| کد مطلب: ۱۰۴۶۳۴۵
لینک کوتاه کپی شد

بذرپاش» از گزينه‌هاي جدي وزارت راه است

معاون پارلماني رئيس‌جمهور:

«بذرپاش» از گزينه‌هاي جدي وزارت راه است

نه مجلس به وزارت «بذرپاش»؟

آرمان‌ملي - ياسمين طالقاني: رئيس‌جمهور يکم آذرماه، ضمن موافقت با استعفاي «رستم قاسمي» وزير راه و شهرسازي به‌دليل تشديد بيماري‌اش، «شهريار افندي‌زاده» معاون حمل و نقل اين وزارتخانه را به‌عنوان سرپرست وزارت راه منصوب کرد و حالا معاون پارلماني رئيس‌جمهور خبر از سپردن سکانداري اين وزارتخانه به مهرداد بذرپاش خبر مي‌دهد. معاون پارلماني رئيس‌جمهور روز چهارشنبه در حاشيه نشست هيات دولت در جمع خبرنگاران با آرزوي شفاي عاجل براي «رستم قاسمي» وزير پيشين راه و شهرسازي، درباره احتمال معرفي «مهرداد بذرپاش» براي تصدي اين وزارتخانه گفت: بحث آقاي بذرپاش به‌عنوان يکي از گزينه‌هاي جدي در دولت مطرح است، اما اين موضوع زماني قطعي مي‌شود که رئيس‌جمهور نامه معرفي وزير پيشنهادي را به مجلس ارسال کند تا تکليف اين وزارتخانه معلوم شود.» سيدمحمد حسيني تصريح کرد: آقاي افندي‌زاده هم که به‌عنوان سرپرست وزارت راه و شهرسازي انتخاب شده است، آشنايي و اشراف کافي به مسائل اين حوزه دارد و در حال پيگيري امور است. رئيس‌جمهور يکم آذر ماه، ضمن موافقت با استعفاي «رستم قاسمي» وزير راه و شهرسازي به دليل تشديد بيماري‌اش، «شهريار افندي‌زاده» معاون حمل و نقل اين وزارتخانه را به‌عنوان سرپرست وزارت راه منصوب کرد.

دليل خداحافظي رستم چه بود؟

درباره علت خداحافظي رستم قاسمي موضوعات متعددي بيان مي‌شود؛ اما مهم‌ترين علت را بايد در توجه نامناسب نسبت به وعده‌هاي دولت سيزدهم در امر ساخت مسکن دانست که موجب شد، انتقادات زيادي به دولت بيان شود. البته مسائل ديگري همچون ناتواني جسمي و برخي اخبار حاشيه‌اي هم به‌عنوان مکمل اين دليل بيان مي‌شود. حال آنکه از ابتدا هم چشم او دنبال وزارت نفت بود و به همين خاطر در دفاع از برنامهة پيشنهادي خود به جاي وزارت راه و شهرسازي مي‌گفت نفت! نگاه او البته به مذاکرات احياي برجام هم بود و عليه برجام توئيت مي‌گذاشت! عصرايران نوشت: اظهارنظر درباره موضوعات مختلف در حالي بود که ماموريت مشخصي داشت. بدين ترتيب که مطابق وعده انتخاباتي ابراهيم رئيسي قرار بود طي 4 سال 4 ميليون خانه بسازند يعني سالي يک ميليون و حالا روي کاغذ مانده و او از وزارتخانه رفت و گويا تنها 60 هزار باب از اين وعده محقق شد.شايد همراه با يک ميليون شغل در ازاي يک ميليون تومان! از سوي ديگر پس از انتشار چند عکس از زندگي خصوصي رستم قاسمي موجي از انتقادات از وي آغاز شد و او پاسخي به منتقدان نداشت! بعداز ماجراي بازداشت معاونش که مدتي از حضور در وزارت سر باز زد و اردشير مطهري، نماينده مجلس، در توئيتي درباره جزئيات بازداشت مشاور و بازرس ويژه وزير راه و شهرسازي، نوشت: ماموران وزارت اطلاعات، قاسم مکارم‌شيرازي را دقيقا سر قراري که براي دريافت رشوه به صورت يورو ترتيب داده بود، دستگير کرده‌اند.» اين عضو کميسيون اجتماعي مجلس، قبل‌تر نيز در توئيت ديگري نوشته بود: «رستم قاسمي از زمان بازداشت مشاور و بازرس ويژه‌اش، به‌جاي اينکه پاسخ‌گوي ابهامات باشد روي تخت افتاده است. اين درست نيست. بايد بلند شود و پاسخ‌گوي سؤالات و ابهامات مردم و نمايندگان باشد.» معاون پارلماني رئيس‌جمهور، ارتباط عدم حضور وزير در محل کار با دستگيري يکي از مسئولان وزارتخانه و استعفاي احتمالي وزير را رد و با اشاره به اينکه اخيرا با معاون پارلماني وزارت راه و شهرسازي صحبت داشته‌، تصريح کرد: «وي به بنده گفت مهندس رستم قاسمي به‌خاطر «مشکل جسمي» و «عمل پزشکي» در سر کار حاضر نشده و همين موجب بروز شايعاتي شده، اما برخي نمايندگان هم به ديدار وي رفته‌اند و ايشان به کار خود ادامه خواهند داد.»

مجلس موافق است؟

برخي نمايندگان چندان تمايلي به سپردن وزارت راه به بذرپاش ندارند مانند مجتبي توانگر، نماينده مجلس که نوشته بود: هر وزارتخانه‌اي که احتمال تغيير آن مي‌رود اين آقاي همه‌جا گزينه از طريق يکي از معاونان به رئيس‌جمهور براي تصاحب آن کرسي فشار مي‌آورد. آقاي مهندس! مگر چقدر توانايي داريد که هم مي‌تواني شهردار شويد هم وزير راه هم وزير صمت هم وزير رفاه؟ »

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار