هاي ژاپني نيز بازتاب دادند. سايت آنسجي نوشت در اين بازي بلينگهام نشان داد بازيکني خاص است و مي‌تواند مسئوليت زيادي را بردوش بگيرد. اين رسانه بازي ايران را سردرگم مقابل حريف اروپايي خواند. سايت دازجي پي تيتر زد: برد انگليس با 6 گل. سايت مانيشي هم به حضور ديويد بکام، کاپيتان اسبق سه شير‌ها در اين مسابقه به عنوان تماشاگر اشاره داشت و نوشت: خيلي خوب است که خوش تيپ باشي و شاهد برد پرگل تيم کشورت در جام‌جهاني شوي. بکام هم مثل بازيکنان انگليس از اين برد خوشحال بود. يوميوري نوشت: تفاوت کلاس دو تيم مشخص بود. بازي مثل مسابقه بين دسته يک و دو بود. فاصله بزرگي بين بازي انگليس و ايران از نظر فني و تاکتيکي وجود داشت. سايت نيکاي هم نوشت دراين بازي ساکا و بلينگهام به دنياي فوتبال پيام دادند جوانان پويايي هستند. سانسپو ديگر رسانه ژاپن نوشت: ايران قوي‌ترين دفاع آسيا را داشت. دريافت 6 گل از انگليس برايش تکان دهنده بود. سايت خبري شينانو هم نوشت: انگليس با 6 گل قدرت تهاجمي اش را به رخ همه کشيد.

صحبت کي‌روش

سرمربي تيم‌ملي فوتبال ايران مي‌گويد، شکست تيمش مقابل انگليس آموزنده است. او با گلايه از لو رفتن ترکيب تيم‌ملي مقابل انگليس در صبح روز بازي گفت، تبريک مي‌گويم شما کارتان را خوب انجام داديد. کارلوس کي‌روش سرمربي تيم‌ملي فوتبال ايران در حاشيه تمرين ديروز (چهارشنبه) ملي‌پوشان پس از شکست مقابل انگليس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به‌خاطر حمايت‌هاي شما مجددا تشکر مي‌کنم. ما هيچ‌وقت دوست نداريم داخل زمين باشيم وقتي نمي‌توانيم براي هواداران افتخار کسب کنيم. نتيجه‌اي که به دست آمد، باعث مي‌شود ما از آن ياد بگيريم. او ادامه داد: ما در مقابل تيمي قرار گرفتيم که يکي از نامزدهاي کسب جام است. با رفتار مناسب و يک روند مناسب روحي و ذهني، بايد درون زمين باشيم و خودمان باشيم. طي پيامي که فرستادم، بازيکنان تيم‌ملي دشمنان ما نيستند. به کساني که مي‌خواهند بازيکنان را تبديل به دشمنان کشور کنند، مي‌خواهم تبريک بگويم چون کارشان را درست انجام دادند. مطمئن هستم که اکثر مردم مي‌دانند که اين بازيکنان در طي سال‌هاي طولاني باعث شادي و افتخار مردم شدند. سرمربي تيم‌ملي فوتبال ايران خاطرنشان کرد: من مي‌خواهم اين ايده که بازيکنان تيم‌ملي، دشمنان ما هستند را تخريب کنم و بگويم که دشمنان ما کساني هستند که تلاش کردند تمرکز ما را بر هم بزنند. کساني که فکر مي‌کنند انجام بازي جام‌جهاني مقابل تيم‌هاي انگليس، پرتغال و تيم‌هاي اين‌گونه مثل بازي در پلي‌استيشن است، بايد بگويم که اين مسئوليت بزرگي روي دوش ما است. به افرادي که اين کار را انجام دادند، تبريک مي‌گويم و بايد از خودشان خوشحال باشند. وي افزود: نمي‌توانم صحبت‌هايم را تمام کنم بدون اينکه به «ورزش 3» تبريک بگويم. شما کارتان را خوب انجام داديد چون ترکيب را صبح اول وقت قبل از آغاز بازي اعلام کرديد. اين به ما کمک مي‌کند که مي‌دانيم يک نفر داخل تيم است که با شما صحبت مي‌کند. همه رسانه‌هاي ايراني اينجا هستند و شما اين کار را انجام داديد. شما يک قهرمان بزرگ هستيد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار